Vierailija

koska olen pyytänyt äitiäni viemään roskat ulos (silloin kun on muutenkin sinne menossa). Äitini asuu meillä johtuen siitä että lensi omasta asunnostaan pois vuokrarästien vuoksi. Mitään muuta äitini ei meillä tee ku vetää vain sikeitä puoleen päivään asti, ei siivoa jälkiään, ei pese pyykkejään, ei tee ruokaa, ei auta viikkosiivouksissa saati päivittäisessä järjestyksen ylläpitämisestä! Narisee myös siitä kun lapseni eivät jätä häntä rauhaan! (Hui! Kamalaahan se on viettää aikaa lastenlastensa kanssa). Oli siskolleni narissut kuinka hirveä olen kun hän joutuu viemään silloin tällöin roskat ulos! Kysyipä vielä miksei mieheni vie niitä ennen kuin lähtee töihin! Aiheuttaa muutenkin riitatilanteita koko ajan. Vastaa esikoispojalleni ilkeästi jos hän kertoo että hänellä oli mummia ikävä kun mummi oli ns. hoitelemassa asioitaan muutaman tunnin ajan. Nää sen asiat on sitä että se juoksee ympäri kaupunkia pelikoneiden kimpussa häviten joka kuukausi eläkkeensä. Ei hoida asioitaan kuntoon, antaa velkojen kasvaa ja lainailee ihmisiltä rahaa ja valittaa ettei kukaan häntä auta ja kukaan ei hänestä välitä ja samaan aikaan. Olen äitiäni koittanut auttaa mutta nyt se on loppu. Mä pistän välit poikki heti kun se meiltä lähtee. On nyt tavannut jonkun miehen ja meni sen kanssa kihloihin (nopeeta toimintaa), häitä jo suunnittelevat. Kyseistä miestä ei ole koskaan tavannut. Niihin häihin minä en astu jalallanikaan. Mä olen niin täynnä tätä paskaa! En ole muka auttanut häntä yhtään. Enhän minä sen puolesta voi virastoissa hyppiä, selvittää sen raha-asioita. Sen minkä tein niin hankin hänelle henkilöllisyystodistuksen vanhentuneen tilalle. Kun virastoissa ei ilman sitä pärjää. En ole auttanut vaikka olen paperille kirjoittanut vaiheittain mitä hänen kuuluu tehdä ja milloin. Tarjouduin jopa henkiseksi tueksi. Mutta heti kun sovittiin päivä milloin mentäisiin, nainen katosi päivää aikasemmin jonkun kaverinsa hoteisiin. Nyt ilmoitti että tulee hakemaan tavaransa jossakin vaiheessa, onnesta sykkyrällään (vaikuttaa kyllä siltä että löysi toisen hyväksikäytettävän ihmisen). On kuulemma meidän kannalta parempi että hän muuttaa pois. Ihan vapaasti! En estä. Jos tästä tulee uusi moka ton naisen kontolle ni turha mua syyttää. Onneksi siskoni on tukenani, kaikki tietää millainen ihminen tuo on. Mä olen vain niin uupunut. Vuoden passasin ja koitin auttaa, tuoreen avioliittoni kustannuksellakin joskus. Mitä tekee äiti? Haistattaa mulle ja mun lapsille(!) pitkät. Ei ole tuo nainen ansainnut meitä, mä pelastan perheeni ja rikon välini tuohon naiseen. Ei hän tule enää olemaan äitini.

Kommentit (13)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

suuri kunnioituksen osoitus sinulle kun jaksoit tuota noinkin kauan. itse en moiseen suostuisi.

ihan varmasti sinä olet osasi tehnyt ja jos aikuinen ihminen käyttäytyy kuin 14 vuotias teinityttö niin siinä tarvitaan ihan oikeasti ammatti-ihminen auttamaan.

älä vaan kanna huonoa omaatuntoa. huolehdi ja nauti sinä perheestäsi. se on sinun elämäsi. kaikille teille vaan jää huonot muistot lastenne lapssu ajasta jos sielä joku kiukutteleva muori pilaa teidän perheen ilmapiiriä ja loppujen lopuksi tämä pilaa kokonaan lastesi ja äitisikin välit.

Äitisi on mielenterveysongelmainen. Kannattaa asennoitua niin, että järkeä ja kohtuutta on turha äitisi toimista etsiä, hänen käytöksensä heijastelee hänen omia sisäisiä ristiriitojaan, ei sitä mitä maailmassa oikeasti tapahtuu. Minusta ei kannata välejä kokonaan rikkoa. Mutta mieti mitä siedät ja mitä et, ja laita selvät rajat, jotka teet äidillesikin selväksi. Ja vaikka se on vaikeaa, koeta olla ottamatta henkilökohtaisesti. Se sairaus sinua haukkuu, ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa millainen ole oikeasti. Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.

Sinä siis oikeasti suostut tuollaiseen?

Suosittelen erittäin painavasti Tommy Hellstenin kirjaa Virtahepo olohuoneessa ja niitä jatko-osia. Paljon muitakin kirjoja on läheisriippuvuudesta olemassa. Myös jonkinlaisesta ryhmäterapiasta voisi olla hyötyä (siis sinulle, ei äidillesi), esim. Krito-ryhmät tms.

Sinä et ole vastuussa äidistäsi. Sinä olet aikuinen ihminen ja olet vastuussa omasta perheestäsi ja erityisesti lapsistasi. Teet väärin perhettäsi, lapsiasi ja erityisesti itseäsi kohtaan suostumalla tuollaiseen hyväksikäyttöön.

Et voi ajatella pelkästään niin että olet (tai yrität olla) hyvä ja täydellinen ihminen auttamalla äitiäsi. Äitisi hyväksikäyttää sinua ja suostumalla siihen olet myös samalla huono äiti ja vaimo koska perheesi kärsii. Sinun VELVOLLISUUTESI itseäsi ja lapsiasi kohtaan on irtisanoutua tuosta riippuvuussuhteesta ja alkaa elää omaa elämääsi ja rakentamaan kunnollista tulevaisuutta lapsillesi. Suostumalla tuohon siirrät taakkaa lapsillesi ja katkeroidut itse.

Loppujen lopuksi teet palveluksen myös äidillesi siirtämällä vastuun omasta elämästään hänelle itselleen. Voit antaa ohjeita, neuvoja ja vinkkejä, mutta samalla sinun täytyy oppia pitämään kiinni omista rajoistasi. Et saa suostua hyväksikäytetyksi! Tällä keinolla äitisi parhaassa tapauksessa saattaa jopa muuttua ja parantua - tai sitten ei. Muutosta ei kuitenkaan kannata jäädä odottamaan koska sillä tavalla pilaat vain oman elämäsi. Et voi muuttaa äitisi elämää, voit vaikuttaa ainoastaan omaasi ja lastesi elämään.

Kannattaa miettiä holhoojan hankkimista. Käytös on epävakaata ja tekstisi perusteella jopa holtitonta. Suosittelen, että hankitte sisaresi kanssa äidillesi holhoojan, joka hoitaa äitisi raha-asiat.

hän tarvitsisi ammattiapua. Vaikkea vaan on toista ihmistä pakottaa apua etsimään... Olet taatusti tehnyt voitavasi. Ei sinulta voi vaatia enempää.

asumisen olevan vain väliaikaista. En tajunnut että äitini mielenterveys on noin kiikunkaakun kun hänet meille suostuin majoittamaan. En taida tuntea tuota naista siis kovin hyvin. Tiedoksi: - Nainen on lähdössä meiltä pois. Painotan tuota asiaa.

Silloin ajattelin että eihän lasten mummia voi kadulle heittää!

En ole läheisriippuvainen ihminen. Ehkä liian kiltti joskus mutta tiedän kyllä missä meidän perheen, minun rajani menevät ja nyt ne on ylitetty.

Ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat