Seuraa 

Olen saamassa työpaikan, jossa olisin ainoa työntekijä firman omistajan lisäksi. Omistaja on hyvä ystäväni, nuori ihminen, ja firma on vasta perustettu. Kuinka suuri riski mahdollinen raskauteni olisi yritykselle? En ole kertonut vauvayrityksistä. Joutuuko firma maksamaan minulle ylimääräistä palkkaa äitiyslomalta vai maksaako kela sen kokonaan? Liekö omistaja edes tietoinen äitiysloman palkoista? Olen kuullut juttuja kampaamoista, jotka ovat menneet nurin kun useampi työntekijä on ollut äitiyslomalla yhtä aikaa. Jos kyseessä olisi vakavarainen iso yritys en miettisi hetkeäkään vaan ottaisin työpaikan, mutta tässä tapauksessa saatan viedä työpaikan ja yrityksen myös ystävältäni. Minulle ei ole ongelma olla ottamatta työpaikkaa vastaan, työtä saan ihan varmasti muualtakin.

Kommentit (4)

minusta voisit ottaa työpaikan vastaan...mutta tämä on vain minun mielipiteeni... Sillä kun jäisit joskus äippälomalle niin saisit parempaa tukea kelalta, kun olet ollut töissä sitä ennen. Ja tilallesihan tulisi äitiysloma-sijainen. Noista tukien maksamisista en ole aivan varma, mutta työnantajahan maksaa sinusta jotain jos pysyt talossa äitiysloman ajaltakin.olisikohan joitain sos.maksuja?? mutta Kela tulee työnantajaa vastaan näissä asioissa. Ja voithan tehdä muutamaa päivää viikossa töitä äitiyslomallakin jos vain jaksat tai haluat. Saikohan tukien lisäksi tienata kuukaudessa n.300e ilman että vaikuttaa tukiin.

Itselläni on vähän samankaltainen ongelma, vaikkei työnantajani olekkaan ystäväni, mutta olen nyt ollut reilu puoli vuotta töissä (vakituinen) ja ostin juuri auton että pääsen käymään töissä täältä korvesta. Mietinkin juuri, että miten saisin auton maksettua jos jään lomalle yms. kaipa ne asiat kuitenkin suttaantuvat.

Tuli aika epämääräinen viesti, mutta toivottavasti auttoi edes jotenkin =) Sinunlaisia ihmisiä on aika harvassa, tunnut olevan hyvin symppis tyyppi, mutta älä unohda omaa napaa! ja raskaaksi voi tulla vaikka vahingossa..mistä tulevaisuudesta voi olla koskaan varma!

Uusimmassa Me Naiset- lehdessä esitettiin kysymyksiä presidenttiehdokkaille äitiysloman kustannuksista. Niinistö vastasi, että äitiysloma aiheuttaa yli 8000 euron kustannukset työantajalle, ei maininnut mistä kaikesta tuo summa koostuu.

Eli suuret on kulut työnantajalle... mutta muuten en osaa ottaa kantaa tilanteeseesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Että suunnitettelette vauvaa, voisitte siten yhdessä miettiä miten se vaikuttaa jatkoon. Jos kyseessä on ystäväsi, hän varmasti ymmärtää myös sinun tilanteesi ja varmasti arvostaa sitä että puhut asiasta suoraan. Itse ajattelen että raskaus tai sen suunnittelu ei voi/saa olla este työn vastaanottamiselle. Vie kuitenkin aikansa ennenkuin vauva saa alkunsa, ja raskaus kestää 9 kuukautta, joten et ihan heti ole työtäsi edes jättämässä. Mutta on kilttiä että että ajattelet asiaa myös ystäväsi ja hänen yrityksensä kannalta.

Kyseessä on tosiaan vain osa-aikatyö eli 60h/kk, vaikkakin vakituinen.

Kannattaisiko minun kysyä jos hän palkkaisi minut määräaikaiseksi omasta pyynnöstäni? Tuleeko siitä hänelle ylimääräisiä kustannuksia?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat