Vierailija

Marissa05 - 08.01. 16:50 (1/1)

Paikat auki 5cm, mut synnytys ei vaan käynnisty!!!

Ensimmäistä odotan ja kaks yötä synnytyssalissa jo takana. Eka iltana paikat oli auki 3cm ja eilen kotiin lähtiessä 5cm. Kanavaa ei enää ollenkaan, vauva laskeutunut ja kiinnittynyt. Koko ajan supistelee, välillä tosi kipeästikin. Kauankohan tällanen tilanne voi jatkua - meinaa nimittäin kärsivällisyys ja voimat olla jo aika vähissä...

Marissa 37+5

Sorry kopsaus, mutta huolestuttavaa päästää supistelujen kanssa kotiin, kun auennut jo 3cm-->5cm:n sairaala aikana. Alku usein hidas ja loppu nopea. Lisäksi huonoa, kun kynnys lähteä sairaalaan takaisin on noussut potenssiin 100 (ajatus.ettei ole turha reissu)

Sivut

Kommentit (30)

Kyllä se sieltä tulee. Toivottavasti et ole kovin kaukana sairaalasta. Sulla on jo alkumatka tehtynä, joten ota kaikki hyöty tästä aikalisästä ja pistä sohvalle pötkölleen ja yritä ajatella jotain muuta!

25

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Myös mulla 2krt nopea avautumisen loppuvaihe takana; esikoisesta 2cm-täysin auki vajaa tunti ja kuopuksesta 4cm-täysin auki vajaa 30min. Käitlö totesi jälkeenpäin että " se oli supistus ja sentti"

Itse en olisi suostunut lähtemään kotiin jos jo 5cm auki, ei varmaan toivoakaan ehtiä saada kivunlievitystä....

niin on tosi vaarallista päästää kotiin, joa yhtään on tihkunut vettä (eli on pienikin reikä kalvoissa). Tulehdusarvot nousee äkisti! Mulla meni ensimmäisistä lapsivesitipoista vauvan syntymään kaksi vuorokautta, ja tulehdushan siitä seurasi. Onneksi vauva ei saanut infektiota!

Toinen lapsi yritti tulla maailmaan rv 35+5, ja ehdin olla synnytyssalissa 15h. 6cm jälkeen supistukset kuitenkin laimenivat, ja tilanne ei edennyt. Koska viikkoja oli niin vähän, tilannetta ei pyritty edistämään vaan pysäyttämään. Muutaman päivän olin osastolla, supisteli läpi vuorokauden heikosti, mutta kipu- ja unilääkkeiden avulla sain nukuttua. Kun päiviä tuli muutama lisää (sikiön tilanne parempi), pääsin kotiin. Vauva syntyi rv 36+6 puolessatoista tunnissa.

10 päivä lähdettiin naisten klinikalle kun supisteluja oli tullut n.2 min välein reilu 2h. eivät mitenkään kauhean rajuja kuten esikoista odottaessani, joka syntyi vk 40+6 5h 40min . no autossa tuliva 5 min välein ja vähän laimeampina, ala selkä ja häpyluu kuitenkin myös kipeinä. sairaalassa 4-5 cm auki, riippuen mittaajasta. saliin 3h eikä edistystä, supistukset laimentuneet. halusivat pitää siellä yön, jäin, eilen tulin kotiin kun tilanne jäissä ja viikkoja vasta 37+3... olin pettynyt. no tänään neuvolassa kätilö mittasi viivottimen kanssa 5-6cm, on ollu epäsäännöllisiä supistuksia. sanoi että ennen olisivat puhkaisseet kalvot, mutta nykysin halutaan olla mahd. luonnon mukasia! käski lähteä ambulanssilla kun on aika, kun asutaan 40km päässä. epäili etten ole kauaa kasassa. sunnuntaina vaihtuu vk38. ehkä se pieni haluaa odotella sinne asti... äiti vaan ei millään enään malttais kun ei oikein uskalla mihkään pitkälle lähteä.

lähdin turhautuneena suihkuun ja 20 min päästä vauva syntyi yhdellä ponnistuksella seisaalteen (siis minä) eikä kätilö meinannut uskoa todeksi.

Ja näin suurinpiirtein meni toinenkin synnytys.

tosin synnytyspöydällä. Jos noin on, ettei viidestä aukene niin leikkuriin menee varmaan.

Mun mielestä tolle sais panna epiduraalin ja oksitiinia tipalla, niin ja kalvot puhki.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat