Vierailija

Niin, siinä se oli. Vaimo on sitä mieltä, että poikaa pitäisi hoitaa vielä kotona, eikä laittaa päiväkotiin. Eikö päiväkodissa ole enemmän ohjelmaa, kavereita ja virikkeitä tuon ikäiselle?

Kumpi meistä on oikeassa?

t. yks isi vaan

Sivut

Kommentit (41)

Ihan oikeasti! Jos teillä on vaan mahdollista niin hoitakaa lapsi kotona siihen asti kun hän täyttää 3-v! Koti on lapselle paras paikka, olettaen että siellä kotona on kaikki ihan ok tietenkin. Rahallisesti voi olla tiukkaa jos ja kun toinen vanhempi jää kotiin, mutta kyllä 2 aikuista ihmistä osaa vetää omia vöitään vähän tiukemmalle ja karsia niitä ylimääräisiä menoja, jotta kotihoito ei teettäisi hirveitä rahallisia ongelmia. Voin kokemuksesta sanoa, että se on mahdollista, vaikka mies ei todellakaan paljoa tienaa kuussa. Ja tää aika mitä olen lapsen kanssa viettänyt kotona, on kullan arvoista! Sitä ei voi kukaan minulta eikä lapselta pois ottaa. Nyt mulla lähenee hoitovapaa loppuaan eli lapsi täyttää kohta 3v ja haikein mielin palaan työelämään.

Tämä on " kerran elämässä" -tilaisuus, käyttäkää se hyväksenne! Se on lapsenne parhaaksi!!!!

Jos lapsi on arvoasteikossa ennen asuntoa, niin silloin ei liian isoja lainoja kannata ottaa.

Vierailija:

Lainaus:

Jos velkaa esim.n.150tuh eetä, niin tulee mieleen, että voishan tuo akkakin mennä töihin!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuolloin oli päällä kova eroahdistus, ja voisin kuvitella, että todellinen ero vanhemmista olisi ollut aika tuhoisaa lapsen perusturvallisuuden tunteelle. Meidän poika meni puolipäivähoitoon puolentoista vuoden ikäisenä, ja silloinkin oli mun mielestä liian aikaista. Lapsi ei vielä tuolloin ymmärtänyt, että äiti tulee hakemaan, ja oli itkeskellyt perään hoitopäivän aikana aika kauan. Kolme kuukautta meni sairastellessa, tyyliin kaksi päivää tarhassa ja neljä kotona... Lisäksi lapsi oli selvästi väsynyt päivän jälkeen, joka HUOM! oli vain neljän tunnin pituinen. En osaa kuvitella, kuinka väsyneitä kokopäiväiset pikkuiset ovat. Nyt kun lähestytään kahta vuotta, lapsi jaksaa jo ihan erilailla olla hoidossa ja jopa kaipaa toisten lasten seuraa. Toisen lapsen kanssa jään silti suosiolla kolmeksi vuodeksi kotiin. Virikkeitä voi hakea kerhoista tms.

joita saa vanhemmiltaan.tarhassa ei kukaan ehdi sylissä pitään.

noin pieni sairastuu myös herkästi, eli jos tarhaan viette noin pienen niin ei tervettä päivää nää ainakaan vuoteen, taistelkaa sitten kumpi jää pois töistä hoitaan...

äiti kykenee virikkeitä kotona antaan, ulkoilua, leikkiä, laulua, voivat mennä vaikka johonkin kerhoon.

eli koti on paraspaikka!!!!!!

Yksi syy miksi toivoisin lapsen sinne tarhaan on se, että poika ei sano vielä sanaakaan, ei edes yritä. Varmaankin ikätoverien malli innostaisi jotain sanomaan. Äiti ei varmaankaan jaksa höpöttää lapselle koko aikaa. Neuvolassakin annettiin ohjeita erilaisiin lallatuksiin ja runoihin.

Vaimolla kyllä on toisinaan mahdollisuus lyhyisiin työpäiviin, mutta toisaalta ei voi olla juurikaan lapsen sairauden takia poissa eli minä se sitten olisin joka jäisin kotiin sairastapauksissa. Meidän kunnalta tosin saa hoitajan kotiin sairastapauksissa.

Toki vaimoni voi jäädä hoitamaan lasta kotiin, mutta vähän mietityttää nuo niiden puuhat. Eivät tapaa säännöllisesti muita ikätovereita ym. Käyvät kerran viikossa perhekerhossa ja muskarissa. Muuten ulkoilevat pihalla ja puistossa.

Vierailija:

Lainaus:

mua huvittaa noi lastentarhaopettajien kommentit " ei lasta päiväkotiin alle 3 vuotiaana" . syy kun johtuu usein enemmän siitä että eivät halua laittaa omaa hoitoon ja mennä sen sijaan _hoitamaan muiden lapsia_ kuin että alle 3 vuotiasta kannattais ylipäänsä viedä hoitoon..

Mikähän se sua nyt niin huvittaa tässä lauseessa? Totta se on! Aika harva ammatti-ihminen suosittelee hoitoon viemistä alle 3-vuotiaalle!! Itsekään en suosittele! Niinpä olen lapseni kanssa kotona. Hoitoon hän menee vasta kun täyttää 3 vuotta. Pienen lapsen paikka on kotona! Piste!

Kannattaa kysellä asiasta enemmin ystäviltänne ja tuttaviltanne, niin saatte vähän perustellumpia ja kiihkottomampia mielipiteitä sekä kuulette luotettavia kokemuksia, miten muilla on mahdollisesti toimittu ja miksi.

Itsekin olen kyllä sitä mieltä, että 1-vuotias ei vielä tarvitse kauheasti mitään erityisiä virikkeitä ja jos saisi itse valita, olisi varmasti mieluummin kotona äidin kanssa, olettaen että äiti on suht koht normaali ja tasapainoinen ihminen. =)

Tosin kuin muut täällä olen sitä mieltä että päivähoito on hyväksi 1-vuotiaalle, mutta 8h on kyllä liikaa päivässä 1,5 v asti. Tehkää silleen jos vaimon/sinun työvuorot vaan antaa myöten että laitatte kersan puolipäivähoitoon 4-5h päivässä. Lapsi saa paljon kivoja virikkeitä muilta ja teillekin jää vähän omaa elämää. Päivähoitomaksuista maksatte vain n. 60% puolipäivähoidossa. Kotihoidontukea ei saa mutta mahd. työttömyystukea voi saada.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat