Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

eli parisuhteen alkuaikojen vaikeudet, luottamuspula puolin ja toisin, mustasukkaisuus ym... nykyään asiat ovat muuten todella hienosti, mutta takerrun menneeseen. luulen aina antaneeni anteeksi, mutta mistäs sitä sitten itseni löydänkään aina... vatvomasta... :-(

Kommentit (10)

petti luottamukseni, hyvin raskaalla tavalla. Olen se tämän palstan " kellarinainen" . Ja kävin terapiassa juttelemassa asiat halki päästäkseni elämässä eteenpäin. Siellä vain juteltiin kaikista asioista sillai free flow tyyliin, muutamia kysymyksiä saattoi psykologi esittää ei sen kummempaa. Suurin apu siitä tuli sillä lailla, että ammattilainen kuunteli tuskani ja sitten hän saattoi sanoa, että se ja se on nyt loppunkäsitelty ja sen voi jättää sinne menneisyyteen, ettei sitä enää tarvitse vatkata mielessä. Se oli minulle se suurin apu, ammattiauttajan lupa laittaa pahat asiat mielessä mappiin " Ö" .

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En halua tuntea olevani yksin enää koskaan. Mikään määrä terapiaa ei varmaan minua saa tyystin yli siitä. Pystyn elämään kohtuullisen normaalia elämää nyt ja tämä riittää minulle. Kenties jossain vaiheessa jos pelot pahenee tai elämäntilanne muuttuu voinen harkita jatkoterapiaa.

2

Jos olet se sama nainen joka oli vuoden kellarissa niin minusta sinun kannattaisi mennä terapiaan käsittelemään asia. Vaikka itsestäsi tuntuisi että pystyt kyllä elämään sen kanssa niin sulla on varmasti asioita jäänyt käsittelemättä. Ehkä et halua tuntea kaikkea tuskaa mitä siellä koit, alistamisen, epätoivon, yksinäisyyden,pelot...

Itse aloitan terapian mutta eri syistä. Itselläni oli vuosia kestävää henkistä pahoinpitelyä. Luulin selviäväni kaikesta yksin mutta nyt tajuan että tarvitsen terapiaa. Tsemppiä sinulle!

Teidän suhteessanne on vain ollut vakavaa epäluottamusta enkä usko että tuollaista pystyy unohtamaan ihan hepposesti. Minusta miehesi tulisi mennä terapiaan. Hän tarvitsee sitä luultavasti enemmän kuin sinä. Miksi hän käyttäytyi kuten käyttäytyi.

Ei kukaan ihminen ansaitse tulla kohdelluksi kuten sinua kohdeltiin. Sinun täytyy ymmärtää oma arvosi. Ja miehesi myös. Pystyttekö yhdessä puhumaan asiasta? Jos pystytte käsittelemään sen keskenänne niin hyvä, mutta asiaa ei kannata jättää roikkumaan. Asioista on puhuttava ja puhuttava. Se on kaiken avain luottamukseen.

Voimia!! Ja kaikkea hyvää elämääsi!!

Toisaalta on niin, että asia on käsiteltävä loppuun asti ja pohjamutia myöten. Keskeneräisenä se vaivaa lopun elämän.

Moni terapeutti ottaa sinun tilanteessasi esiin uskonnollisen käsitteen (sekoittamatta kuitenkaan uskontoa siihen): anteeksiantamuksen. Et pääse siitä yli, ennenkuin ole todella antanut sen anteeksi.

Ohjeiden mukaan sinun pitää sanoa se itsellesi ääneen. Monta kertaa. Pohtia sitä, mitä sanot. Sanoa vielä kerran, niin usein, että se menee sinulle perille.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat