Vierailija

Kaikkihan tietävät, ettei ylipainoiselle saa mennä sanomaan

" kamalaa kun sä oot lihava" , " hirveän paksu reidet sulla" , " syötkö sä liikaa?" jne.

Mutta miksi laihalle yleisesti huomautellaan " kamalaa kun sä oot laiha" , " eiks sulla oo muuta kuin luuta ja nahkaa noissa sun jaloissa?" , " syötkö sä koskaan mitään?" .

Olen ollut koko ikäni pitkä ja laiha, aivan kuten äitini ja sisaruksenikin. En ole anorektinen, painoindeksini on keikkunut jo vuosia 18,5 ja 19 välillä. Pitkän varteni vuoksi näytän ehkä vielä laihemmalta kuin hieman lyhempänä samalla painoindeksillä.

En ole koskaan tykännyt laihuudestani, vaatteet eivät istu, rinnat ovat olemattomat jne. Paljon mieluummin olisin terveen lihaksikas kuten monet urheilijat. Minä en vaan liho, vaikka söisin 2 kiloa suklaata päivässä ja enkä liikkuisi yhtään. Mitään sairautta minulla ei ole, mikään ruoka ei vaan tartu minuun. " ole onnellinen vaan" - ajattelevat monet, mutta en halua olla tällainen nälkäkurki, haluan olla normaali.

Kuulen päivittäin kommentteja laihuudestani, en usko että monikaan tajuaa, mitä suustaan päästää - mutta nuo tokaisut tuntuvat välillä todella pahoilta ja loukkaavilta.

Toivonkin, että te miettisitte hetken enne kuin ensi kerran kommentoitte toisen painoa tai ruumiinrakennetta, oli sitten kyse lihavasta tai laihasta. Me emme kaikki voi ulkomuodollemme mitään.

Kiitos kun jaksoit lukea,

laiheliini

Kommentit (15)

Ilkeyttä se on mutta eivät tiedosta itse sitä kateuttaan. Kiusaa vähän luettele vaikka kaikkia herkkuja mitä muka söit ja sitten sanot, että ei vaan liho vaikka kuinka herkuttelisi.

Ap sanoi et painoindeksi on 18-19. Olispa mullakin. Mun painoindeksi 16-17. Mut en ole laiha, rinnat ovat suht. suuret ja läskiäkin on. Olen tosin linnunluinen, en oikein sovi suomalaisiin mittataulukoihin. Juu ja olen äiti, synnytyksestä 2 viikkoa niin olin normaalipainon alle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja sen miehen tarvii olla sitten ihan karsea ja anoppi kans. Tulee sitten syötyä suruunsa oikein kunnolla ja sitten masentuu + syö turvottavia lääkkeitä!

Kyllä sitten luulis painoa tulevan ;)

Joo, antakaa mennä korvien ohi vain! Ja sinä uimisen lopettanut, mars uimaan takas ja jos joku karsea mummeli mutisee asiattomuuksia, niin sano sille jotain takas. Kyllä ihmiset yleensä hiljenee kun jupinan kohde sanoo jotain (asiallista/asiatonta) takaisin ja jotkut voipi vaikka pyytää anteeksikin.

Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jos se ei onnistu niin koitappa tokaista että " oletpa sä turvonnu. ootko lihonnu montaki kiloo lähiaikoina?" saattaa jäädä sen henkilön viimeseks kerraks ku päästelee suustaan arvostelevia kommentteja.

mutta ylipainoisille, siis lihaville ei uskalla sanoa mitään - se ei ole kohteliasta, eikä edes terveellistä ;). Itse olen tosi hoikka enkä liho sitten millään. Jatkuvasti saa tosiaan kuulla voita kommentteja painostaan ja siitä mitä ja miten syö. Liikuntaakaan ei saisi harrastaa kun ei tarvi laihtua jne. Itse lopetin uimahallissa käymisen kun siellä tuijotettiin ja saunassa sai kuulla vihjailuja anoreksiasta ihan tuntemattomilta ihmisiltä. Ja huom - minulla ei ole syömishäiriötä! Sairaalassa olen ollut tutkittavana, itään vikaakaan ei löytynyt joten kaipa olen sitten tällainen luonnostani. Pitäisikö tästä esittää aina todistus epäilijöille ja muille huutelijoille? Asia vaivaa minua oikeastaan hiukan liikaakin siksi, että jatkuvat kommentit ovat vaikuttaneet itsetuntooni enkä koe muutenkaan olevani mitenkään " naisellinen" . Nyt luulette, että olen ihan sairaan laiha mutta en sentään muistuta oikeaa anorektikkoa.... täällä sitä yritetään kovasti lihoa. En tajua miten muut sen tekevät :o. Joulunakin söin kuin possu mutta paino pysyi samana.

olisi tosi mukavaa jos ei enää koskaan tarvisi kuulla yhtään " oletpa tosi laiha" -kommenttia. alan hyvin pian vastailla rumasti takaisin.*irvistää*

Ja heti kun laihoile perustetaan yhdistys liityn mukaan " tikkujalkaisten yhdistykseen" :)

kun lääkärit aina katsoivat merkitsevästi ja kyselivät syömisiä. Hitto, olisin mä syönyt enemmänkin, mutta kun pitää myös toisinaan ostaa vaatteita ja maksaa vuokrakin! Syön normaalisti kuin pieni hevonen. :) Nyt olen kuusi kiloa tukevammassa kunnossa ja tosi tyytyväinen. Valokuvissakin näytän jo ihan kivalta (enkä anorektikolta).

Laihuus voi olla jollekin aivan yhtä herkkä aihe kun toiselle lihavuus. Meillä kin töissä on yksi todella hoikka nuori neito ja häntä jatkuvasti huomautellaan isolla porukalla kahvihuoneessa " kananjaloista" jne.

Kun kertoi aloittavansa uuden urheiluharrastuksen, joku tyhmä keksi kiljaista, että " eihän sun kannata liikkua, kun katoat vielä olemattomiin" ja sitten osa porukasta repesi hirveään hörönauruun. Lisäksi olen kuullut kun joku tuulisena päivänä varoitteli " varo ettet lähde lentoon kun menet ulos" .

Ja sinä uimisen lopettanut, mars uimaan takas ja jos joku karsea mummeli mutisee asiattomuuksia, niin sano sille jotain takas.

En enää tarkenisi mennä uimahalliin. Kun on laiha niin paleleekin älysti. Sitäpaitsi ne karseat mummelit on yleensä niiiin lihavia, että ällöttää uida samassa altaassa ;). ne ei varmaan edes pese itseään huolellisesti - muistatte kai ketjun alapesuista hallissa? Tuskin ovat lukeneet sitä :D

Oikeasti: olen siirtynyt joogaan, koska kuvittelen sen kuluttavan vähemmän energiaa kuin kilometrin uimisen....ja taas säästyi muutama kalori

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat