Vierailija

Erehdyin pahasti. :/ Niin monta vuotta kuin minäkin gradua väänsin hiki hatussa, itkin ja ahdistuin, ja ajattelin että sitten kun valmistun ja saan työtä, olen taas vihdoin onnellinen.

Nyt olen valmistunut ja pätkätyöloukussa. Olen saanut nyt kolme pientä sijaisuutta peräkkäin, kamalan stressin ja ahdistuksen saattelemana. Työpaikkojen vaihto ei ole ihan helppoa sekään, aikamoinen stressi työnhaussa ja uusiin työtovereihin tutustuminen uuvuttaa. Taas muutama kuukausi mennään eteenpäin ja sitten ei taaskaan ole tietoa tulevasta. Jo ensi kesänä olen mahdollisesti työtön.

Kovat halut olisi ostaa asunto miehen kanssa, mutta rahaa ei ole kun ei ole tietoa tulevastakaan. Lapsia ei saisi liiaksi odotuttaa, ikää on jo 30 joten pian pitäisi silläkin saralla alkaa tapahtua. En tiedä, mihin työhön varsinaisesti haluan, ammatillinen kehitys on vasta alussa.

Miten helvetissä tämä elämä on näin raskasta vaikka nyt minun vihdoin pitäisi olla onnellinen?!? :( :( Auttakaa vanhemmat, viisaammat, kokeneemmat.

Kommentit (3)

Me ostimme asunnon ja perustimme perheen, vaikka minulla ei ollut vakituista työpaikkaa odottamassa eikä tietoa työnsaannista. Tämän mahdollisti miehen hyvä työtilanne (ja suhteen vakaus tietenkin). Nyttemmin kun lapsi on jo vähän isompi, olen saanut työtä.

Sinulla on kova stressi enkä ihmettele yhtään. Ne saamasi kolme sijaisuutta ovat kuitenkin oikein hyvä asia ja auttavat sinua saamaan lisää töitä, varmaan joskus vakipaikankin (ellet ole sellaisella alalla missä vakipaikkoja ei paljon viljellä). Lapsensaannistakaan ei tarvitse nostaa verenpainetta hirveän korkealle vielä 30 täyttäneenä; tilanteesihan voi vaikka kahden-kolmen vuoden päästä olla jo aivan eri näköinen kuin nyt, ja ehdit hyvin äidiksi silloinkin. Minä sain lapsen 32-vuotiaana ja monethan nykymaailmassa vielä paljon myöhemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat