Vierailija

millä tai miten ongelma on yleensä ratkennut?

Minä vain pyörittelen ja pyörittelen mielessäni omaa pahaa oloani, enkä saa kiinni ollenkaan siitä, mistä se voi johtua. :( Olen lopen uupunut.

Kommentit (8)

Eli yritän heittää ongelman mielestäni pois. Yleensä nimenomaan hyvin nukutun yön jälkeen päätös on syntynyt kuin itsestään. Ja jos tilanteeseen ei ole ratkaisua juuri sillä hetkellä, uni tekee vaan hyvää. :) Toinen juttu on se, että teen päätöksen ja pysyn siinä (en jää itkemään toisen vaihtoehdon perään). Kaikilla päätöksillä on aina sekä hyvät että huonot puolensa.

jos asiaa auttaa puhuminen , varaa aika neuvolaan tai mielenterveystoimistoon ja mene jutteleen siitä. ongelmista ei pääse yli muutoin kuin selvittämällä ne. Urheilu auttaa pääsemään asioista pois hetkeksi ja se tuottaa endorfiinia mikä auttaa siihen ettei masennu. Kirjoita paha olo pois ja päätä että pääset asiasta yli, oli asia kuin vaikea tahansa sinä selviydyt siitä ja elämässäsi tulee paljon asioita jotka saa sinut nauramaan. asioihin ei kannata jäädä ns. asumaan vaan pitää sinnikkäästi yrittää päästä niistä yli ja sinä pystyt siihen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kerhon rukouksen...se on tosi viisas. Eli erotan toisistaan asiat, joihin voin vaikuttaa ja joille en voi mitään. Mietin, mitä voin tehdä asioille,jotka ovat " vallassani" : Mihin olen valmis, mitä haluan,, mitä teen...Mietin, mitä haluaisin, jos voisin itse päättää. Uskon unelmiin, teen aarrekartan, kuljen unelmaa kohden....Luotan että elämä kantaa - kaikesta huolimatta.

Käytän aikaa ja voimiani tehdäkseni asioita, joista saan voimia ja iloa. Mietin, mitkä asiat ilahduttavat minua ja järjestän päiviini ilon kokemuksia, niitä pieniä, arkisia, jotka kantavat vaikeuksienkin läpi. Puhun ystäville, kirjoitan, luen hyviä kirjoja, yritän nukkua tai edes levätä, ulkoilla, liikkua....Uskon siihen, että nousen tästä(kin) kriisistä, kuten ennenkin. Uskon huomiseen.

Riippuu tietysti vähän siitä, minkäluonteisesta ongelmasta on kyse, mutta ihan näissä normaalin elämän jokapäiväisissä ongelmissa ratkaisu usein valkenee esim. lenkkipolulla.

Hyvän ystävän kanssa asian puiminen ja se, että on valmis kuulemaan ystävältään kommentteja rehellisesti, vaikka ne eivät itseä niin imartelisikaan, on tehokas keino saada asioihin selvyyttä.

Puhu ongelmasta jollekin tai kirjoita (vaikka kirjoittaisit kuvitteellisen kirjeen, jota et sitten lähetäkään eteenpäin)! Muuten asia jyllää päässäsi epämääräisenä ongelmamassana etkä saa mistään nurkasta kunnolla kiinni. Kun edes vähän pystyt rajaamaan ongelmaa, saat siitä otteen. Tästä voi alkaa työstäminen!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat