Vierailija

Sivut

Kommentit (33)

mulla oli 3 kokopäiväistä, niin palkka oli 1050 euroa. Nyt on 3,5 lasta ja palkka 1295 euroa.

Lisäksi kulukorvaukset, ruoka todellisuudessa syötyjen aterioiden mukaan. 3 lapsesta se on n. 200 euroa/kk (Jos ei ole poissaoloja)

Käytännössä saan 3,5 lapsesta käteen vähän yli 1000 euroa kaikkinensa, veroprosentti on 20 (sitä nostaa kuopuksesta saatava kotihoidontuki)

Itselläni on siis 1 oma ja 3 kokopäiväistä ja 1 puolipäiväinen hoitolapsi (toimin pk-seudulla)

Miten juttu sitten menee, kun minulla on kaksi omaa lasta ja ottaisin kaksi vierasta kunnallista lasta lisäksi.. Jos omat lapseni lasketaan mukaan, kai saan myös heistä palkan? Ja maksanko samalla omista lapsistani hoitomaksun?

Vai miten se menee? Voinko hoitaa omia lapsiani kunnallisena perhepäivähoitajana vieraiden lapsien lisäksi omassa kodissani? Vai enkö voi, ja saan kotihoidontukea omista lapsistani? Miten se menee??

Hih, kutkuttaa ajatus, että hoitaisin kolmea omaa lastani ja lisäksi yhtä vierasta lasta kunnallisena hoitajana omassa kodissani. Saisin palkan kaikista neljästä lapsesta, toki kai maksaisin hotomaksun omistani.. Sitten sais tämäkin kotiäiti palkkaa omien lapsien hoitamisesta?

Voiko kunnallinen perhepäivähoitaja siis hoitaa omia lapsiaan palkan edestä?

Viisaita vastaamaan, kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tahan vertailuksi teille:

Mina olen perhepaiva hoitaja suurkaupungissa Kanadassa.

Hoidossa on 3 lasta, saan palkaa 1104 euroa/kuukausi. Tama vastaa suunnilleen minimipalkaa Kanadassa.

Koulutusta ei ole, lapset hoitoon tulee ja kaikki paperiasiat ja raha asiat hoitaa rekistoity lastenhoito toimisto.

Lasten vanhemmat maksaa taalla 120 euroa/ viikko josta minun osuus on 92 euroa ja toimisto vie loput.

Saman verran maksaa hoitopaikka lasten tarhassa. Ainoastaa sosiaaliavulla elavat saavat joko ilmaisen tai alennuksen hoitopaikasta.

Mina rupesin hoitajaksi kun 2 lapseni hoitokulut olivat enemman kuin mun kuukausi. Niin ja taalla on 1 vuoden aitiysloma, hoito vapaata ei ole.

mut en tiiä et kuin paljon yhestä lapsesta + ruokamaksuu jonkin verran...ja jos ei oo lapsii jotain päivänä hoidossa on se palkaton vapaapäivä

eli maksoin verot ennakkona ja palkka tuli samoin lapset kaupungilta. lomaa ei kuulunut minulle vaan ne oli palkatonta jos halusin pitää. vanhemmat maksoivat kaupungille normaalia hoitomaksua ja kaupunki minulle vajaa 500e/kk per lapsi jos oli kuukausilapsi ja päivälapsesta päivämaksu. verottajalle kuukausipalkasta vähensin tuon kulukorvausken eli ruokarahan, se on verotonta ja ei kuulu verottajalle.mutta se kuuluu siis tuohon n. 500euroon. kun palkasta vähentää kuukausittain verot, vakuutukset niin ei tuosta kyllä hirmusesti käteen jää. omasta sain sitten kyllä kotihoidontuet.

Vierailija:

Lainaus:

mulla oli 3 kokopäiväistä, niin palkka oli 1050 euroa. Nyt on 3,5 lasta ja palkka 1295 euroa.

Lisäksi kulukorvaukset, ruoka todellisuudessa syötyjen aterioiden mukaan. 3 lapsesta se on n. 200 euroa/kk (Jos ei ole poissaoloja)

Käytännössä saan 3,5 lapsesta käteen vähän yli 1000 euroa kaikkinensa, veroprosentti on 20 (sitä nostaa kuopuksesta saatava kotihoidontuki)

Itselläni on siis 1 oma ja 3 kokopäiväistä ja 1 puolipäiväinen hoitolapsi (toimin pk-seudulla)

Jaa, mut minä kyllä saan sen 1000e miinus verot. Hoidossa kaksi vierasta ja kaksi omaa, joista saan kotihoidon tukea niin kauan kuin nuorimmaiseni täyttää 3v. Sen jälkeen omista ipanoista ei saa kuin hyvän mielen. Rahaa niistä ei saa :(. Tai, no, lapsilisät tietty.

Mieten voit veloittaa 500euroa per muksu? Tosi kallista!!! Jos kunnan hoito maksaa 200e! Onko to jokin yleinen taksa? Mua kauhistuttaa, sillä oman lapsen aijon laittaa yksityiselle, ellen halua ajaa 40km ylimääräistä per päivä... kallista on!!!

siitä oletko kunnallinen vai yksityinen hoitaja.

Täällä itäisessä suomessa saa yksityinen hoitaja 500e/lapsi/kk ja siitä saa vähentää verotuksessa 92e/lapsi/kk. Sen lisäksi verotuksessa saa vähentää myös askartelutarvikkeet. Lapsia saa olla 4+1. Omista lapsista ei makseta.

Jos lapsi on yli 2vk poissa, vähennetään se hoitajan palkasta. Hoitajan omista lomista ei palkkaa makseta.

Vierailija:

Lainaus:

.. hoida naapurissa tai päiväkodissa, jos haluat, mutta OMASSA KODISSASI perhepäivähoitajan toimiessasi ET SAA PALKKAA OMISTA LAPSISTASI.

Piste.

Mikähän tälle ihmiselle tuli?!

eli laittavatko he veroilmoitukseen johonkin kuinka monta hoitolasta on syönyt minäkin päivänä ja minkäkin verran? Vai sisältyykö ne suoraan perittävään hoitomaksuun?

mulla on 2 alle 4½v lasta eli saisin ottaa 2 lasta hoitooni ja liksaako saisin n.1000e/kk-verot? Miten mun tulsi nyt edetä asian kanssa jos haluaisin ruveta vaikka yksityiseksi pphksi? ja miten lapsien valinta tapahtuu vai jokuko vain ehdottaa paria lasta hoitooni? saako lapsien ikään tai sukupuoleen vaikuttaa? entä miten työajat menevät?

Kaikki tieto tervetullutta! Entäs kesälomat?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat