Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

http://www.lapsiperheet.net/inf/asiantuntijat.htm

Itse hoitanut 3 v. asti kotona, nyt työelämässä. Mies ei tienannut maltaita, palkka n. 2.100 e brutto ja lainaa oli/on.

Sivut

Kommentit (103)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä on ollut jo 2 vuotta kotona hoitaja, joka aloitti kun nuorin oli reilun 1 vuotta. Uskon, että näin yksi turvallinen aikuinen, joka hoitaa heitä omassa ympäristössään on lapselle myös hyvä vaihtoehto, jos äiti menee töihin.

Uskon, että KAIKKI ÄIDIT haluaisivat hoitaa lastaan kotona 3-vuotiaaksi asti mutta on paljon syitä jotka sen estävät. Suurin syy lienee, se että äidin ura ei voi odottaa 3 vuotta tai äiti ei vain henkisesti jaksa olla yksin kotona, vaikka kuinka haluaisi. Raha on myös hyvä syy. Itselläni tuo ura ja jaksaminen oliva suurimmat syyt.

meillä mies tienas 1100e bruttona kun esikoinen 4vuotta sitte synty ja mä sain minimiä! Noilla tuloilla ei olis ollu huolen häivää!

Nyt saa sentään 1600-1800 bruttona ja kokoajan oon ollu kotona. Vielä vuoden sais olla, sit on kuopuskin jo 3vee..

Mutta joo, samaa mieltä kotonahoitamisesta kuin ap.

opinto,käyttö ja autolaina sekä vuokra yli 700e

Meillä aloitti 2,5v. osa-aikaisessa päivähoidossa. On varmaan kamala paikka kun aamuisin tyttö juoksee matkan tarhalle, höpöttää hoitotädeistä ja kavereista koko ajan, syö ja nukkuu paremmin kuin koskaan kotihoidossa ja on vielä hyvällä tuulella aamusta iltaan.

jokaisen oma asia liene tuo hoitoon meneminen. ite aion olla kotona kunnes ainokaiseksi jäävä läpsemme on 3 vuotta. niin ja miehen palkasta jää käteen n.1300 euroa + mitä ite saan kotona ollessa. ja hyvin on pärjätty, ei ole valittamista. jos pätkä töihin lähtis menis rahat hoitomaksuun.

Suomessa ei tutkimuksissa yleensä esiinny esim. korruptiota. Minua kiinnosti erityisesti tuo Luotosen(lääkärin) kommentit asiasta, itse olen myös lääkäri.

Olet siis vakavasti sitä mieltä, että kotona on oltava vaikka pää hajoaisi ja tuloksena olisi sohvalla lamaantuneena istuva äiti joka ei jaksa tehdä lapsensa kanssa mitään? Eli ihan sama, millaista se kotihoito on, kunhan ei vain tarhaan tarvitse mennä?

Lisäksi täsmennys: tarkoitin ammatillista kunnianhimoa. Väittäisin, että jos sitä on tarpeeksi, ei pysty vuosikausia kotona pyörimään.

- se äidin parasta peräänkuuluttanut

Mutta meillä on talolaina vakuutuksineen ja autot..

Jos mulla on rahaa hoitovapaalla 300 miinus verot niin ei voida asua meijän ruoskassa rintamamiestalossa vaan miehen palkalla ja ostaa vaatteet, ruoka, laskut..

Kuka maksaa ton etujärjestön ehdottamia korotuksia kotihoitoon?? Olisin kyllä kotona -ilman muuta- mutta se ei ole mahdollista näillä tuilla ja sossu ei maksa jos asuu omassa tönössä. missään luksuksessa ei asuta!!

Ottaa koppaan tämä haukkuminen, jos tämä tekee meistä paskat vanhemmat niin kai me ollaan paskoja!

Meijän lapset silti tykkää hoitopaikasta, kotona vietetään aika perheenä ja meistä tää homma toimii. Mutta jos joku nyt valikoidusti ottaa ylös mielipiteitä että hoitopaikka on huono ja lapset kidutetaan niin KIITOS siitä!

Että on hyvä olla perhe Suomessa! Perheiden etujärjestö joka sorsii toisten ratkasuja. PITÄÄ VARMAAN LIITTYÄ JÄSENEKSI!

Alle 3-vuotias ei tarvitse päiväkotia, hän tarvitsee omia vanhempiaan.

Jokaisella perheellä on kuitenkin omat tapansa ratkaista asiansa, mutta kannattaa miettiä, haluaako sen loistolukaalitalon vai tasapainoiset lapset.

Ei millään pahalla.

t. itsekin psykologi

kyllä perhe voi tinkiä menoistaan parikin vuotta, mutta jos haluaa ostaa perheelleen jonkinlaisen kodin, lapsille ruokaa ja vaatteita ja vielä maksaa lasten harrastuksistakin, niin useampilapsisessa perheessä tai perheessä, jossa on vaikka jo teini-ikäisiä, on aika mahdoton toisen vanhemmat olla kotona. Niin no, jos todellakin tinkii ihan kaikesta, syö vaikka vaan joka toinen päivä, niin kai se sitten onnistuu.

Yhteiskunnalle on halvempaa kun äiti tai isä kituuttaa pienellä kotihoidontuella kotona. Päivähoito on kallista!

Helvetti kun tästä pitää syyllistää vanhempia jotka haluavat mennä takaisin töihin että on elämiseen edes vähän enemmän rahaa!

Sullahan se itsellä on mustavalkoinen ajattelutapa sanoessasi että kotona lastaan hoitavat ovat kunnianhimottomia. Päinvastoin, heillähän sitä kunnianhimoa nimenomaan on eivätkä he heti juokse töihin kun alkaa kotona " pimahtamaan" .

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat