Vierailija

Eihän niin iso voi olla tuolla viikolla?

Sivut

Kommentit (79)

luin eilen saman jutun ja jutun ap.han kirjoitti myöhemmin että oli tullut kirjoitusvirheitä.mut voihan se olla myös totta.elämä joskus on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Hautoja ei kyllä jätetä auki, eikä niitä sukulaiset tietääkseni peittele...

Omaiset voivat ainakin joissain seurakunnissa niin halutessaan aloittaa haudan peittelyn lapioimalla sinne hiekkaa/multaa. Tästä pitää sopia etukäteen erikseen seurakunnan kanssa, ja homma onnistuu vain, jos hauta on tietyllä tavalla kaivettu/tuettu. Hautaa saa luoda umpeen tukirakenteiden alareunaan saakka, eli ei maan pintaan saakka mutta arkun saa kuitenkin peitettyä.

Itse olen ollut mukana luomassa umpeen läheisen hautaa. Tämä tehtiin lähimpien kesken porukalla seuraavana päivänä. Seurakunta hoiti haudan varsinaisen peittämisen myöhemmin.

Oli mielestäni kaunis ele eikä mitenkään karmaiseva. Mieluummin niin kuin että joku hautausmaakone survaisee kauhallaan maata läheisen arkun päälle. Vaikka kyllähän se hauta kuitenkin tiivistetään yms, mutta itse lapioimalla tunsi, että vainaja sai kauniimman kohtelun. Lisäksi tiesimme, että hän oli itse tätä toivonut.

Ja vaikka haudan peittämisen hoitaisikin yksin seurakunta, eivät ne koneet sinne tule möyrimään heti hautaan laskemisen jälkeen. Eli " auki" hauta jää, vaikkakin siinä on päällä kehikko ja kukat näkösuojana.

Ihmettelin vaan yhtä juttua..syntyi 24.2 ja kuoli 26.2..silti kuoli tekstin mukaan 2h:n päästä isän syliin..

Ok, surun murtamana voi olla..mut ...

Meidän kummipoika syntyi lähempänä täyttä aikaa, mutta oli tosi sairas sydämeltään, ja kilo tippui heti syntymäpainosta kun jouduttiin antamaan nesteenpoistolääkettä. Eli siinä mielessä tuo paino voi selittyä. Muuten en osaa kommentoida jutun todenperäisyyteen.

Itse jäin miettimään sitä, kun 24-viikkoinen oli irrotettu letkuista ja koneista vanhempien toivomuksesta, yleensähän tuon ikäistä yritetään tehohoitaa ja siinä voidaan onnistuakin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat