Vierailija

Ystäväni perhe on aikamoisessa kriisissä, enkä tiedä miten osaisin heitä auttaa/minne opastaa.

Perheessä on kaksi alle kouluikäistä lasta, työssäkäyvä äiti ja työkyvytön isä. Äidillä on alkoholiongelma, jota hän ei myönnä. Isä on maahanmuuttaja, joka on työkyvytön todennäköisesti koko lopun elämänsä Suomessa sattuneen työtapaturman takia. Isä on masentunut. Isä haluaa eroa, äiti ei. Asuntolainaa on melko runsaasti. Toinen lapsi on parhaillaan tutkimuksissa todennäköisen erityisyyden takia. Äiti hyväksyy tämän, isä ei. Isällä ei ole sukulaisia suomessa.

Tässä ongelmavyyhti lyhykäisesti. Itse en keksi miten voisin perhettä auttaa, mutta jos sinä keksit, kertoisitko?

Kommentit (8)

Eikö ole muuta ammattilaistahoa minkä puoleen kääntyä? Voisiko neuvolapsykologi auttaa alkuun? Vaikea katsoa ystävää vierestä ja pelottaa että vaan itse edesautan tilannetta huononpaan suuntaan. Perheessä pidetään kulisseja yllä, mutta sitten välillä ne repeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Voithan yrittää saada ystävääsi vaikka A-klinikalle käymään yhdessä sinun kanssasi. Vierellä kulkija on usein paras apu kun ihminen on solmussa elämänsä kanssa.

Alkoholistia ei voi auttaa jos hän ei halua tulla autetuksi. Avio-ongelmia ei voi ratkoa kuin pari itse ehkä ammattilainen apunaan eikä työkyvyttömyyttä voi taikoa tiehensä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat