Seuraa 

lapsettomuuden hoidossa? Itselläni raskaudet alkoivat vuosien odottelun jälkeen ihan normaalisti, mutta tiedän muutamia, jotka ovat käyneet hoidoissa ja mm. vyöhyketerapiassa ennen raskauden alkua. Näitä vyöhyketerapian jälkeen syntyneitä vauvoja on tiedossani ainakin 3, yksi heistä heinäkuussa syntynyt siskontyttöni! Siskoni kävi myös hoidoissa, mutta vyöhyketerapiaakaan ei voi yhtään väheksyä, sillä netistä luin just vyöhyketerapian auttavan myös lapsettomuuden hoidossa. Tämä ihan vaan tiedoksi, jos joku ei ole kuullutkaan tästä. Kannattaa ainakin kokeilla! Olin tamän siskontyttöni synnytyksessä mukana heinäkuussa!

Kommentit (10)

ainakaan vielä ei ole mitään tulosta tullut, vaikka edellisessä kierrossa vyöhyketerapeutti oli ihan varma, että ovulaatio oli tapahtunut. Ja kyllä se varmaan tapahtuikin, tuntemukset oli sellaiset jopa rintojen kipeytymisestä alkaen (mulla luomuovulaatio on hyvin harvinaista, joten olin vähän skeptinen). Mutta puuhailuja ei mitenkään ajoitettu siihen kohtaan, koska olemme muutenkin hoitotauolla ja odotamme muutaman viikon päästä alkavaa ivf-hoitoa.

Itse olen ajatellut käydä vyöhyketerapiassa siihen asti, kunnes piikittelyt alkavat. Apua pitäisi kaiken lukemani perusteella saada kuuriluontoisen käsittelyn jälkeen, jos sitä on tullakseen.

Kaiken kaikkiaan se on kuitenkin ollut todella rentouttavaa ja apua olen saanut esim. yölliseen hampaiden purentaani... toivottavasti myös näihin hormoniasioihin! Mutta ei nyt ainakaan mitään pika-apua sieltä ole minulle tullut, jos ei nyt todellakaan mitään haittaakaan ole ollut.

Mutta on se kyllä muutenkin niin ihanaa ja rentouttavaa!! Odotan jo innolla ensi viikon aikaa!!! En muistanut vielä kysyä, että saanko käydä vyöhiksessä piikittelyjen aikana??? No, ensi viikolla selviää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olisin kyllä kiinnostunut vyöhyketerapiasta, mutta minulla on pistokset nyt meneillään, onko sinulla tietoa että voiko/kannattaako tässä vaiheessa mennä vyöhyketerapeutille? Alkion siirto olisi jo viikolla 3.

Myös muut tietävät vastatkaa!

Vyöhyketerapia on mulle ihan uus juttu, mutta kiinnostuin asiasta ja otin vähän selvää.. ja sehän vaikuttaa kokeilemisen arvoiselta jutulta jo ihan rentouttavuutensakin vuoksi ja kaikkeahan sitä pitää kokeilla. Varasin sitten juuri kolmen hoidon satsin. Sen jälkeiseen kiertoon otetaan sitten clomit ja tehdään insiminaatio. Saa nähdä nyt sitten..

T. Helmiina

Itse olen käynyt vyöhyketerapiassa vasta kerran, joten mikään asiantuntija en ole.

Mun vyöhyketerapeutti sanoi että v.terapiaa ei ole hyvä antaa samaan aikaan hormonihoitojen kanssa, vaan parasta olisi käydä v.terapiassa esim. muutamia kertoja ennen lääkehoitojen aloittamista.

En ole kysellyt muilta vyöhyketerapeuteilta mikä on heidän kantansa asiaan :)

Eli olen käynyt monta monituista kertaa vuosien saatossa vyöhyketerapiassa ja sitten on tehty sekoitushoitoja, eli vyöhyketerapiaa eteerisillä öljyillä tai lisäksi täydellinen hieronta. Ja se on upeaa!!!=) Nyt tämän kahden ja puolen vuoden aikana, kun ollaan pikkukakkosta toivottu, en ole montaa kertaa käynyt (jota itsekkin ihmettelen, että miksi en?!!) mutta nyt varasin ajan ennen hoitojen alkua. Ja koska nyt kierrossa oli välivuotoa niin pitää odottaa kahdet kuukautiset ennenkun sairaalaan saan ajan, joten pääsenkin käymään useamman kerran. Ehkä jotain hyvää niissäkin vuodoissa...?

Minunkin hoitajani sanoi, että samaan aikaan hoitojen kanssa ei saa käydä vyöhyketerapiassa, on elimistölle liian rankkaa. Ja minä ainakin uskon, että siitä on apua lapsettomuuden hoidossa! Nautinnollisia hoitoja!=)

Muutoin olen käynyt vyöhiksessä parikin pidempää sarjaa + muutamia yksittäisiä kertoja ja suosittelen kokeilemaan. Se rentouttaa mukavasti ja mulla ainakin tuntuu, että vaikuttaa monella tavalla. Jollekin se voi tuoda avun lapsettomuuteenkin, meille se ei kuitenkaan riittänyt avuksi.

Tuota arvelinkin, ettei vyöhyketerapia sovellu hoidossa olevalle :( Harmillista sinänsä, kun PITI varata aika ennen hoitoa, mutta en vaan ehtinyt kun olin joulut sun muut.. Mitä kuitenkin olen netistä lukenut, niin moni on tuntunut avun siitä saavan lapsettomuuteen. Jos tämä hoito ei tuota tulosta, niin varaan kyllä ajan ennen seuraavaa hoitoa/alkion siirtoa.

Itse pähkäilin sitä voisikohan ivf:n punktion ja alkion siirron välissä mennä vyöhyketerapiaan. Mulle on suunnitteilla pitkä viljely, joten väliä on luultavasti 5 päivää. Sairaslomakin on silloin sopivasti, joten olisi aikaa käydä yksi kerta hoidossa päivällä... Olisko jollain tietoa?

vain pari kertaa tosin, joten isommista vaikutuksista en osaa sanoa. Pitäisi kai olla enempi kuurimainen juttu. Sen takia kuitenkin vastaan, koska kokemukseni oli tosi myönteinen. Vyöhyketerapeutti, jolla kävin, oli toiselta koulutukseltaan kätilö. Tuntui osaavan asiansa ja ne kipeimmät paikat oli sattumoisin hormonipisteitä... Tuosta tahdista se sanoi, että olisi hyvä käydä muutaman kerran alkukierrosta, mutta ei enää ovulaation jälkeen tai ainakin pitää oviksesta mainita. Silloin kuulemma pitää hormonipisteet jättää käsittelemättä etteivät haittaa kiinnittymistä. Nyt kohta meinaan taas mennä oli raskautumisesta toivoa tai ei, koska se oli niin ihanaa!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat