Seuraa 

Mittasin puolivuotiaalta pojalta lämmön pyllystä kun on ollut räkäinen ja yskivä. Limaakin oksensi viime yönä. Digimittari näytti 38 astetta. Mitä se mahtaa käytännössä olla kainalomittaukseen verrattuna? Missä kulkee normaalin ja lämmön väli? Ei tunnu kuitenkaan niin lämpöiseltä että olisi kuumetta, hitusen lämpimämpi pää kuin normaalisti. Poika kuitenkin aika pirteä ja naureskeleekin vähän.

Emmi ja pipi poju

Kommentit (5)

Pojalla siis vähän lämpöä kuten päästä koittamallakin tuntui. Pitänee seurailla tilanteen kehittymistä ja antaa suppo jos vielä nousee ja viedä lääkäriin kun siltä näyttää.

Itse mietiskelin eilen juuri samaa asiaa kun vauvani (9vko) tuntui nuhaiselta ja hieman kuumeiseltakin. Päätin luottaa sairaalasta kätilöltä saamiini lukuihin elikäs normaali lämpötila vauvalla on 36,5-37,5. Kuumetta ei meillä ollut. Onneksi!!! Itse olin viime viikon kamalassa yskässä ja nyt tietysti pelkään tartuttaneeni myös vauvan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

annettiin arvoiksi: lämpöä 37,5-38C ja yli 38C kuumetta.

Lastenlääkäri taas sanoi että 37,8C on lämmön raja. Ja sama yli 38C olisi kuumetta.

Meidänkin pojalla 3kk on iltalämpö aina tuon 37,7C eli neuvolan ohjeiden mukaan olisi aina lämpöä!

Myös kaikki jumppailu nostaa vauvan ruuminlämpöä herkästi.

ostin digitaalisen tavallisen kuumemittarin apteekista ja sen mukana on seuraavat ohjeet:

mittaus suusta:

mittausaika 60 sek.

normaali 35.7-37.3

mittaus peräsuolesta:

mittausaika 60 sek.

normaali 36.2-37.7

mittaus kainalosta:

mittausaika 5-10min

normaali 35.2-36.7

tiedä sitten häntä ovatko rajat mittarikohtaisia?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat