Vierailija

Vanhat syömishäiriöt kummittelee, kun neuvolassa punnitaan ja kommentoidaan painoa. En koskaan syö mitään koko päivänä ennen neuvolaa, ettei se syöty ruoka lisäisi vaa'an lukemaa. Edellisenäkin iltana yritän olla syömättä mitään nestettä keräävää ja itse asisassa murehdin sitä punnitusta jo monta päivää etukäteen. Painohan voi heittelehtiä aika paljonkin sen mukaan mitä on syönyt vähän aikaa sitten. Ei taida olla ihan tervettä meininkiä, mutta voi että se punnitus ahdistaa... Kohtalotovereita?

Kommentit (7)

välissä oli virtsasta mitatut sokerin lievästi koholla kun olin syönyt aamulla mysliä, olin sitten sen raskauden loppuun ja seuraavan raskauden kokonaan ilman mitään vähänkään sokerista ennen neuvolaan menoa (siis nla-päivänä).

Fuskaamistako? Molemmat vauvat olivat 4kg.

en kai minä lastenneuvolan punnituksia varten omasta painosta stressaisi :) Varmaan entisenä syömishäiriöisenä voit kuvitella, että en voisi kuvitellakaan puhuvani th:lle näistä asioista, se olisi liian noloa. Varsinkin kun th on niin epäystävällinen tyyppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siis vain jätän aamupalan neuvolapäivinä väliin, ja se nyt ei haittaa vauvaa millään tavalla. Synnytys on jo lähellä ja kaikki on ollut koko raskauden ajan fyysisesti ihan ok, sokerit kunnossa jne. Ainoa joka tästä kärsii, olen minä itse ikävien ajatusten muodossa. Ikinä en kertoisi tästä kenellekään, ne punnitukset nostaa ne kauheat häpeän tunteet pintaan jo muutenkin. ap

Sun kannattaisi kertoa terveydenhoitajalle, että punnitus ahdistaa sinua ja varsinkin kommentointi. Itselläni oli raskausaikana vähän samanlainen olo ennen neuvolan punnituksia. Minullakin on ollut nuorena syömishäiriöitä. Neuvolan th ei kommentoinut painoa koskaan, mutta itseä hirvitti kun painoni nousi alkuraskaudessa huimaa vauhtia. Siis söin valtavasti alussa. Painon nousu kyllä sitten rauhoittui loppuraskautta kohden, eikä noussut lopulta kuin n.14 kiloa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat