Seuraa 

Hei!!

Ajattelin kysyä, millaisia oireita teillä on ensimmäisksi tullut, jos olette saaneen keskenmenon " pikkuviikoilla" eli esim.vkolla6?

Olen itse pian viikolla 6 ja mulla todettiin joku bakteeritulehdus emättimessä (josta en itse tiennyt mitään, ei oireita) ja sain siihen Dalacin voidetta. No, sen voiteen aloittamisen jälkeen alkoi pieni tihkuttelu (voide siis laitetaan yöksi), joka loppui päiväksi. Sama toistui seuraavana iltana. Ja nyt, siis kolmantena päivänä, tihkuttelu on jatkunut koko päivän, muuttuen punaisemmaksi näin iltaa kohti. Ja runsaammaksi.

Ei kipuja, ei rajua vuotoa, sellasta, että pikkuhousun suojalla pärjää, enkä ole tarvinnut sitäkään tätä ennen.

Siis onko minulla keskenmeno, vai johtuuko tämä lääkkeestä??

Kiitos jo etukäteen kaikille, jotka viitsivät vastata, olen huolissani.

Minjuska ja Hippu Hentunen

Kommentit (3)

Pieni tiputteluvuoto, joka pikkuhiljaa runsastuu ja muuttuu rusehtavasta punaisemmaksi, saattaa olla merkki keskenmenosta, oli ainakin minulla. Dalacin emätinvoide ei aiheuta verenvuotoa.

Minulla oli raskausviikkoja 11, kun tiputtelu alkoi. Runsasta vuotoa ei tullut lainkaan, sikiöt kaavittiin pois. Useinhan myös normaaliin raskauteen ilman keskenmenoa saattaa liittyä vuotoa, mutta kannattaa tarkistuttaa tilanne, varsinkin jos emättimessä on ollut tulehdusta (kohdunsuu on portti bakteereille kohdunsisälle).

Voimia sinulle jos ei onnista tällä kertaa, keskenmeno on aina raskas asia. Toivon, että tässä sinun tapauksessasi kuitenkin olisi kaikki hyvin.

En tiedä kyseisestä lääkkeestä mitä sivuvaikutuksia sillä on tai ns haittavaikutuksia. Valmisteen mukana olleessa ohjeistuksessa varmaan on niistä tietoa.

Sinuna kysyisin lääkäristä tarviiko käydä tarkistuttamassa tilannetta.

Itselläni alkoi n. rv 6 keskenmeno ihan yks kaks vuodolla. Ehkä pari päivää sitä ennen oli masussa tuntemuksia, mutta niitähän on muutenkin normaalissa alkuraskaudessa.

Minä en osaa muuta neuvoa kuin, että ota yhteyttä neuvolaan/terveyskeskukseen tms.

Toivottavasti kaikki on hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla alkoi km vkolla 7, päivällä tihutteli ruskeaa verta, sitten vuoto muuttui runsaammaksi kirkkaaksi vereksi. Vuoto yltyi koko ajan, kuunnes illalla tuli itsestään ulos. Minulla ei ollut minkäänlaisia kipuja.

Ei sinulla välttämättä ole km:a, kannattaa ottaa terkkariin yhteyttä, että pääset ultraan. Siellä ne näkee mitä tapahtuu.

Toivotaan ettei tule kesken, että johtuu lääkkeistä, mutta aika vaarallisia kai nuo bakteerit on.

Toivotaan parasta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat