Seuraa 

Sivut

Kommentit (41)

Lukeneeko näitä ees kukaan enää tähän aikaan.

Mulla on aivan raivo olotila, oon itekseni noitunu pari tuntia tässä kun oon tapellu tuon s**tanan saumurin kans joka ei toimi, ei sitten millään. Vasta käytin korjuulla (tosin olivat tehneet vain perushuollon) mutta ei se toimi,ei. Potuttaa koko vehje niin paljon että tekis mieli heittää seinään. Kolme vuotta toimi hyvin (takuuajan). Imetystyyny ja yks vauvan pussilakana ois vaan pitäny saaha ommeltua enää...

Täällä on kans sisuskalut lytyssä ja painaa ja ahistaa rintaa hirveästi. Öisin ei saa nukuttua yhtään, en muista oliko tämmöistä valvomista muitten odotuksessa. Päivällä sitten väsyttää.

Liivinsuojista. Ite oon käyttäny kertakäyttösiä natusanin ja vuokkosten jotka on pehmeämpiä. Edelliskerralla ostin muutaman pari ainun pestäviä, mutta ainakin mulla vuotivat läpi eikä pysyneet paikallaan joten lahjoitin kaverille. Nyt oon sitten ommellu (joo sillon kun tuo tyhmä kone vielä toimi..) läjän ite tilkuista. Ei oo kokemusta vielä, mutta oletan ettei oo parhaan mahollisen mallisia, nyt tekisin erilaisia. Mutta jospa nuita kotona tulis käytettyä. Väliin laitoin flanellia,froteeta, harsoa ja pariin hamppua, päälle trikoo/gollegetilkkuja.

Täällä on kans tunteet tosi pinnassa. Itku tulee herkästi.

Onneksi lapset on olleet suht kunnolla nyt eivätkä turhaan ärsyttäneet.

Vielä neljä viikkoa, huoh....

Matilda 36+0

Täällä taas huomenna käynti äippäpolilla alkaa kuluttaa tuo juokseminen siellä nooh tuntuu että voisin jäädä sinne laitokselle kohta puolin :) viime yönä liitoskivut kiusasivat ja mieskin oli jo huolissaan kun supisteli ihan kiitettävästi..

Saatiin illalla järjestettyä paikat niin että pääsen tänään tuon hoitopöydän täyttämisen kimppuun :) sitten vielä pitäis pakata pikkuisten kotiin tulo vaatteet niin luulen että kaikki tärkeä alkaa olla kasassa paitsi että mies aikoi huomenna koota pinnasängyn.. Meillä varmaan lähtö tulee tässä 2 viikon sisällä tai niin toivon kun viiimeksi viikolla 32+1 painoa oli 1.8 kg ja 2.1 kg huomenna sen kuulee sitten kuinka paljon on nyt..

Siiivoaminen alkaa olla tuskallista ja taukoja täytyy pitää mies kyllä tänään töihin lähtiessään vannotti etten tekisi mitään mutta ainahan sitä rauhassa voi jotain pientä tehdä :)

Vatsassa möyritään jo kovasti joten äippä lähtee liikkeelle on tämä tuolin asento vissiin heikko niin ja mitäs ootte muuten varannu tulevalle vauvalle?? ajattelin että varmistan että kaikki tärkeimmät on kotona ettei tarvitse lähteä sitten hakemaan..

tikunen ja hupu sekä lupu 33+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mäkin voisin yrittää ehtiä siihen teitin tapaamiseen, kun tässä suht. lähellä Hämeenlinnaa asustelen, joskos kävisin vaikka tuolla opinahjossakin näyttäytymässä samalla =) Siis jos vain porukkaan sopii.

Olisi kiva saada tamperelaisia kasaan, viikonloppupinossakin joku taisi olla kiinnostunut? Mullekin käy koska vaan ja missä vaan, esim tuo keskiviikko on ihan hyvä. Hyvä että joku ehdottaa jotain konkreettista : )

Viimeinen viikko töitä, jee! Kumma kyllä olo on parempi kuin esikoista odottaessa, silloin olin pari viimeistä viikkoa sairaslomalla kun ei vaan pystynyt enää istumaan paikallaan. Nyt ei ole muuta vaivaa kuin väsymys.

Hoksasin että mulle ei ole vieläkään tullut äp-rahapäätöstä. Saa nähdä minkä mukaan sitä tulee, kun en itse ole jaksanut edes katsoa paljonko olen tienannut minäkin vuonna.

FannyK 34+2

Vauva arvioitiin viime torstaina (rv 36 tasan) ultrassa kaksikiloiseksi. Perjantaina menen uudelleen ultraan ja katsotaan miltä silloin näyttää.

KL 36+4

mulle käy tuo päivä varmaan ihan hyvin, voin lähteä töistä aiemmin kun teen sen perjantaipäivän tavallaan ekstrana, eli pitäisi olla jo äippälomalla mutta lupauduin kuitenkin töihin. Eli näemme ilmeisesti keskiviikkona, mäkin voisin sitten ottaa pojan mukaan niin olisi sun taaperolle kaveri =)

Joku teistä kyseli kokoarvioita, eli meillä kokoarvio rvk 33+2 oli tasan 2kg, ja vauvan koko oli ala-ja keskikäyrän välissä. Eli täysiaikaisena syntyessään olisi noin kolmekiloinen. Menen taas kahden viikon kuluttua ultraan vauvan pienen koon takia. Toivon, että vauva kirisi kasvua, koska isommat vauvat selviytyvät paremmin ja ovat pirteämpiä. Mun ultralääkärin mukaan vauvan paino lisääntyy loppuviikoilla n. 150g viikossa. Mutta arvioitahan nämä ovat...

Esikoinen oli rvk 30ultran mukaan 1766g ja syntyessään rvk 41+3 painoi 3960g.

Spiral 33+6

Täällä sitä istutaan silmät ristissä, kun väsyttää, ja unta ei tullut koko viime yönä, nukuin varmaan vain kaksi-kolme tuntia koko yönä... Ja muutenkin on ihan tööt olo. Vauva senkun möyrii ja tunkee joka paikkaan jalkojaan, välillä tuntuu ettei pysty edes hengittämään kun osuu ilmeisesti jonnekin keuhkojen kohtaan... Mutta onneksi ei tarvitse enää montaa viikkoa tästä kärsiä... Siis mitäpä tässä ei tekisi jottei vauva voisi hyvin... Ja niinkuin joku sanoi, mitä sitä äidistä, pääasia että vauva voi hyvin...

Meillä oli jälleen siivousviikonloppu miehen kanssa, ja tuntuu ettei mitään saatu aikaiseksi... Tyhjää/tyhmää tavaroiden siirtelyä paikasta toiseen... ja takaisin samaan paikkaan. No, ehkä tää tästä jossain vaiheessa, josko sitä vaikka lauantaina saisi jotain aikaiseksi, mieskin menee Vanajanlinna ralliin töihin, niin onpahan täällä ainakin rauhallista... Niin tai no eipä se paljon muuta tätä viikon tilannetta, kun mies päivät töissä...

Mäkin haluisin tulla sinne tamperelaisten tapaamiseen... Toi ke sopis mullekin hyvin, tai ihan mikä tahansa muukin päivä... Saa nähdä vaan uskallanko enää yksin lähteä tuonne ajelemaan noin pitkää matkaa...

Tänään olisi sitten se kauan odotettu synnärille tutustuminen... Jännittää ihan hirveästi...

Napero ja masukki 35+4

Sekaan vaan!! Kaikki pääsee kyllä mukaan :) Eli sullekkin käy tuo päivä vai? Kivaa vaan mitä enempi porukkaa pääsee mukaan!!!

Larvanto

synnytystapa-arvioon minä joudun esikoisesta pituuteni takia, kun sitä ei ole kuin 156cm. Silloin todettiinkin että lapsi oli perätilassa ja sovittiin sektiosta. Nyt menen synnytystapa-arvioon yhden sektion ja edelleen pituuteni takia.

Eli mun tietääkseni jos kunnassa ei ole tapana lähettää kaikkia synnyttäjiä arvioon niin siihen tarvitaan perusteltu syy ja lähete lääkäriltä tai neuvolatätsyltä. Noita syitä on ainakin tuo pituus, raja menee mun tietääkseni jossain 160cm hujakoilla. Sitten tietenkin lapsen iso koko/raskausdiabetes, verenpaine.. jne

-sitruuna ja minttuvihtori 34+4-

Meillä (Hyvinkäällä) tekee synnytystapa-arvion aina ja kaikille neuvolalääkäri. Synnytys" valmennus" on sairaalassa kerran viikossa, jonne saa mennä kuuntelemaan ja saa esittää myös kysymyksiä. Jos haluaa keskustella esim. kätilön kanssa omasta tulevasta synnytyksestä, saa neuvolasta lähetteen sairaalaan.

Minun pitäisi saada tietää miten minun puudutusten kanssa pitäisi edetä jos tämä synnytys etenee kuten esikoinen. Silloin tosi kipeät supistukset alkoivat n. 5h niiden säännöllistymisen jälkeen ja kohdunsuu oli vain 1cm auki. Ilokaasu ei enää auttanut. Kätilö ehdotti Petidiniä. Sehän tulisi antaakin mahdollisimman aikaisessa vaiheessa synnytystä. Se ei vienyt minulta kipuja yhtään, mutta avasi kohdunsuun tunnissa (tai todnäk viimeisten supistusten aikana) ja siitä suoraan synnyttämään 6 min. ponnistuksella. Eli sain piikin vain n.1h 15min ennen lapsen syntymää. Lisäksi kalvot olivat ihan riekaleiset koska " räjähdin" auki. Nyt en siis tiedä voinko saada tuota puudutetta (hah, ei tosin mulla toiminut puudutteena) vai mikä olisi sitten oikea lääke. Olisiko kellään teistä tietoa? Minkä puudutteen voi saada kun kohdunsuu on vielä kiinni? Aquarakkulan sain (petidinin jälkeen) ja se oli täyttä tuskaa enkä halunnut niitä enää useampia joten ei kiitos sitäkään tällä kertaa.

Kiitos jos joku osaisi auttaa. Muutoin täällä kaikki hyvin. Heräsin taaskin vasta klo 12.30! En enää ymmärrä tätä unentarpeen määrää.. Saadaan tietty koliikkivauva ja luontoäiti huolehtii nyt että saan tarpeeksi nukuttua ennen lapsen syntymää...

t. M rv33 tasan

Ihan pikaiseen, täällä yhdessä koossa onneksi. Eilen oli sitten se supistelupäivä ja illalla jo siskolle infosin että jos tulee lähtö niin tuon tytön sinne !! Onneksi klo. 14 alkaneet niin epäsäännöllisen säännölliset supparit loppui iltasaunaan ja siihen mega vedenjuontiin noin klo. 22.30 !!!

Koko viikonloppu oli yhtä jalkapalloa joten en koneelle ehtiny... nyt lukemaan muiden kuulumisia Ja muuten loppiaisena tää meidän " osku" sitten kääntyi raivotarjontaan -kyllä helpotti oloa kummasti :) Poikittain on ollu aika tuskaa niin mammalla kuin varmaan masuasukilla !!

Nyt lukemaan ...

minkki 33+6

Kauan on mennytkin pelkästään taustalta seuraillessa...

Tsemppiä kaikille kivuista kärsiville! Itse oikein toivoisin jonkinlaisia oireita / viestejä kertomaan lähestyvästä synnytyksestä, mutta mitään ei kuulu! Tietysti on mukavaa ja ei pitäisi valittaa, kun pystyy liikkumaan ja elämään suht' normaalisti, mutta tällainen oireeton odotus tuntuu jotenkin loputtomalta... Lisäksi mua on alkanut huolestuttaakin lapsen syntymäkoko. Painoarvio oli ultrassa rv 33+0 2400gr. Tietääkö joku viisas, minkä kokoinen vauva on odotettavissa? Itse olen pienikokoinen, mutta olin silti syntyessäni 4kg ja 53cm. Mieheni on 190cm pitkä ja syntyessään 4.2kg... Millaisia arvioita olette itse saaneet ja paljonko vauva kasvaa normaalisti viimeisten viikkojen aikana? Mahaa tunnustellessa tuntuu kyllä, että aikamoinen jättiläinen on tulossa! Tulisi nyt vaan pian maailmaan, vaikka tavarat eivät ihan täysin valmiina olekaan...

Hauskaa viikonalkua kaikille !

Paris rv36+3

Mites olis vaikkapa ke? Kellonaika on mulle ihan sama, olisiko vaikka klo 14, jos ei tyttösi ole päikkäreillä sillon? Mullakin on hirveän heikko tuntemus noiden kahviloiden suhteen... Kun minäkään en harrasta tuota kahvin juontia... (löytyipä heti yhteinen juttu..) Mutta ainakin kauppakeskus Optellissa on joku kahvila samoin Tavastilassa... Kävisikö jompikumpi niistä? Tai sitten torin kulmalla Laurellin kahvila?

Napero

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat