Vierailija

Paljonko maksat miehellesi kuluja asumisestasi eli kuinka jaatte asumiskustannukset?

Kommentit (10)

Minun omalle tililleni tulevat siis lapsilisät ja äitiyspäivärahat. Niistä maksan tuon sekä ihka omat laskuni. Mies maksaa kaiken muun joka liittyy taloon sekä kaikki ruoat, matkustelut, autojen huollot, osan minun ja lasten vaatteista. Nyt menemme tosin naimisiin, mutta talo jää silti miehen nimiin. Hänelle oli jo tavatessamme aika huomattava omaisuus, kun taas minulla ei mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Yhdessä kuitenkin tavallaan ostettiin. Meidän rahat on yhteiset, joten minä en maksa miehelleni mitään. Vaan yhdessä hoidetaan kaikki kulut, se maksaa jolla on rahaa ja kun omalta tililtä rahat loppuu niin jatketaan toisen tililtä. Talokin on miehen nimissä ihan vain verotuksellisista syistä. Ja jos joskus ero tulee, niin omaisuushan lasketaan yhteen ja jaetaan kahtia...

että mitkä ovat sellaiset verotukselliset syyt että kannattaa pitää asunto vain miehen nimissä?? Onko esimerkiksi kotisi miehellesi ensiasunto kun taas sinä olet aiemmin jo omistanut asunnon eli onko kyse varainsiirtoverosta vai mistä?

Mies maksaa lainanlyhennykset, sähköt yms. taloon liittyvät laskut, minä pyöritän ruokapuolen.

Olen opiskellut ja nyt äitiyslomalla joten eipä nuo tulotkaan ole samalla tasolla.

Mä olin varaton taloa ostaessa, joten a) en olisi saanut lainaa

b) tai mies olisi joutunut lainan takaamaan+ lahjottamaan mulle tolkuttoman summan rahaa (josta olisi siis ilmeisesti mennyt lahjavero?) Ja toisaalta mies just lijas taustalta, että ei ymmärrä miks mun sille mitään pitäis maksaa, sen tehtävähän on elättää mut ja lapset :-)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat