Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

En vaan voi ymmärtää. Kun tapasimme mieheni kanssa hän seurusteli minun silmiini täydellisen ihmisen kanssa. Korkeasti koulutetun(valmisteli väitöstä), kauniin, sosiaalisen jne. Heillä ei mieheni mukaan ollut oikeastaan juurikaan riitoja eikä mitään isoa ongelmaa, vaikka olivat olleet yhdessä koko nuoruutensa. Kun tapasimme, mies jätti tämän naisystävänsä. Minulla oli kaksi pientä lasta, olin työtön ja eronnut ja muutenkin elämässäni oli ollut paljon vastoinkäymisiä. Vaikka aikaa on kulunut muutama vuosi niin en lakkaa ihmettelemästä ja mietin että alkaako mies jossain vaiheessa katua päätöstään. Nykyään olemme naimisissa ja asiat kunnossa, tämä asia vaan edellen vaivaa.

Kommentit (10)

mä olen "täydellinen" ainakin verrattuna sen nykyiseen kouluttamattomaan sutturavaimoon, jonka takia se mut jätti.

Mä luulen, että mun "täydellisyys" oli liikaa miehen itsetunnolle ja pääsee pätemään paremmin nykyisen vaimonsa rinnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

joku siinä vaan mättää, mitä eivät ulkopuoliset näe. Kemiat eivät täsmää laisinkaan. Esim. toinen on siivousintoilija / kova myöhästelemään / tuhlaa / ei halua seksiä / haluaa seksiä liikaa / ei halua lapsia / sillä on kummat vanhemmat ym.

Ole huoleti ja nauti elämästäsi

että onko kyse siitä että naisella olisi ollut paljon parempi palkka jne. Mutta mies sanoi siihen että hyvähän se vaan hänen kannaltaan olisi ollut. Ja mitä koulutukseen tulee, olen itsekin akateeminen, toisin kuin mieheni, en tosin tohtori.

koska mieheni ilmaisi asian niin että mietti pitkään eroa mutta ei oikein saanut lähdetyksi. Olisi kiva kuulla onko muita "täydellisten" puolisoita tai ex-puolisoita liikkeellä?

Ihan hyviä pointteja. Ja jos minun mieheni olisi halunnut päteä niin ehkä sitten olisi kannattanut valita toisen tyyppinen vaimo. Meitä kahta yhdistää nimenomaan se että olemme molemmat liikunnallisia ja pitäneet itsemme hyvässä kunnossa, ulkonäössäni ei ole mitään vikaa, ei myöskään koulutuksessani. Ihmettelin vaan että miksi jättää ihminen jossa ei tunnu olevan mitään vikaa, paremminkin ominaisuuksia jotka ovat nykyaikana tavoiteltuja. Mielenkiinnolla olen lukenut uusia näkökulmia asiaan.

Koska rakastuin naiseen. En halunnut menettää miestä kokonaan, koska oli ihanin ihminen mitä tiedän, halusin siis pysyä hyvinä ystävinä ym. Mies kuitenkin pisti välit poikki kokonaan. Olimme olleet yhdessä 14-vuotiaasta asti, ja kasvaneet yhteen. Hirveä iävä tätä miestä vieläkin.

Aina ne "täydelliset" ihmiset vaan ei olekaan täydellisiä puolisoita kaikelle. Miehesi on esim. saattanut tuntea alemmuutta viisaan ja täydellisen naisensa rinnalla. Jotkut miehet ei vaan kestä sitä, että naisella on parempi koulutus ja mahdollisesti myös tulotaso. (Jos taas väität miehesi olevan tohtori, en usko sinua! ) Ehkä miehesi on vaan helpompi olla ns. tavallisen naisen kanssa, ei sen täydellisen naisen. Joten ole huoleti, eiköhän tässäkin tilanteessa ole vakka kantensa valinnut ;-)

Itsekin olen naimisissa "ulkoisesti" täydellisen miehen kanssa. Se ahdistaa välistä todella paljon, sillä vaikka rakastan miestäni, on minun vaikea kestää muiden ihmisten "kehuja" kuinka hyvän miehen olen löytänyt. Se kun ei ole ollenkaan sitä, mitä olen etsinyt.

Miehesi voi olla todellisuudessa helpottunut, että löysi sinut ja sai syyn erota "täydellisestä" puolisostaan. Niitä täydellisiä kun ei vain ulkoisenkaan (saati sisäisen) paineen takia jätetä ilman näkyvää sy.ytä vaikka kuinka ahdistaisi itseä. Sinä olet nyt se selkeä ulkoinen syy ja miehesi on sinun kanssasi onnellinen. ole sinäkin ja unohda täydellinen ex.

Minä olen kuitenkin se kenet mies halusi, ketä kosi jne (vaikka olivatkin 10v yhdessä eivät koskaan menneet kihloihin, koska mies ei halunnut). Jotenkin on vaan niin vaikea käsittää, kun ei ole mitään selkeää syytä eroon, toisin kuin itselläni oli ex:ni suhteen. Olisi ollut paljon helpompaa kuulla että erosimme koska... eikä niin että "siitä vaan puuttui joku" tai vielä pahempaa, "eron syy olit sinä" . Olen vain tällainen että mietin turhia asioita. Kiitos vastanneille.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat