Seuraa 

Onko tämä liian monimutkainen nimi?

Minä täällä taas. Pojalle on nyt nimi, kiitos teidän mielipiteidenne, mutta mitäs jos tuleekin yllärityttö? (meillä 2 poikaa ja miehen sukuun ei ole syntynyt tyttöjä 35 vuoteen)

Hassua, että esikoista odottaessa minulla oli n. 30 aivan ihanaa tytönnimeä listalla, mutta nyt onkin helpompaa miettiä nimiä pojille...

Eli auttakaa. Tytön nimi saa mielellään olla luontonimi tai hieman harvinaisempikin, mutta selkeän yksinkertainen. Tällä hetkellä olen mieltynyt Elliida-nimeen kolmanten animenä, koska mummoni oli Elli ja hänen äitinsä Ida. Olemme pojillemmekin antaneet suvun nimiä.

Toinen mummuni oli Anna, mutta voisiko tämä muuttua Unnaksi? Hieman häiritsee Unnan yleistyminen (ettei vaan ole jopa muotinimi?), mutta onhan tuo Anna miljoona kertaa yleisempi kuatta maailman. Aiemmin kun ideoitanne pyysin, joku ehdotti Lumiannaa. Aivan ihana, muta ei mitenkään mahdu Elliidan kanssa samaan nimeen.

SIIS: Etunimi Unna/Anna Elliida? Ehdotuksia?

Pitkäaikanen suosikkini on Seela, mutta Seela Unna Elliida? Anteeksi mikä? Onko liikaa vaikeita nimiä? Katoaako selkeys? Seela on kaunis, mutta ei saa minua kananlihalle. Haluaisin jonkun, joka kolahtaa todella.

Lisää vihjeitä: Pidän nimistä Amelia, Ia (tässä periytyisi oma nimeni), Pihla, Peppi ja tosiaan niistä luontonimistä tyyliin Kukka, Meri...Lapsi syntyy kesällä, joten Lumi ei oikein sovi. Sukunimemme on vesi-aiheinen, joten siihen natsaisi todella hyvin joku vesi-nimi. Aava on myös ihana, mutta menettänyt vähän hehkuaan.

Tuli kamalan paljon mietteitä, mutta se kertoo todellakin siitä, kuinka vaikea tätä on ollut pohtia. Auttakaahan taas, olette huippuja!

Pumpuli

Kommentit (11)

Seela Unna Elliida ei ole mitenkään monimutkainen, vaan oikein hyvä. Unna on vielä aika tuore nimi ja paljon parempi kuin tavanomainen Anna.

Minäkin pidän luontonimistä. Kaksostytöilläni on luontonimet. Kukka on kestosuosikkini! Kukka Unna Elliida olisi ihana, mutta en ole rohjennut/saanut laittaa sitä. Myös Meri on suosikkejani ja oli harkinnassa. Pihla on myös super! Vaikea sanoa näistä kaikista, että mikä olisi paras..ovat niin ihania. Ehdotan omaa, mikä olisi minusta paras: Kastehelmi Unna Elliida (jos nimi tuntuu liian pitkältä, vaikka niin kaunis onkin), voisihan tyttöä sanoa Helmiksikin..mikä on myös nätti nimi.

Ajattelin tuolla monimutkaisuudella ihmisiä, jotka eivät nimiä harrasta. Olen Seela-nimen maininnut muutamalle kaverilleni ja kommentit ovat tyyliin " Joo, olen sen kerran kuullut" ja " Kirjoitetaanko se C.llä?" . Minulle taas Seela on aivan yksinkertaisen helppo nimi, mutta yllättävää, kuinka monille se on vieras (vaikka onhan näytettlijä Seela Sellakin tunnettu).

Mietin noita ehdottamianne luontonimiä, mutta mikään ei tosiaan syttänyt niinkuin tämä yhdistelmä. Nimenomaan yhdistelmänä pidän tästä, vaikka yksittäinen nimi yksinään ei räjätä tajuntaani...Vähän kyllä kaiveelle tuo Amelia, joka on niin ihana, mutta jäisi nyt kokonaan pois.

Tuon Annu on aika kiva, sillä tajusin tämän keskustelun myötä, että Anna-mummuni lisäksi miehen mummot ovat Jenny ja Aune. Annu voisi olla lähellä Aunea ja Annaa, mutta nn muistuttaisi Jennystä.

Jos tämä yhdistelmä Seela Unna Elliida menee miehelle läpi, niin mukaan mahtuu meidän molempien mummot sekä isomummoni, yhteensä 5 isovanhempaa ;-)

Ja vielä tuosta Helmistä, tykkään siitä, mutta on hieman kulunut vuosien myötä. Vaikka olisihan tyttö todellakin helmi-juttu miehen sukuun kaikkien poikien jälkeen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

eikä mielestäni yhtään liian vaikea.

Laitanpa ilmoille muutaman muunkin ::

Hilla

Hilpi

Tähkä

Kaarna

Silmu

Nuppu

Niitty

Niittu *

Vire

Kehrä

Kuja

Virna

Jasmi

Kaisli

Loimu

Liila

Louna

Lunna

Malva

Pioni

Peippi

Pilke

Sauni

Usva

Ulpu

Tilja

Taimi

Tesma

Mitäpä tuumit näistä ???

että jos tytär noinkin pitkän ajan kuluttua tulisikin, eikö hän olisikin aika Helmi ja ansaitsisi ihanan persoonallisen kauniin nimen!...Tosin en tarkoita tällä sitä että sukupuolella olisi mitään väliä, vaan ajatusta tytöstä monen pojan jälkeen.

joksikin muuksi? MUtta jos olette mieltyneet juuri Unnaan niin Unna on oikein kiva nimi.

Seela Unna Elliida ei minusta ole ollenkaan liian vaikea.

Erityisesti pidän Unna-nimestä. Totta, että nimen kuullessaan saattaa höristää korviaan, mutta ei se silti ole mielestäni mitenkään vaikea tai monimutkainen.

Ehdotan vielä muutamaa luontonimeä:

Apila

Lauha

Paju

Ruska

Saarni

Sade

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat