Vierailija

Oli myös sanonut että päällä seisominen pitää oppia.. Viimeksi kun olivat harjoitelleet päällä seisontaa, osalla lapsista tuli pää kipeäksi. En oikein pidä tästä joogan tuputtamisesta. Lapset ovat ala-asteella. Mitäs itse tykkäisit?

Sivut

Kommentit (19)

pilates on itse pirusta. Venyttely on venyttelyä. Jos niihin liittää uskonasioita niin se taas on jokaisen omassa päässä. Jotkut uskoo olevansa lähempänä jeesusta juostessaan pitkiä lenkkejä, mutta ollaanko juokseminen kieltämässä sen uskonnollisen sävytteisyyden vuoksi... no ei.

Joku kyseli, että mihin minun suvaitsevuuteni on kadonnut. Et tainnut lukea viestejäni kovin tarkkaan. Sanoinhan jo, että kunnioitan muiden elämänkatsomusta (myös joogaa harrastavien) ja toivon, että hekin kunnioittavat meidän perheemme katsomusta. Aikuiset ihmiset saavat minun puolestani harrastaa mitä vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

asiasanana Jooga ilmeisesti aiheuttaa sulle jos jonkinlaista kutkaa. Lopulta siinä EI ole kyseessä muutakuin rauhoittuminen, itsensä kuunteleminen ja ne hengitys- ja venyttelyharjoitukset. Mantroja ei hoeta, valaistumista ei koeta, henkisyys on sinussa itsessäsi. Varsin avarakatseinen ja suvaitsevainen olet, yhden sanan takia mesoat sen minkä ehdit. Ehkä sunkin olis aika kuunnella itseäsi ja RAUHOITTUA...?

jos meidänkin lapsille sitä opetettaisiin. Oppisivat rentoutumaan ja rauhoittumaan, oppisivat keskittymään täysillä jne. Jooga on erittäin hyvä liikunta- ja rentoutumismuoto, ja henkisyyttähän ihmisissä on ihan syntyjään oli ne sitten mitä lahkoa tahansa. Miljoonat kristityt käyvät joogassa ilman että siitä on minkäänlaista haittaa heidän henkiselle tai psyykkiselle kehitykselleen.

lapsesi saanut kun jotain kristillisyyden vastaista siitä löydät. Ja se on just sitä hengittelyä ja venyttelyä vaikka miten muuta väittäisit. Näet ilmeisesti piruja seinilläkin.

Lainaus:

Alkuperäinen kysyjä halusi mielipiteitä ja minä kerroin omani. Pitäisikö kaikkien olla samaa mieltä kaikesta, myös joogasta? Ja jos otat selvää asioista, niin huomaat, että jooga ei ole pelkkää hengitys- ja venyttelyharjoittelua.

päällä seisomisen opettelusta (oma lapseni oli niitä jotka saivat kovan päänsäryn). Tätä päällä seisomista myös harjoitellaan jatkossa.. Omalla lapsellani oli paineita, että hän ei saa liikunnasta kiitettävää kun ei osaa päällä seisoa.. Ehkä kysyn opettajalta hieman tämän päällä seisomisen opettamisen tärkeyttä ja mielekkyyttä. Kiitos teille mielipiteistänne. ap

Jooga ei ole mikään tavallinen urheilulaji, vaan siihen liittyy henkisyyttä, hindulaisuutta jne. Lapseni ei tarvitse osallistua sellaiseen, koska olemme kristittyjä. Kysyisin myös rehtorilta, miten on mahdollista että opettaja voi opettaa joogaa koulussa.

Alkuperäinen kysyjä halusi mielipiteitä ja minä kerroin omani. Pitäisikö kaikkien olla samaa mieltä kaikesta, myös joogasta? Ja jos otat selvää asioista, niin huomaat, että jooga ei ole pelkkää hengitys- ja venyttelyharjoittelua.

Kuten jo sanoin, minun lapseni ei tulisi osallistumaan joogaharjoituksiin. Tämä on minun mielipiteeni asiasta. Onneksi tällaista tilannetta ei ole tullut eteen. Joogassa on kyse henkisyydestä, mantroista, valaistumisessta jne.

Olemme kristittyjä ja meillä on oikeus siihen. Minun puolestani joogaajat saavat rauhassa joogata, se on osa heidän maailmankatsomustaan. Kunnioitan sitä ja toivon, että he kunnioittavat minun katsomustani. Mutta lapsille ei pidä opettaa koulussa joogaa, varsinkaan jos vanhemmilta ei ole pyydetty lupaa.

joogan muotoja on vaikka kuinka, mutta yleensä Suomessa opetetaan vain joogaliikkeitä. Päällään seisominen ei kai ole niistä tavallisimpia, itse en ole vielä siihen asti päässyt 3 vuoden aikana.

Ja kyllähän se kristinusko on se, jota koulussa ei voi välttää, edes ET-oppilaat. Aina johonkin ohjelmaan sisältyy uskonnollista asiaa.

niin tuskin saisit samanlaisia hepuleita. Mikä siinä on, että pelkkä itsensä kuunteleminen on yhtäkkiä saatanallista ja kamalaa. Jooga ei ole HINDULAISTA!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat