Seuraa 

ja tarkennettuna vielä te, jotka olette välilihaa jollain voidelleet/ hieroneet ennen synnytystä...

Onko ollut apua, millä voiteella/ salvalla voitelitte, tuliko repeämiä?

Niin ja kuinka paljon aikaisemmin laskettua-aikaa aloititte?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!!

Kommentit (8)

ja molemmilla kerroilla olen pari kuukautta ennen la:a suihkussa kaydessani hieronut seka masua etta valilihaa ihan tavallisella vauvaöljylla. Kummallakaan kerralla ei ole tullut repeamia, pieni eppari (2 tikkia) tehtiin molemmilla kerroilla. Raskausarpiakaan ei ole ollenkaan. Liekö öljyaminen auttanut vai onko mulla vaan elastinen kudostyyppi vai tuuria pelissa vai kaikkia vahasen, en tieda :)

Kurkaapa juttu babyidea.fi sivuilta välilihan hieronnasta, olet toki jo ehkä sen nähnytkin. Itse esitin kätilölle salissa toivomuksen, ettei automaattisesti leikattaisi. Kätilö otti kyllä toiveeni tosissaan ja vaihteli välilihalle kuumia, märkiä pyyhekääreitä ponnistusvaihetta odotellessa. Ei tarvinnut välilihaa leikata. Ihan pieni repeämä tuli, josta parilla tikillä selvitiin ja pian parani. Olin tyytyväinen tähän kokemukseen ja siihen, että tulin kuulluksi. Toisaalta toki luotan kätilön arvioon itse synnytystilanteessa pahempien repeämien välttämiseksi. Mutta automaattista leikkausta halusin välttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta se jäi vähän turhaksi, sillä jouduttiin silti leikata väliliha, kun piti saada vauva ulos niin nopeasti kuin mahd. (laskeneet sydänäänet). Sanoivat kuitenkin, että seuraavassa synnytyksessä ei tarvii enää leikata. Vaan enpä kyllä edes huomannu kun leikattiin=)

Kannattaa aloittaa vähintään 6 viikkoa ennen LA, koska vauvahan voi hyvin syntyä jo vaikka kuinka aikaisin, eli että olisi varmasti ehtinyt jo joitakin viikkoja tehdä välilihan rasvausta. Itselläni hyvä kokemus tuon Aqualan L -voiteen käytöstä, auttoi, eikä tarvinnut leikata tokassa synnytyksessäni. Ekassa leikattiin, mutta en ollut ehtinyt aloittaa voiteen käyttöä, koska vauva yllätti ja syntyi jo 4 vkoa ennen LA.

enkä ole koskaan välilihaa voidellut,enkä hieronut. Olen kyllä saanut sellaisia neuvoja että kannattaisi oliiviöljyllä alkaa hieroa muutamaa viikkoa ennen laskettua aikaa, mutta jotenkin se on vaan jäänyt tekemättä. Kuitenkin välilliha on kestänyt synnytykset hyvin. Molemmissa synnytyksissä ponnistusvaihe oli nopea, eka 10min, toka 3min, mutta välilihaa ei tarvinnut leikata, eikä tullut repeämiäkään.

Kommentoin vaan kun mun tytön sanoin sun nikkis on " mahapähkinä" . (Choco-pelissä on niitä ja kirsikoita). Että nythän se sopis sulle hyvin oikeestikin nikiks :)

t: Alma 34+1 ja Pikku 2,5v

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat