Seuraa 

Neitimme 2,5kk puklasi tänään illalla ihan kunnolla ensimmäistä kertaa. Puklua (ja itkua) tuli aika reippaasti muutaman viime syötön päälle, vaikka normaali röyhtäytys syönnin päälle eikä mitään poikkeavaa tapahtunut. Neiti on täysimetyksellä.

Pitää näin kokemattomana kysäistä tästä puklaamisesta, että miten paljon sitä pitää tulla että pitäisi huolestua sekä mistä tämä yhtäkkinen puklailu voisi johtua?

Kiitokset!

Kommentit (2)

Meillä on molemmat muksut olleet kovia pulauttelemaan. Lääkäriltä kysyin neuvolassa ja hän sanoi, että sääntönä voisi olla, että jos pulautus lentää metrin päähän, se on normaalia, jos kahden metrin, niin sitten voi vähän huolestua. Pointtina siis se, että isotkin pulautuslammikot on ihan normaaleja. Jos vauva kuitenkin kasvaa hyvin, ei ole mitään hätää.

Joskus kai reilu pulauttelu voi johtua jostain allergiasta, mutta meillä se on ollut vain normaalia vauvan mahaportin (vai mikä olikaan) kehittymättömyyttä. Sitten tietysti, jos vauva yhtääkkiä alkaa pulautella ja ei ole sitä aiemmin tehnyt ja on selvästi kipeä, voi olla kyseessä vaikkapa se, että olet syönyt jotain erilaista tms.

Minä olen joskus kuullut sellaisen " nyrkkisäännön" että jos vauva pulauttaa koko aterian, niin silloin ei ole enää kauhean normaalia. Itse olen ollut oikein kaaressa pulauttelija, äitini oli ihmeissään ja käytti useilla lääkäreillä. Minulla oli jotenkin laajentunut ruokatorvi josta pulauttelu johtui.

Miehelläni oli taas vakava mahaportin ahtauma joka leikattiin jo 1 viikkoisena.

Tuossa muutama harvinainen tapaus (sattuikin samaan perheeseen), yleensä pulauttelut ovat ihan normaaleita. Toiset vauvat saattaa pulautella hyvinkin paljon.

Mielestäni kannattaa ottaa lääkäriin yhteyttä jos voimakas pulauttelu on jatkuvaa ja sitä puklia tosiaan tulee aterian verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat