Seuraa 

Terveeks Sädesiskot!

Minäkin palailen taas kehiin, on viimeinen kuukausi ja etenkin kolme viikkoa Suomessa olleet sellaista härdelliä, ettei juuri täällä pyöriminen ole käynyt mielessäkään. Suomessa oli ihanaa kiireestä huolimatta (etenkin kun oli kunnon talvi) ja aika tylsää oli tulla takaisin - vielä pitäisi sinnitellä kolme kuukautta täällä. Kotimaa on taas arvossaan kun on ollut poissa! Toisaalta on siellä niitä ärsyttäviäkin asioita, jotka tajuaa entistä paremmin nyt tauon jälkeen.

Meitähän alkaa olla täällä jo ihan kiitettävästi eli kyllä se plussa sieltä liki kaikille tulee enemmin tai myöhemmin. Onnea kaikille raskautuneille!

Suomessa käytiin nt-ultrassa ja kaikki hyvin, turvotus erinomaisesti sallitun rajoissa. Vintiöhän oli tosin jo bongattu ultrassa pariinkin kertaan sitä ennen. Vieläkin on välillä vähän paha olo, mutta megaväsymys on onneksi taakse jäänyttä elämää: tuntuu tosiaan tässä toisessa raskaudessa kuvotus jatkuvan pidempään. Juu, ja liikunta on ollut ihan nollassa, melkein koko ajan flunssa päällä täälläkin - ärsyttää kun alkaa olla ihan rapakunnossa :(

Minä kuulun myös maksamakkaran himoajiin ja muutaman leivän söin ihan hyvällä omalla tunnolla Suomessa käydessä: maksaa ei siinä ole NIIIN paljoa ja kun ei päästä himoansa ryöpsähtämään niin eipä hätää... ei se ainakaan esikoisessa näy! Maha on kyllä palleroitunut nopeammin kuin ensimmäisestä, äitiyshousut tekee elämästä paaaaljon mukavampaa eikä läheskään kaikki tavalliset enää edes mene. Jouluherkuttelulla lienee pieni osuus asiaan, muttei sentään ihan mahdottomia :)

Minäpä koitan päästä taas kärryille täällä, aurinkoisia talvipäiviä Säteille ja masuille!

Mae & masu 15+4 (eikä vieläkään vakiintunutta työnimeä!)

Sivut

Kommentit (40)

Minäkin uskaltaudun vihdoin tälle puolelle.. Tuolla kuumepuolella kerroinkin jo jonkun aikaa sitten plussastani ja nyt on sitten menossa rv 6+5 (taisin eilen kuumepuolelle kirjoittaa viikot väärin). Neuvolassa kävin jo viime viikon lopulla, kun mulla on verenpainetauti ja siksi seurataan vähän tarkemmin.

Väsymys on tähän mennessä ainoa oire, mitään muuta en ole vielä havainnut. Mun äidilläni on raskaudet olleet aina tosi vähäoireisia, joten toivon kovasti, että olisin tuon piirteen perinyt ja mullekaan ei tulisi pahoinvointeja. *toivoo*

Ihanaa lukea teidän pitemmällä olevien kuulumisia, mirjulla, maella ja monella muullakin on jo ihanan paljon viikkoja kasassa! En käynytkään ennen plussaa täällä odotuspuolella teidän juttujanne lukemassa, joten kivaa kuulla teistä taas!

Mutta nyt mun täytyy lähteä lenkille koirien kanssa.

venla

Mukava kuulla sinusta MAE, sinua jo huhuilinkin muutama päivä sitten. Hienoa, että loma Suomessa meni mukavasti ja ultrassa masuasukki voi hyvin. :)

KIDELMA, mulla tää on eka raskaus ja masu on jo sellainen pömppö, ettei muut kun verkkarit ja mammahousut mene päälle...

JEDELEDE, tee toki meille lista, kun innokas olet! Kiitos. Ja tietenkin toivomme kaikki, että siinä sinunkin nimesi killittelee sitten muutaman viikon päästä!

JAJA, eikös sulla ole huomenna se ultra? Mukavaa, kun pääset pikkaraista vakoilemaan. :)

Meillä on seuraavat " treffit" masulaisen kanssa viikon päästä maanantaina, kun mennään neuvolaan ja kuunnellaan ekaa kertaa sydänääniä. <3

Olikohan muuta..?! Ei nyt muistu mieleen.

Lähdenpä puuron keittoon ja sitten töihin.

Mukavaa maanantaita,

mallariina ja masulainen rv 13 (jee, uusi viikko!!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiva kuulla MAE sinustakin pitkästä aikaa:)

Ihan oikeassa olitte, minulla olisi huomenna se np-ultra ja ottavat sitten lisäksi verestä jonkun seerumiseulan. Toivottavasti tulisi kummastakin hyviä uutisia. Niinhän se on, että aina sitä kuitenkin tervettä lasta toivoo. En sitten tiedä mitä ihan oikeasti tekisi jos kaikki ei olisikaan kunnossa, mutta enpä aio asiaa etukäteen arvaillakaan... sittenhän sen näkisi jos niin kävisi, mutta toivotaan ettei kenenkään tarvitse sellaisia alkaa pohtimaankaan.

Ja JEDELEDE tee vaan se lista jos jaksamista on.

MIRJUko se pohti josko olisi nyt tyttö tulossa. Minulla on myös alkanut olemaan melko varma tyttö olo. Meillähän näitä prinsessoja siis löytyy jo ennestään 3 kappaletta, mutta oireiden ja masun muodon ja sykkeiden perusteella (ja kiinalaisen kalenterin, joka on minulla pitänyt joka kerran paikkansa) kallistuisin tälläkin kertaa tytön puoleen:)

Meillähän Jenna 8v. sanoi, että toivoisi nyt pikkuveljeä, siihen Jaana 10v. tokaisi: Hö! Ei sieltä mitään poikaa tule, ei meidän äiti osaa tehdä kuin tyttöjä;D Kyllä alkoi itseäkin naurattamaan heidän pohdintansa.

Onko kellään muulla muuten tuntunut sellaista painontunnetta alapäässä?? Minua sikäli ihmetyttää, että viikkoja ei kuitenkaan ole vielä paljoa ja masu ei vielä ole jättimäinen, mutta ihan samanlaista painontunnetta tuntuu kuin viimeeksi jossain yli 20 vkolla. Silloin availi paikkoja ja jouduin sairaslomalle... Minulla kyllä on todettu kohdunlaskeumaa, joten sekin varmaan vaikuttaa asiaan, mutta toivottavasti ei nyt pahennu.

Juu, mutta palailen huomenna asialle ultran jälkeen illalla.

Jaja ja pikkarainen rv 13

Neuvolassa sanottiin nyt arvioiduksi lasketuksi ajaksi 4.8., mutta jotenkin tuntuisi, että se on liian aikainen ajatellen kiertojeni pituutta ja mahd. hedelmöitysajankohtaa...

Heippa!

Hääjärjestelyt kiihtyy (eivät omat häät) ja aika tuntuu olevan kortilla. Ja kun on tämä päivätyökin...Mutta nyt pieni rauhallinen hetki!

Joten anteeksi, kommentointi on nyt minimaalista!

Mutta tuosta ISTUKASTA ETUSEINÄSSÄ on ihan pakko kommentoida. Kun odotin esikoista, mulla oli istukka etuseinässä, tunsin liikkeet kunnolla viikosta 17 eteenpäin ja koko ajan tunsin ne voimakkaina! Vaikka tosiaan sanottiin, että voi tuntua myöhään ja vaimeina. Mieskin tunsi liikkeet mahan päältä jo 19 viikolla. Mutta meillä olikin erittäin vilkas masuvauva ja sama tahti on jatkunut 2 vuotta. Joten on varmaan aika yksilöllistä taas tämäkin asia!

Maha rupeaa kasvamaan! Esikosta kukaan ei arvannut ennen 20 viikkoa, kunnolla näkyi vasta 25 viikolla ja nyt tällä kertaa jo tässä vaiheessa! Niinhän sitä sanotaan, että toinen sit näkyy ennemmin. Vaikka esikon aikana sitä masua odotti ihan toisella tavalla! Joten esikoista odottavat, kasvakoon masunne pian!

Oma vointi on hyvä, tietenkin väsyttää iltaisin ja ihmeesti olen alkanut heräillä aamuyöstä, enkä sitten enää saa unta, ihmeellistä! No, kai tämä on sitä raskausaikana jo tuleviin yöheräilyihin tottumista! Jaiks!

Nyt täytyy taas mennä! Ensi viikolla palaan tänne palstalle oikein ahkerasti, nyt on niin muuta mielessä! Voikaa hyvin!

-S- rv 13+3

ps. JADELEDE, olet ihana, jos viitsit meille tänne odottajillekin oman listan tehdä!

pps. Porukan nimenhän voisi aina pinon otsikkoon kirjoittaa esim. syysSÄTEET 05, josko siinä korostuisi sit tuo SÄTEET, että tulisi eroteltua nämä kaksi syys-porukkaan paremmin?!?!

[color=green]Uusi viikko ja uudet kujeet.

Heitin miehen aamusella töihin ja pöllin siltä auton. Kävin moikkaamassa vanhoja työkavereita ja oli kyllä kiva nähdä niitä pitkästä aikaa. Yhdelle ainoalle kerroin meidän " tilanteesta" ja se sekosi sukkiinsa. Oli tosi onnellinen! Lupasi olla ihan hissukseen vielä kun täällä ollaan niin alussa vielä.

MAE, kiva kuulla sun kuulumisia. Käy toki useemminkin.

ANU82, kyllä mullakin on vielä kärvistelemistä ennenkuin eka neuvola on. Mulla tosi on " jo" 23.1. mutta silti en jaksais odottaa. Miehen kanssa puhuttiin siitä eilen, että odotetaanko kiltisti ekaa ultraa vai meenkö jo aiemmin yksityiselle. Ei oikein päästy puusta pitkälle. Mun täytyy varmaan soittaa sinne lääkäriasemalle ja kysyä niitten mielipidettä...

Pitäis varmaan imuroida, mutta kun tuo meidän kissa ei tykkää imurista ja nyt se nukkuu niin söpön näköisenä tossa tuolissa, en raaski alkaa imuroimaan ihan vielä. Viimeksi se huusi kuin tapettava kun imuiroin ja se ei päässyt HETI saunalle piiloon. Ihana pieni pallero...

Mitenkähän se suhtautuu tähän uuteen perheen jäseneeen sitten kun se tulee?!?

No, menen nyt sit vaikka tiskaan...

-Taelsa-[/color]

Huih ku jännittää. Tänään on meidän eka neuvola. Toivottavasti on kiva täti... Asioidaan aika pienessä neuvolassa, joten näinköhän siellä on vaan 1 tai 2 työntekijää...

Oli aika arvattavaa, että me syyssäteet aiheutetaan hämmennystä täällä puolella heti, kun alkaa syyskuulle tulla odottajia :) Järkytetään koko järjestelmää nyt sitten. Sitten vasta hämmentäväksi menee, kun ensi syyskuussa on vielä jäljellä niitä, jotka menee jossain viikolla 12 :D (Toivotaan, ettei kellään kestä enää niin kauan.) No.. ehkä tää tästä selventyy. Hyvä, että on erilaisia ryhmiä. Musta on ainakin mukava seurata, kuinka käy esimerkiksi niille syyssäteille, jotka ovat nimenomaan tyttöä olleet tekemässä kuumeilupuolella :)

Ja onhan nuo syyskuun odottajatkin tähän porukkaan tervetulleita, jos tahtovat. Täällähän on paljon sellaista väkeä, jotka ei ole olleet kuumeilemassa ollenkaan.

Täällä mä töissä odottelen vaan, että voisi lähteä syömään. Kauhea nälkä, vaikka olen ollut täällä vasta reilun tunnin :D Ei huvita työntekokaan kamalasti.

Kuka täällä puhuikaan vauvauutisen kertomisesta työnantajalle? Mä yritän kyllä mahdollisimman pitkälle pantata sitä tietoa. Olen jotenkin semmoisessa tilanteessa tämän työpaikkani kanssa, että pari ihmistä pimahtaa varmaan ihan täysin, kun kuulevat etten olekaan vuoden loppuun asti palveluksessa. Ei jaksa sitten kovin montaa viikkoa kuunnella panikoimista tai olla kyräiltävänä. Olen tässä muutaman vuoden aikana onnistunut/ joutunut " laajentamaan työtehtäviäni" niin, että voi olla, että joutuvat etsimään tilalleni useampaa kuin yhtä ihmistä tai teettämään jotain juttuja ulkopuolisella sen jälkeen. Nämä ihmiset täällä ovat ehkä oppineet vähän liikaa luottamaan mun kaiken kattavaan palveluun ja joustavuuteen, että toisen samanlaisen työntekijän löytäminen voi olla vaikeaa. Vähän ehkä omaa vikaani, kun olen kaikkeen mahdolliseen täällä suostunut, mutta toisaalta se on poikinut uusia tehtäviä ja lisää palkkaa...

Mutta nyt sinne syömään :)

Mii- rv 10+

En olekaan ihan dementoitunut, vaikka välillä sille tuntuu. Eli muistin siis oikein, että myös MATLEENAlla oli huomenna se ultra Jajan lisäksi. Tulehan sinäkin kertomaan kuulumisia tänne, kunhan ehdit! =)

Olen minäkin ollut vähän mietteliäs sen suhteen, että mitä työkaverit ajattelevat siitä, että olen töissä vaan vajaan vuoden. Ja oon ajatellut tehdä melkeinpä koko ajan tuota osittaista työaikaa. (puhuin aluksi että teen vaan muutaman kuukauden, mutta...) En jaksaisi varma tehdä täyttä työaikaa, kun vuorotyössä oon ja ero lapsesta stressaisi liikaa. Pomo sanoikin muuten kehityskeskustelussa, että olisi toivonut vauvauutista vasta vuotta myöhemmin. Vaihtuvuus ikävää ja oon tuonut piristystä työyhteisöön. =) Tuo kommentti lämmitti mieltä, vaikka sitä vauvauutisen siirtoa vuodella ihmettelin. En itse ainakaan ajattele työyhteisöä vaan elän omaa elääni ja teen päätökset sen mukaan. Hym... tulipas vakava henkistä pohdintaa....

Mukava kun VENLA uskallauduit tännekin puolelle. =) Tervetuloa vaan uudemman kerran vielä joukkoon!

Ihanaa kun ostamamme sänky tuli vihdoin tänään! Meillä ollut ikäloppu sänky ja edellisessä raskaudessa nukkuminen siinä oli vaikeaa, kun se niin kova ja lonkat olivat niin kipeät ettei nukkumisesta meinannut tulla mitään. Toivottavasti uusi sänky on hintansa arvoinen, taidan mennä sitä testaamaan.

Hyviä öitä kaikille ja huomenna taas teidän seuraan aamusta!

Kidelma

Tänään oli sitten se np-ultra ja siellä se pikkuinen kovasti yritti molemmin jaloin työntää ultra-anturia pois. Taisi olla sitä ennen unillaan kun availi suutaan siihen malliin, että taisi haukotella;) Turvotus oli 1,7mm eli ihan ok ja kaikki rakenteet näyttivät siltä kuin tässä vaiheessa pitääkin. Mittaa kokonaisuudessaan oli jo 12cm, josta pääperämitta oli 8,22cm. Ultran mukaan viikkoja olisi jo 14+1, mutta eivät muuttaneet la, jonka mukaan viikkoja 13+1. Päivällä jos olisi vielä näyttänyt isommalta niin olisivat muuttaneet... Eipä tuolla muuten mitään väliä ole, mutta jos taas joudutaan käynnistykseen, niin olisi päässyt sinne viikkoa aiemmin;)

Minullekin tuo nimi on ihan sama, syyssäteet 05 tai säteet. Kiva jos JEDELEDE jaksat väsätä meillekin oman listan:) Minulla tuo la on siis neuvolan mukaan 17.7 ja voit muuttaa sen jos haluat, mutta ei pakollista. Eipä tuo kuitenkaan ennen heinäkuun loppua sieltä ulos todennäköisesti tule. Ja toivottavasti siis ei missään nimessä tulekaan ennen heinäkuuta;)

MALLARIINA minullakin on nyt ensimmäistä kertaa istukka etuseinässä. Turha siis odotella hirveästi liikeitä ennen rv 18.

Kiva, että pinomme on nyt viimein aktivoitunut. Mukavampi aina lukea jo tuttujen juttuja:)

Jaja ja pikkarainen rv 13+1 (ultran mukaan 14+1)

Minä taas kerran kurrkkimassa tälle puolelle *pitää tosiaan jalkaa oven välissä* ;D Olipa kiva lukea pitkästä aikaa MAEnkin kuulumisia ja mirjun ja muiden " vanhojen" Säteidenkin! ;)

Jaa mutta olihan minulla ihan asiaakin.. :) Siitä listasta, niin nuo " perustiedot" han minä saan kuumeilupuolen listasta, mutta kertokaa, mitä muuta siihen haluaisitte sisällyttää?! Synnärit? Nuo LA:tkin voisi ehkä tarkistaa, jos kaikki ei ole niitä muuttanu tuonne listaan..? Joo. Mutta kertokaa jos on ideoita, minä lupaan niitä toteuttaa :) Värejä lupaan ainakin ;D Katsotaan jos tälle viikolle ehtisin tekemään jonkinlaista tekelettä, niin katsotaan sitten uudestaan. Korjailette vaikka siihen sitten, jos tarvetta on. :)

Moi taas! :)

-Jedelede *jos ajatuksen voimalla vois raskautua, niin oisin jo täällä * :D

Nyt koitan kirjoittaa vähän laajemmin.

Mirjulle heti alkuun että eka lapsi oli tyttö ja toinen poika..saa nähä kumpi tää kolmas sit on.

Jaja: Miten sulla ilmeni se kohdunlaskeuma?Vaikuttaako esim synnytykseen mitenkään?Olen alkanut epäilemään että olisiko itselläni se.

Venlalle onnittelut plussasta ja tarrasukkia!!:)

Jedelede: Minulla on näillä näkymin la 2.9.06 ilmoittelen sitten jos muuttuupi myöhemmin.

Ja mitäs muuta..nyt alko taas muisti pätkimään..kiva oli lukea ultrassa käynneistä,odotan itsekkin sitä hetkeä jo kuin kuuta nousevaa!

Nyt painun taas sohvan pohjalle kun jäi päikkäritkin nukkumatta..väsy.

Jonzu ja öttiäinen rv 6+3

Ehdinpä tännekin, talossa on ihmeen hiljaista, kun miesväki nukkuu. Koulupäivä päättyi tänään lyhyeen, kun hoitotäti ilmoitta pojan sairastuneen :(

Kävin muuten ihan piruuttani noilla mallariinan ja matleenan ilmoittamilla sivuilla. Liberon sivut antaa saman tuloksen kuin vauva-lehdenkin, että rv on 8 ja la 27.8. Kun taas nuo oulun sivut ilmoitti, että rv 6+4 ja la on 31.8.

Joskohan jaksaisin odotella kolmisen viikkoa, niin kuulee sitten ihan ne viralliset :)

Terv. Anu ja rv ?

Olipa ihana kuulla JAJA, että kaikki oli pikkusella kunnossa ja oli kasvanut hyvin. Tosiaan jännä, että eivät lähteneet sitä laskettua-aikaa siirtämään. Itsellä esikoisella siirrettiin aikaa vaikka siirtyi vaan 2 päivää myöhemmälle. (No syntyi kyllä 2vk myöhemmin kun la) Nyt eivät siirrelleet aikaa miulla, sanoivat että katsotaan seuraavaa ultraa vielä ja eipä se la niin päivän päälle ole.

MII, kiva että kaikki oli neuvolassa kunnossa ja sydänäänet sieltä löytyi! =) Kyllä se rauhoittaa mieltä, kun sen jumputuksen kuulee.

Oon ihan puhki. Lähdin ostoksille klo. 12 maissa ja tuli vasta kasin jälkeen. Ihan työpäivä tuli tehtyä! =) En löytänyt sellasia äitiyshousuja, kun olisin halunnut. Ei ollut kokoja ja mielusia sitten muuten. Edullisesti löysin kyllä itselleni 3 paitaa, mikä kiva. Kerrankin tuli itselle katsottua vaatteita, eikä vaan pojalle. No hällekin löytyi paita.... Kaikkea muutakin pientä löytyi, mutta en tällä kertaa tuhlaillut.

Pitäisikö päiväpinoa alkaa jo kokeilla?

Nyt jotain iltapalaa ja sohvalle!

Kidelma

Jonzu: Joku lääkäri joskus sanoi, että on kohdunlaskeumaa. Oireili vähän niinkuin heikot lantionpohja lihakset eli pissinkarkailua jne. Itse asiassa kysyin nytkin asiasta juuri kun on ollut tuota painontunnetta ja lääkäri sitten tutki ja sanoi, että on just tuosta kohdunlaskeumasta johtuvaa tuo painontunne alapäässä. Emättimen taka- ja etuseinä kuulemma tunkevat ulospäin alapäästä etenkin kun ponnistan tai joudun kantamaan jotain painavaa. Lääkäri sanoikin, että nyt pitäisi kiinnittää erityistä huomiota tässä raskaudessa ja etenkin synnytyksen jälkeen noihin lantionpohja lihaksiin... ei kuulemma paljoa tunnu puristusta kun piti yrittää jännittää lihaksia (punasteleva hymiö tähän)

Ja Venlalle onnea minunkin puolestani, jos en vielä ole muistanut onnitella!

Mirju: Nyt päästään sitten kolmistaan vertailemaan, että milloin alkaa kelläkin liikkeet tuntua;) Mietin jo tänään, että tuntuukohan ne liikkeet vaisumpina sitten koko raskauden nyt kun istukka vaimentaa? Ja mitenhän lopussa kun liikkeet rauhottuvat muutenkin? Ja juu, täällä on tosi nihkeää niillä tuo la:n siirtäminen, ihan kuin sillä olisi niille jotain väliä???

Jaja ja pikkarainen rv13+1

Vapaapäivä ja vielä yöpuku päällä, ihanaa! Ei silti kyllä tässä jo hereillä ollaan oltu pitkään, siitä on poika pitänyt huolen. Mutta tällänen kiireetön aamu on ihanaa, kun olokin vaihteleva.... Eilinen reissu syömässä on pistänyt vatsan koetukselle...

Kiva kun muitakin kohtalotovereita löytyy, joilla housut kiristää. =) Muutama kaveri joka raskaana myös, ovat niin hoikassa kunnossa että kateeksi käy. No aion yrittää olla ottamatta paineita tuosta painosta tällä kertaa....

Jaja, onnea huomiselle ultralle! Tulehan kertomaan kuulumisia sen jälkeen. =) Olikohan jollain toisellakin ultra huomenna, miten niin muistelen....

Nellariina, minulla neuvola sitten päivää myöhemmin kun sinulla ensi viikolla eli edelleen lähekkäin menee nää meidän touhut. ;)

Mutta palaanpa asiaan myöhemmin, pitää mennä tuota esikoista viihdyttämään.

Kidelma rv.14

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat