Vierailija

vatko eläinrasvat syöpää? Kiitos tiedosta.

- Lihava, jolla suvussa paljon sydän- ja verisuonitauteja.-

ps. Miksi painonvartijat puhuvat yhä, että rasva se suurin peikko? Kun sen pitäisi perustua tutkittuun ja ravitsemusterapeuttien tietoon?

Kommentit (27)

Luin vain ensimmäiset 10 viestiä, mutta siinä olikin sitten jo tarpeeksi. Nykytiedon (?!) mukaan ei ole epäilystäkään siitä, aiheuttavatko eläinrasvat sydän- ja verisuonitauteja. TOTTAKAI AIHEUTTAVAT!! Ne ovat yksi suurimmista kuolleisuuden syistä tässä maassa! Yhtä pahoja ovat kovetetut kasvirasvat. Juoksevat rasvat, kuten kalanrasva ja kasvirasvat (öljyt, pehmeät margariinit) ovat terveellisiä. Eläinrasva liikaa nautittuna tappaa, siitä ei voi edes keskustella (paitsi tietty se kalanrasva, joka onkin ainoa terveellinen eläinperäinen rasva).

Terveisin lääkäri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sen sijaan on todettu että runsas nopeiden hiilihydraattien käyttäminen on yhteydessä aikuisiän diabetekseen, joka taas on yhteydessä sydäntautiin.

T: Biokemisti, joka on lukenut satoja tieteellisiä artikkeleita aiheesta.

Mutta taviskansaan verraten karpit eivät pelkää sitä eläinrasvaa ja kouhota siitä..

Mun järkkä on tää: oliiviöljy, kurpitsansiemenöljy, pellavansiemenöljy, voi. Ja muut rasvat tulee lihasta, kalasta sekä maitorasvana osa.

täällä jotkut valittaa että kasvisten ym. laitto työlästä?Jumatsukka kun pakastealtaat on täynnä ihania vihannespakasteita, valmiiksi pannulle käsiteltynä?

Mielummin karppaamalla ko paikkareilla. Sitä paitsi se on paljon helpompaakin.... edellyttäen että pidät ruuan laitosta. Paikkareitahan voi noudattaa valmisaterioilla ja eineksillä, mutta karpata ei voi. Silloin pitää itse tehdä ruoka. Varsinkin kasvislisukkeidn teko on minulle vaikeaa ja työlästä. Ainakin kuvittelen niin. Miettippä kuinka paljon jouduttekeen enempi työtä kasvislisukkeen eteen ko potun tai makaronin keittoon?

Siinä on minulle suurin ongelma karppauksessa.

eli oppiensa mukaan. Hän oli lääkärinsä mukaan erittäin terve vuosikymmenien karppauksen jälkeen.

Jos joku nyt sanoo, että Atkins kuoli lihavana, niin lisään vielä, että hän kuoli aivoverenvuoden seuraksena yli 80 v, ja hän keräsi lopussa kymmeniä kiloja nestettä.

Vierailija:

Lainaus:

täällä jotkut valittaa että kasvisten ym. laitto työlästä?Jumatsukka kun pakastealtaat on täynnä ihania vihannespakasteita, valmiiksi pannulle käsiteltynä?

En halua syödä porkkanaa enkä maissia.

Itse olen tullut siihen tulokseen, että koska mulla on vahva sukurasite korkealle kolesterolille sekä kakkostyypin diabetekselle, niin karppaus on mulle ainoa järkevä vaihtoehto. Kolesterolit on laskeneet normaalitasolle ja verensokerit pidän kurissa hiilareiden välttelyllä.

Käypä täällä lukemassa: http://karppaus.info/forum/viewforum.php?f=14&topicdays=0&start=0

Löydät tuolta linkkejä uusiin ja vanhoihin tutkimuksiin (eikä ole mitään huuhaa-juttuja).

suosivat kasvisrasvoja. Mutta käyttävät mieluiten mahdollisimman vähän käsiteltyä ruokaa, joten sen vuoksi ennemmin kerma kuin kasvisrasva tuote. Nehän ovat käsiteltyjä ja lisäaineilla kyllästettyjä. Eli yleensä suositellaan käytettäväksi ennemmin kylmäpuristettua oliiviöljyä kuin voita.

" Rasvainen juusto, voi, täysmaito, kerma ja jogurtti saattavat vähentää riskiä sairastua suolistosyöpään. Tämä selviää tuoreesta ruotsalaistutkimuksesta, johon osallistui noin 61 000 naista.

Tuloksemme antavat tukea sille, että rasvaiset meijerituotteet sisältävät aineita, jotka antavat suojaa syöpää vastaan, sanoi väitöskirjan tekijä Susanna Larsson Karoliinisesta yliopistosairaalasta. Tutkimus tehtiin 40-76-vuotiaille naisille. Sen mukaan tuhteja maitovalmisteita neljä kertaa päivässä nauttineilla sairastumisriski oli yli 40 prosenttia pienempi kuin niillä, jotka söivät samanlaisia herkkuja kerran päivässä."

http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/82/4/894

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat