Seuraa 

Laitanpa viestini tännekin, josko joku osaisi auttaa...

Pyykinpesukoneemme (14v.) sanoi tänään kauhukseni työsopimuksensa irti! Nyt on sitten edessä kaupoissa juoksemista ja vertailemista eri merkkien välillä. Aikapula on melkoinen ja jaloissa on kaksi kitisevää shoppailua vihaavaa lasta. Uusi pyykinpesukone olisi kiva saada pian tilalle. Ne teistä, jotka olette olleet hiljattain saman tilanteen edessä, antakaahan minulle hyviä vinkkejä eri pyykinpesukonemerkkien plussista ja miinuksista. Kone tulisi neli/viisihenkisen perheen tarpeeseen. Kiitos jo etukäteen vinkeistä!

Kommentit (12)

Meillä myös AEG:n Lavamat- pesukone ja erittäin tyytyväisiä olemme olleet. A-luokkaa on energiankulutuksen ja pesutuloksen osalta ainakin, monipuoliset pesuohjelmat, helppokäyttöinen ja selkeä sekä hiljainen käyntiääneltään. On myös ulkomitoiltaan näpsäkänkokoinen, joten mahtuu kapeampaankin tilaan.

Ei tainnut olla ihan edullisimmasta päästä, olisko ollut vajaa 800 euroa? Kone ostettu reilut pari vuotta sitten, eikä ainakaan toistaiseksi ole temppuillut! Suosittelen!

meillä siis Elektroluxin timeline (ewf1445?) ollut reilun vuoden, enkä oikein keksi huonoja puolia. Se on 6kg kone, ohjelmia piisaa vaikka muille jakaa. Käytössä eniten 60 asteen ohjelma, joka kestää n. 1,5tuntia ja 40asteen ohjelma, joka kestää tunnin. Linkouskiorroksia ja lämpötilaa voi vaihdella eri ohjelmissa...

Hauskinta koneessa on näyttö. Eli kun kiertää rullasta, näyttöön tulee ohjelman nimi, asteet, linkous, aika ja aika jolloin ohjelma on valmis. Jopa mies (insinööri) osaa käyttää tätä pesukonetta.

T: MrsH

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kun kone säästää kovasti vettä ja energiaa, niin se näkyy kyllä sitten pesuaikojen pitenemisenä. Eli jos nyt ostaisin uutta konetta, kiinnittäisin kyllä enemmän huomiota pesuaikoihin. Tosin en tiedä, ovatko ne muilla merkeillä sen lyhyempiä.

Perheen herkkäihoisten takia joudutaan käyttämään lisähuuhteluita, joka tietysti edelleen pidentää pesuaikaa. AEG:ssä lisähuuhtelut saa ohjelmoitua niin, että ne tulevat aina mukaan kaikkiin pesuihin. Ei siis tarvitse joka kerran muistaa lisätä niitä. Eli huomiota voi kiinnittää siihen, millainen lisähuuhtelumahdollisuus koneessa on, jos ominaisuudelle on tarvetta.

Kun hankin pesukonetta, hämmästelin sitä, että 40 asteen hienopesu puuttui monesta koneesta. Se on ainakin meillä se tavallisin pesuohjelma, joten tähänkin asiaan kannattaa kiinnittää huomota, mikäli ko. ohjelma tuntuu tärkeältä.

Ja jos teillä on kuivausrumpu tai aiotte sellaisen hankkia, niin pesukoneen on syytä lingota pyykki mahdollisimman kuivaksi. Eli hyvä linkoustulos on tärkeä.

Paljon on merkkejä tarjolla ja erot toiminnoissa loppujen lopuksi varmaankin aika pieniä ... Kai se täytyy huomenna ottaa vain soittokierros lähimpiin kodinkoneliikkeisiin :) t. tuulia

ostettiin kesällä lavamat.... en muista numeroa. Kun kone valmis piipittää ja ohjeissa sanottiin miten pois, ei auttanut kun tarpeeksi tappelin niin huoltomies tuli ja otti pois. Maahantuoja maksoi.

Aikapitkät pesu ohjelmat mut hiljainen

että meidän päältätäytettävä on aivan liian pieni. Ostettiin silloin, kun oltiin miehen kanssa kahelleen. Nyt meitä on neljä ja ostaisin sellaisen, mihin mahtuu PALJON!

AWO 3765 on koneen malli. Pesutulos ja energian kulutus AA, linkous max 1400 kierosta.

Minusta koneessa pitää olla juuri noi ominaisuudet. Koneesta löytyy käsipesuohjelma, on päivittäistä 40 astetta ja 30 min. pikapesu. Koneessa 5,5kg täyttö, normaalisti 5,0kg. Maksoi n. 700¿.

... LG: n Direct drive 7 kg ja paras pesukone ikinä!!!

Meillä 4 henkeä ja pyykkiä tulee " melkosen reippaasti" ;)

Pesukoneessa kaikki herkut: ajastin, pikapesu, pesuajan lyhennys, mittaa itse pyykin määrän ja kuluttaa vettä sen mukaan, linkous max 1400, digitaalinäyttö ilmottaa paljonko pesuaikaa jäljellä, edestä täytettävä, plus tyylikkään näköinen.

Hinta tais olla 750-800, jos en aivan väärin muista.

Mä olen tykännyt tosi paljon; pesee hyvin, helppo ja nopea käyttää ja suht hiljainen.

Hei!

Meille tuli juuri Siemensin pesukone ja tykkään sen pesuajoista.

Kone pesee 40 asteen vähän likaisten ohjelmaa tunnin ja kymmenen minuuttia. On siinä monta muutakin ohjelmaa, mutta ne ottavat sitten yli kaksi tuntia.

Meillä ainakin pestään eniten tuota tunnin ohjelmaa ja kun koneeseen mahtuu 6 kg pyykkiä niin nopeasti tulee puhdasta.

Ennen pesin täyttä pyykkikopallista monta päivää --> pari koneellista illassa ja yli kaksi tuntia per koneellinen --> pieni ja hidas kone. Nyt mahtuvat melkein kahteen koneelliseen ja peseytyvät muutamassa tunnissa.

Me vaihdettiin kone myös hiljattain

Minä halusin ehdottomasti ajastimen, jotta yösähkön hyödyntäminen onnistuu.

Jos sulla pieniä lapsia kannattaa valita malli, jossa ohjelmavalikko sisaitsee päällä, ei sivussa johon pienet yltää.

Linkous nopeus on myös hyvä valita suureksi. Pyykit kuivuu nopeammin, ja näin talvella sitä arvostaa.

Meillä Bosch ja tyytyväinen olen ollut. Monipuolinen ohjelma valikko ja perus pesut tekee hieman yli tunnissa.

LG

ja hyvältä tuntuu pienellä kk kokemuksella

Meiile tuli se 5 kg kone siitä syystä ettei ovesta mahtunut se 7kg jota ehdottomasti suosittelen perheille. ja on ollut mielestäni halvemmallakin kun tuo 5kg

itse maksoin muistaakseni pikkasen yli 500

Kannattaa muuten soitella eri likkeet läpi kun tietää merkin ja mallin minkä haluaa. Pyytää hintatarjous sellainen että kannattaa teiltä hakea. Eri liikkeissä samalla firmallakin voi olla hitaero. ja sitten hakea sieltä - itse säästin noin 50-100 e.

Nyt hakusessa olisi kuivausrumpu joka mahtuu tuon koneen päälle tai seinälle, en ole vielä kuitenkaan lähtenyt kaupalle;)

pari vuotta sitten ja se on ollut tosi hyvä. Linkous on hyvä ja hyvä ohjelmavalikoima. Hintaa en enää muista, mutta jotain 600-700¿:n välillä se oli. Hyvä ostos!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat