Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Minkälaisia nimiä olette lapsina/nuorina suunnitelleet antavanne tuleville lapsillenne? Ovatko suunnitelmat toteutuneet tai miksi eivät ole?

Itse olen aina tykännyt miettiä kaikenmaailman nimiyhdistelmiä :) lapsuuden barbileikeissäkin oli jokaisella pitkä litanja nimiä. Silloin suunnitelin antavani tulevaisuudessa tytölle nimeksi Anna Karoliina, koska tykkäsin kovasti Anna -sarjan kirjoista. Poikien nimet taas vaihtelivat usien, mutta ihan vakavissani(?) olen joskus sanonut antavani pojalle nimeksi Carl Philip :D

Kommentit (10)

Joskus lapsena muistan suunnitelleeni kuuden pojan sarjaa, jossa jokainen nimi oli nelikirjaiminen ja o:hon loppuva, mutta niistä muistan vain viisi; Iivo, Orvo, Ismo, Eero ja Ohto... olikohan kuudes Ilpo? :-) (Sittemmin minulla on ollut Iivo-niminen gerbiili. ;-D)

Kaikkia kuvitteellisia sarjoja en varmaan muistakaan, mutta pitkäaikaisimmat suosikkini mahdollisten lapsien nimiksi ovat tainneet olla Aura, Verna ja Eelis. Varsinkin Eelis oli ehdoton suosikkini pitkään. Nyt ovat suosikit hiukan muuttuneet, mutta Aura kelpaisi vieläkin. Myös lapsuusajan suosikit Rauha ja Kerttu ovat pitäneet aika hyvin pintansa.

Lapsia meillä ei ainakaan vielä ole, mutta miehen kanssa yhdessä olemme myös nimiä ajatelleet ja yllättävän monta yhteistä suosikkia löytyy (vaikka jokunen oma suosikki ei ole läpäissyt miehen seulaa). Aika kauan kummankin suosikeissa on ollut mm. Ukko ja Otava. Tytön nimistä tämänhetkisiä suosikkeja ovat noiden yllä mainittujen lisäksi Saima, Aini ja Halla.

Joiden nimet on Rebekka Anneli(Anneli on mun toinen nimeni) ja Rasmus, jolle toiseksi nimeksi tulee mieheni 2.nimi ;o)!!

Nyt meillä on 3.lasta, muttei Rasmusta eikä Rebekkaa..tosin ne on ollut 2. ja 3.lapsen kohdalla loppuun asti vaihtoehtoina, mutta ovat vaihtuneet sitten viime metreillä..nyt tosin oltiin miehen kanssa päätetty, että jos 3.lapsi on poika niin hänestä tulee Rasmus, muttei ollut tällä kertaa sille nimelle käyttöä!

Anneli nimi on käytössä..tosin tytön 3.nimenä ja mieheni 2.nimi on käytössä esikoisen 3.nimenä eli jotkin " suunnitelmat" on sentään pitäneet ja likeellä on ollut, että ois nuo muutkin siis käytetty!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

15-vuotiaana " päätin" , että minulle tulee 4 lasta: Ida Emilia, Oona Helena, Kalle Matias ja Olli jotain - en enää muista! Jossain vaiheessa vähän myöhemmin ihastuin nimeen Daniel.

Lapsia ei ole (vielä), eikä niistä todennäköisesti enää tulisi nuita... Idasta on tullut aivan liian yleinen nimi nykyään, en antaisi sitä enää, ja Oona on ehkä vähän liian ponneton suosikikseni nykyään. Kalle ja Olli ovat vieläkin ihan kivat nimet, mutta eivät enää ykkössuosikkeja. Sen sijaan kaikkien toiset nimet vielä ihan harkittavissa ja Daniel on kyllä kestosuosikki (vaikka minulla ehti olla sen niminen poikaystäväkin!).

Nykyiset suosikkinimeni ovat ehkä aavistuksen kansainvälisempiä. Olen lähtenyt Suomesta 8 vuotta sitten ja se vaikuttanee. Tänään 4 lastani olisivat Stella Helena/Carelia, Lilia Mariella, Tomas Patrick ja Alec Daniel/Eliel.

Ja tytön nimi oli aina joko Anna Elina tai Anna Emilia.

Pojan nimi vaihteli Jere Kristian ja Rasmus Aleksanteri :n välillä :)

Aika selvät sävelet siis,ei kuitenkaan ole toteutunut,pojan nimi olisikin jopa voinut,ellei Jere menisi liian lähelle mieheni nimeä ja Rasmus ei äänteellisesti sovi sukunimeen :(

Eli haaveilin (jo) nuorena neljästä lapsesta ja tytöistä olisi tullut sen hetkisten haaveiden mukaan Ida ja Ona ja pojista Anton ja Jesse :) .

Joskus vähän pienempänä haaveilin saavani kolme tytöä (mikä on nyt ilmeisesti tapahtumassa ;-)) j aheistä olisi tullut joko Linda, Laura ja Lotta tai Loviisa, Leonoora ja Larissa :) .

Minun kaksi nukkeani olivat nimeltään Heli ja Elina :)

Minusta meinasi aivan hilkulla tulla Heli Kristiina ja lapsena pidin tuosta nimestä enemmän kuin omasta oikeasta nimestäni. Nukke oli siis Heli :) Elina on minusta ollut aina kaunis nimi.

Lapsemme on Noora Emilia, mies tykkäsi enemmän Emiliasta kuin Elinasta :)

Poikien nimiä minä en ole lapsena pyöritellyt......paitsi 14 vuotiaana näin sellaisen lastenvaatekuvaston joka oli nimeltään Niko ja Noora. Tuolloin päätin että tuossapa lasteni nimet. Lähipiiri vei Niko nimen, muutoin nimi kävisi vieläkin ainakin toiseksi nimeksi :) Noorahan sit toteutuikin :)

Suunnitelmat ovat vaihtuneet monesti, mutta tässä jotain, mitä on mielessä ollut:

Kolmelle pojalle nimeksi Jiri, Joose ja Juhana.

Pojille yhdysnimet tyyliin Aku-Severi ja Esa-Petteri.

Kaikille lapsille e:llä alkavat nimet.

Viimeiset yksin suunnitellut olivat tyyliä Selma, Elsa, Helka, Hilda/Tilda, Veino, Vilho ja Valto.

Tämän jälkeen on nimiä suunniteltu miehen kanssa yhdessä ja yhteiset suosikit ovat olleet kiven takana. Viime keväänä tytönnimisuosikkeja olivat Selma, Saara, Sonja ja Silja, pojannimisuosikki Aaro. Tämän hetken suosikit Saida, Silja, Erkki ja Eevert. Mies on vakaasti sitä mieltä, että tytöt saavat s-alkuiset nimet, mutta muutakin mietitty. Saapi nähdä, kun ensin lapsia hankitaan, mitkä suunnitelmat toteutuvat...

Lotta oli ehdoton suosikkini ihan pienestä alkaen, mutta en saanut antaa sitä nimeksi tyttärelleni. Olin jopa katkera siitä, että en voinut saada sitä omaksi nimekseni!! Meillä on nyt koira nimeltä Lotta!

Kim ja Valdemar olis nimet joista pidin lapsena, mutta ei säilynyt lista 1.:nä niin pitkälle, että poikani olisi saanut näitä nimiä-vaikka pidän niistä edelleen! Kim ja Kaj oli nimet joita suunnittelin kaksospojilleni lapsena. Kaksostyttöjeni nimet olisi olleet Lotta ja Tytti jos olisin pitänyt kiinni lapsuuden suunnitelmista.

Kastehelmi oli myös nimi jota olen ihaillut pienestä lapsesta asti. Olen ollut nimistä kiinnostunut ihan pienestä lapsesta asti. Lapsuudessa kissani nimi oli:Tuue van Hans Presk O La Svensk !! ...ja sanoin sitä Turreksi!

ja he olis ilman muuta olleet Lauri Henri ja Laura Henrietta. :D

Tai Jaromir oli pojalle jossain vaiheessa, silloin kun Tapparan maalissa pelasi Jaromir Sindell (nimim. suuri Tappara-fani).

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat