Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Haluaisin kuulla, mikä siinä on ollut syynä. Minulla tulee huomenna ovisplussasta 3 viikkoa ja tätiä ei näy ei kuulu ja raskausoireita on - mutta testit näyttää negaa. Eli menkat on myöhässä nyt n. kuudetta päivää. Soitan huomenna neuvolaan jos tilanne on huomenaamulla yhä samanlainen. Onko mulla edes toivoa olla raskaana? Tämä tietämättömyys tässä kaivelee pahiten. Eikö munuaiset vain vielä eritä istukkahormonia virtsaan? Esikoisen kanssa testasin plussaa vasta kp 41/30-34. Kp 35 testi näytti vielä negaa. Lopullisen lasketun ajan perusteella raskausviikkoja oli plussatessa 4+6.

Kommentit (6)

Soitin gynelleni joka sanoi että todennäköisempää on että menkat jää tässä kierrossa vain väliin. Niin kuulemma saattaa käydä joskus. Mutta ihmettelen edelleen sitä mun ovulaatiota kp15. Nyt siis kp 35... Tätioireita on koko ajan mutta valkovuodon lisäksi ei tulee mitään krampeista huolimatta. Voisin käydä labrassa verikokeissa, mutta odottelen vielä varmaan pari päivää. Soitan vielä tänään neuvolaan kun soittoaika alkaa klo 11. Katotaan mitä ne sanoo. Kotona en ajatellut enää tekeväni r-testejä.

Mulla on nyt mielessä nämä vaihtoehdot:

a)alkio kiinnittyi muttei kasva tai kasvaa toooosi hitaasti

b)ovistesti näytti väärin ja ovis tulikin vasta myöhemmin tai ei tullut ollenkaan

c)hormonihäiriö: keltarauhanen jatkaa kasvua ja progesteronin tuotantoa ilman syytä

Ultrassa ei vissiin vielä 3 viikkoa oviksesta näy yhtään mitään?

minulla viiimeiset (edelliset) menkat ollut 20. Lokakuuta. Joulukuun alussa testasin negatiivisen ja seuraavan kerran testasin tapaninpäivänä jolloin näytti plussaa. Tosin kiertoni ollut aika sekaisin pillereiden lopettamisen jälkeen (lopetin toukokuussa, sen jälkeen ehti tulla neljät menkat) kp 20-39. Eli vaikka olis ollu toi 39 kestoinen kierto niin ihmettelen miten ei näkynyt joulukuun alussa testissä. No nyt odottelen että pääsisin viikon sisällä ultraan niin varmistuisi tuo laskettu aika (ja yleensäkin saisi varmuuden että vauva masussa kasvaa). Neuvolassa menkkojen mukaan laskettuna la olis 27.7. mutta epäilen että siirtyy elokuun puolelle kun ei saanut sydänääniäkään kuulumaan vaikka neuvolassa käydessä kierron mukaan piti olla rv 10+6. Onko normaalia, vaikka ei olisi noin pitkällä ettei vielä sydänäänet kuuluisi? Meinaan kun esikoisen kohdalla eka neuvola oli samalla rv:llä ja sydänäänet kuului...

Mut siis pointti on että ei välttämättä raskaus plussana testissä näy vaikka olisitkin raskaana. Joka paikassahan on että nega voikin olla positiivinen mutta ei ilmeisesti toisinpäin? Toivottavasti alkaa sinunkin maha kasvaa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tai jostain syystä raskaushormonia erittyy joillakin siinä alussa todella vähän, näin totesi mun oma lääkäri.

Mulla oli säännölliset menkat kp28 ja plussasin vasta kp 36 ja sillonkin haalea viiva. Olin kp 30 vyöhyketerapeutilla, joka oikein erikseen sanoi etten ole ainakaan raskaana kun kysyin asiasta.

Tämä siis tapahtui viime keväänä, nyt " haalea viiva" tuhisee tossa vieressä :)

Joeela + tytöt 3v ja 6 vkoa

että laskettu aikakin myöheni 10 päivää ultrassa tosta vauvalaskurilla saadusta. Ja paljon +++++++++++ säteitä -toivoa on niin kauan kun tätiä ei näy :)

Mulla ei ole ikinä jääneet menkat väliin. Toisaalta multa poistettiin hormonikierukka 30.11. Kierukan aikana (4,5v) mulla ei ollut menkkoja ollenkaan. Sitten 6.12. tuli veriviiruja ja tuhrua - täti? Tuon tädin jälkeen ei ole tullut yhtä ainoaa veritippaa. No, tikutin ovista kunnes tuli ovisplussa 19.12. Sen jälkeen en tosin ovista tikutellut - voisiko olla mahdollista että myöhemmin, viikko pari tuosta ovisplussasta onkin tullut toinen ovis? Joka tapauksessa tämä on kyllä tosi piinaavaa. Luen mielelläni lisää kokemuksia myöhäisestä plussaamisesta!

Tuli mieleeni, että eräs lääkäri sanoi mulle joskus, että testi voi näyttää miinusta, ja silti voit olla raskaana. Hän väitti, että +-tulos on aina varma, mutta miinus ei ole yhtä varma. Itsellä ekassa raskaudessa näytti plussaa vasta joskus kierron 37. päivänä muistaakseni. Tyttö syntyi 1,5 viikkoa yli lasketun ajan ja esim. ultrassa laskettua aikaa myöhäistettiin (alkuperäisestä la:sta lapsi syntyi yli 2 vk myöhässä). Ilmeisesti hedelmöittyminen oli tapahtunut vasta tosi myöhään.

Tuntuu oudolta, että miksi kuukautisesi olisivat jääneet väliin? Ellei sulla ole sellaista taipumusta normaalistikin. Toivottavasti sulle tulee plussaa!

Jamssa

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat