Vierailija

Meillä tilanteita riittää, varsinkin, kun on kaksi alle 3-vuotiasta lasta. Itse olen tulisielu, mies on rauhallisempi mutta itsepäinen kuin mikä. En osaa riitatilanteissa poistua paikalta, mutta en osaa toisenkaan antaa poistua, joten riidat kehittyvät helposti aika pahoiksi. Nyt, kun on lapsia, olisi tärkeää saada nämä tilanteet ratkaistua jollakin kehittyneemmällä tavalla. Vinkkejä, miten itse toimitte?

Kommentit (10)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mistä ihmeestä te oikein riitelette? Ihmetyttää todella riitaisat pariskunnat. Itse kylla naputan, joistan asioista miehelle, mutta en koskaan haasta riitaa eikä mieskään koskaan ole milläskään noista naputuksista, joten riitaa emme saa aikaiseksi.

Kuulosti tutulta. Olin sun tilanteessa, ja ainoa toimiva ratkaisu oli panna lapset hoitoon, ja mennä itsekin töihin. Silloin joutui mieskin ottamaan huomioon eri asioita, ja järjestelemään omia menoja mun työmatkojen mukaan. Eka vuosi oli rankkaa mutta siitä se sitten lähti menemään. Tossa tilanteessa ei oikeasti pysty paljon keskustelemaan, eli en yhtään ihmettele jos riidaksi menee. Jaksamisia sinulle ja parempaa uutta vuotta!

vain sinä voit muuttua ja omalla käytöksellä vaikuttaa mieheesikin ja saada näin positiivisemmaksi keskustelutavat. tsemppiä, kyllä sinä pystyt siihen! lue kirja :miten saan ystäviä, menestystä ja vaikutusvaltaa!

Sitä olen yrittänyt noudattaa omassa elämässäni, tosin ei aina onnistu (esim. PMS-oireet joskus vievät voiton järjestä). Ja kun toisaalta miettii, miltä näyttää kun oikein naamat rutussa toisilleen huutaa, niin rupeaa väistämättä naurattamaan ja riita loppuu siihen. Eli huumoria enemmän peliin, eivät ne asiat yleensä niin kovin vakavia ole normaaleissa arkipäivän riidoissa. Tietysti on sitten niitä asioitakin, joista ei voi vääntää huumoria, mutta ne ovatkin sitten OIKEITA riidanaiheita. Ne pitää osata erottaa näistä tavallisista jäkä-jäkä-jutuista.

- Kun mies on ollut melkein viikon työmatkalla ulkomailla, minä olen hoitanut lapset yksinäni sen ajan, kuunnellut uhmaikäisen taaperon vastaanhangoittelua ja valvonut juuri konttaamaan oppineen vauvan menemisiä siinä sivussa, herännyt yöllä useampaan kertaan lohduttamaan kovassa nuhassa ja yskässä olevia lapsosia. Sitten mies tulee kotiin ja ilmoittaa, että seuraavana iltana hän on menossa liiketuttavien kanssa koko illan kestävälle illalliselle tms. Ottaa vaan päähän, että itse olisi kiva käydä miehen kotiin tultua vaikka omien kavereiden kanssa ulkona ja vähän tuulettaa päätään, mutta sitten ei ehdi moista edes ehdottaa, kun jo kuulee, että mies on buukannut itselleen jotain muuta.

- Kun mies kutsuu appiukon kylään ja jättää sitten seuromisen kokonaan minun hoitaakseni (appiukko on ihana ihminen, mutta vanhuudenhöppänä, joka puhuu samat asiat tsiljoonaan kertaan).

- Kun miehen kanssa on sovittu, että illallinen syödään koko perheen kesken klo 17.30. Odotan siihen asti ja kun hän tulee kotiin, hän ilmoittaa hoitavansa ensin yhden työasian. Sitten, kun se on hoidettu, edellinen onkin poikinut jonkin uuden homman, joka mukamas pitää hoitaa siltä istumalta alta pois. No, tässä vaiheessa tietysti alan jo ruokkia lapsia ja itseäni enkä odota enää sekuntiakaan, mutta mies saa kyllä kylmää kohtelua moisen jälkeen (äsken se kyllä tajusi itsekin, että sen homman voi sittenkin tehdä myöhemmin).

- Kun mies on jälleen menossa liiketuttavien kanssa ulos eikä voi sopia illallista niin, että olisimme yhdessä voineet hoitaa ensin lapset nukkumaan (mies järjestää Suomessa olevat tapaamiset itse ja voi täysin vaikuttaa niiden aikatauluihin, lapset on hoidettu petikuntoon klo 20 mennessä).

- Kun kaikki minun ehdottamani lapsenkasvatusmenetelmät ovat miehen mukaan ihan typeriä ja hänen keinonsa ne oikeat.

- Kun mies vastaa kysymykseen eieieiei jo ennen kuin on kuunnellut kysymyksen ja sanoo sitten oman mielipiteensä asiaan, joka onkin ihan sama kuin se, jota olin juuri itse sanomassa.

- Kun mies istuu ruokapöydässä koko ajan tietokonetta tutkien, sama homma jatkuu ruokailun jälkeen telkkarin ääressä ja lapset saavat puuhata mitä tahtovat ja missä tahtovat, vaikka miehellä olisi " vahtivuoro" .

Olisikin ihan kiva kuulla muiden mielipiteitä siitä, että teenkö kärpäsestä härkäsen.

kun lapset nukkuvat yönsä, minä olen palannut töihin ja mies hoitaa melkein puolet hommista. Mutta on me tahkottu asioita ja edelleen hiomme toisiamme melkein päivittäin. Se mistä yritän nyt päästä eroon, on suht töykeän kielen käyttö miestä kohtaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat