Seuraa 

Viikkoja jo 36+4

Kommentit (5)

Noilla samoilla viikoilla esikoista odottaessa itkin 3-4 viikkoa melkein joka ikinen päivä, kun eräs läheinen kuoli. Minäkin olin huolissani jatkuvan itkemisen vaikutuksesta vauvaan, mutta poika oli kuitenkin jo syntyessään rauhallinen ja tyytyväinen vauva.

Jos itket masennuksesta tai huonon perhetilanteen vuoksi tms, kannattaa toki hakea apua jo ennen vauvan syntymää.

Voimia!

... esikoista odotellessa hormonit laittoivat pääni niin pyörälle että itkin varsin usein ja mietin samaa. Sain raivokohtauksiakin ja tunsin niistä hirveästi huonoa omaa tuntoa ja pelkäsin satuttavani vauvaani. Tuloksista päätellen ihan turhaan. Tyttö syntyi melkein 3 vuotta sitten ja on ollut aina itse rauhallisuus ja auringonpaiste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

raskausaikana olen lukenut, että voi vaikuttaa mm niin, että vauva on vastasyntyneenä levoton ja itkuisa ja myöhemmin voi olla temperamentikas. Mutta en tiedä, itselläni oli kova stressi koko esikoisen raskausajan (kun oli suuri huoli raskauden sujumisestä alkuraskauden runsaan verenvuodon sekä kahden aiemmin olleen keskenmenon takia), mutta synnyttyään vauva nukkui hyvin, oli todella tyytyväinen ja rauhallinen, oikein helppo tapaus. Temperamenttinen on kyllä nyt leikki-ikäisenä, mutta sehän voi olla luonnekysymyskin.

Joten en tiedä sitten miten suuri vaikutus stressillä tai äidin muillakaan henkisillä olotiloilla oikeasti on ja onko mitään. Tärkeintä näin maalaisjärjellä varmasti on, että jos äiti on esimerkiksi masentunut tai muuten hyvin surullinen, niin hakisi apua niin että pystyy hoitamaan vauvaa sitten kun se syntyy. Silloinhan vasta mm luodaan vauvan turvallisuuden tunne. Hyviä vointeja sinulle joka tapauksessa!

Oleellisempaa on, miksi itkee. Jos syynä on vain raskauden aikainen herkistyminen kaikellaiselle niin siitä nyt ei voi olla haittaa. Jos syynä on paha olo muista syistä niin niihin syihin kyllä kannattaa pureutua.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat