Vierailija

En ymmärrä äitejä jotka eivät suostu synnyttämään alakautta (siis poikkeuksena tietysti perätilat yms riskisynnytykset). kaverini odottaa toista lastaan ja vaatii sektiota koska ei uskalla enää toista kertaa synnyttää! Pitäisikö se lapsi kuitenkin jättää tekemättä jos vaatii sektion? Enemmänhän siinä on riskejä kuin normaalissa synnytyksessä! Itse olen synnyttänyt alakautta ja kivun kyllä kestää. Odotan toista lastani ja mielelläni synnyttäisin alakautta mikäli se minulle suodaan. Sehän on maailman luonnollisin asia!

Kommentit (16)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

voidaankin olla näin ymmärtämättömiä toisia kohtaan? Yleinen ajatus tuntuu olevan että jos minäkin niin kaikkien muidenkin pitäisi samallatavalla. Oliskos mahdotonta mammat ottaa vähän lappuja silmiltä ja yrittää edes nähdä asioita laajemminkin muiden vinkkelistä? Oma itse kun ei ole aina se kaikki, yllätys yllätys! Onhan tyhmyys tietty helpompaa kun ei tartte ajatella...vai?

t: alakautta synnyttänyt

niin aion sektioon mennä...

1, synnytys meni imukuppisynnytykseksi, helvetillistä ja toipuminen kesti kauan. 2, synnytys oli helvetillinen, vauva jumitti hartioista, oliki odotettua isompi. Molemmissa synnytyksissä leikattiin eppari, ekassa iso. Lisäksi repesin myös molemmissa raskauksissa....Ja mäkö vielä haluaisin kolmannen kerran " persiini" repiä???!!!! Arvaa vaan, en aio loppuelämääni kärsiä virtsankarkailusta ja muista alakerran vaivoista.......Mulle riitti kaksi kertaa alakautta.

Mut en tajua miks joku huvikseen haluaa sektion? Tällä mun tuntemalla tyypillä syynä se et haluaa olla hereillä kun vauva syntyy. Kun jos joutuu hätäsektioon, yleensä nukutetaan. Tottakai nro 15 tapauksessa mäkin voisin harkita sektiota.

ap

Olen synnyttänyt 2 lasta alakautta ja toivon saavani synnyttää myös tämän kolmannen alateitse. Meitä synnyttäjiä ja synnytyksiä on monenlaisia, mutta itse koin, että kestin kivun...

Toisen raskauteni lopussa, jostain syystä toivoin mielessäni sektiota...

mutta kun sitten kävelin synnytyssalista osastolle ilman kipuja oli mieli jo ihan toinen =)

Tällähetkellä ennemminkin pelkään joutuvani sektioon.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat