Seuraa 

Huomenta ja hyvää uutta viikkoa! Aloittelen vaan pinon ja toivotan myös Harjun tervetulleeksi mukaan lokakuisiin. Meillä synnyttiin jo syyskuun 29. mutta tuttuun porukkaan halusin jäädä :)

Siitä lähtien kun esikoinen syntyi reilu 4v sitten meillä on aina ollut joku vaipoissa.. et annu älä pelkää, varmaan saat kahta vaipattaa *hihittää*

Äiti kolmelle ja poika 3kk11päivää

Sivut

Kommentit (53)

[b]Vatsalihakset:[/b] Ai mitkä?! Onko sellaisiakin olemassa? Täällä näkyy enimmäkseen makkarapötkö ja raskausarpia :-/ Mun

Lainaus:

ennen niin kaunis napanikin

on muuttunut ihan rumaksi :( Pah!

[b]Tutti[/b] ei oikein kelpaa Pinjallekaan. Saa yleensä kauheet raivarit jos yritän tutilla rauhoittaa. Joskus kelpuuttaa tutin esim. vaunuissa. Ihan ok minusta ettei opikaan tuttia syömään, ei tarvitse sitten siitä aikanaan vierottaa ;) VAIKKA joskus kyllä olisin iloinen, että tuttikin suussa pysyisi..!

[b]Päikkäreistä:[/b] Se on täällä aika mystinen juttu.. koskaan ei tiedä milloin Pinja nukahtaa/herää, eikä varsinkaan sitä tiedä KUINKA KAUAN neiti nukkuu :-O Ulkona usein kyllä pari-kolme tuntia, mutta sisällä tosi nihkeesti. Joskus menee koko päivä muutamilla viiden minuutin tirsoilla!! Huhhuijaa... Yöt nukkuu kyllä oikein hyvin, jahka ensin nukahtaa ;D

Ja siitä sit pääsemme aiheeseen [b]tissille nukutus[/b], josta ainakin jo uusi tulokas [b]Harju[/b] mainitsi.... mä olen nyt muutamana iltana tehnyt sitä, jotta saan neidin jatkamaan uniaan (herää siis 30min nukkumisen jälkeen illalla). Raivostuttaa että joudun siihen turvautumaan, mutta muuten ei tyttö enää nukahda millään (syystä että se [b]tutti[/b] vaan ei kelpaa.........!!) Kunpa keksisin jonkin toisen keinon.. [b]Neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan :)[/b] Oon kyllä koettanut vaikka ja mitä, mutta ei.

Päätin tässä tänään, että esikoisellekin koittaa nyt uudet tsydeemit nukkumaan menossa! Protestoikoon vaan rauhassa, mutta jotain tolkkua siihenkin on saatava. Tiedän kyllä että haluaa vaan äidin huomiota/aikaa, mutta..... on kurjaa kun illat menee vaan lasten nukuttamiseen.

Mä ajattelin myös koittaa laittaa nyt lapset samaan huoneeseen nukkumaan, vaikka Pinja vielä yöllä syökin. Jospa nukkuisi paremmin omassa pinniksessään - vaikka vähän kyllä epäilen ;) Jos näyttää pahalta, niin kokeillaan sit myöhemmin uudestaan.

[b]Rintakumista[/b] vielä äkkiä, esikoisella käytin aikoinaan ekat 12 päivää, kunnes päätin vaan kertakaikkiaan opettaa pojan imemään pelkkää tissiä! Nappasin kesken syönnin kumin pois ja laitoin nopsaa rinnan tilalle.. ja kas kummaa, poika jatkoi imemistä niin nätisti että!! Joten [b]kokeilkaa ihmeessä[/b] jotka siitä eroon haluatte. Mitä aikaisemmin, niin sen helpompaa tietty!! Ja jos ei heti onnistu, niin seuraavalla syötöllä sit taas. TSEMPPIÄ!!! Ja tosiaan siis annatte ensin vauvan imeä sen verran tarpeeksi kumin kanssa, ettei saa hirveitä hepuleita kun ruoka viedään hetkeksi pois :)

Ohhoh.. pakko nopsaa syödä joku leivänkänttyrä ennen kuin jompi kumpi muksuista herää ;)

Emppu taas

PS. Onnea [b]ROMin[/b] Patrikille hienosta nimestä :)

Pulleronah tulee nallepuhista (nalle puh - pullenah ) Ja tuo pullero alkuun siitä kun odotusaikana se näytti just siltä. Rakastan ylikaiken nallepuhia. Vauvallekkin sitä on sitten kertynyt vähän joka paikkaan, verhoihin ja lamppuun ym. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tänään tehtiin päikkärienkat: 2h 45min!!!! Eemil on varmaan käyny salalukemassa täällä, kun eilen purnasin, niin nyt nukutaan ;) - hyvä näin, toivottavasti tätä jatkuu joka päivä! *bd bd* Nyt nostin sen tuonne pinnikseen katselemaan mobilea, että saan käydä vilaseen välillä pinoa. Nää tosiaan kasvaa, hyvä, että tehdään tämä joka päivälle, ehtii jopa lukea nää ;).

TALON RAKENTAJAT tai siitä rakennushommasta haaveilevat: Uskallatteko kertoa, millasella budjetilla alatte hommaan ja millaisesta linnasta haaveilette ;)?! Me nimittäin kanssa haaveillaan rakennusurakasta, mutta vielä ei edes budjetteihin saakka olla päästy. Ois vaan kiva tietää noista jotain ku eihän niitä talojakaan ilmatteeksi tee!!!

No nii, kitinä alkoi. Ei ole vissin tarpeeksi seurallinen tuo mobile. Kommentoinnitkin loput sitten jäi...Ja [b]

Lainaus:

PRRRRRRRRRRRRTRUIIIIIIII[/b]

, niskapaskaa taitaa taas olla luvassa.

Se on MORO!

*Vallu ja kurat housuissa oleva Eemil*

Sainpas aadan ulos nukkumaan.Jotenkin kiirus tämä aamupäivä on ollut.Nyt vasta sain kahvikupinkin nenäni eteen.

Aadalla vissiin huono päivä tänään.Ei mikään tunnu kelpaavan.Yökin oli pitkästä aikaan tosi rikkonainen.Heräs neljä kertaa,aina ei edes maito kelvannut.Tuli vaan mieleen samalla kun tätä kirjoittelen,joskohan olis tullut hampaita jo.Meillä ollaan nyrkkiä syöty urakalla jo monta päivää.

Pitääpä muistaa katella kun herää päikkäreiltä.

SINILAINEN:mulla on myös tuo viiva,joka ulottuu aina napaan asti.Muistaakseni viimeksi kysyin th:lta siitä ja se sano ettei se kaikilta häviä laisinkaan.Ehkä aikaa myötä haalistuu.En taida ens kesänä laittaa

bikineitä jalkaan=)

Joopa joo.Hain postin ja sieltähän se pelkäämäni lähete keskussairaalaan tuli.Helmikuussa ois sydänfilmi ja polille sen jälkeen.

Onneks aadan on ollut kuitenkin ihan hyvä vointinen.Jospa sitä vuotoa ei oliskaan enää.Muuten aadaa odottaa sydänleikkaus:((

Mies ei halua puhuakaan koko asiasta,tuntuu et mä olen yksin tämän asian kans.Onneks voin tänne purkaa huoliani.

Me ei olla puhuttu asiasta kellekään koska isovanhemmat rupeaa kuiteskin surkuttelee ja niitä nyt en ainakaan jaksais lohdutella.

VAIPOISTA:meillä on käytössä liberon midi 5-8kg ja on meillä ainakin

toimineet tosi hyvin.Oli alkuun käytössä myös pampersit ja musta ne vuoti koko ajan tms.

SEKSISTÄ:meillä tuota on alettu harrastaa ennen jälkitarkastusta.Ja hyvältähän tuo tuntu.Mulla kun vuotokin loppu 5 vko synnytyksen jälkeen.Ja jälkitarkastus oli vasta joulukuun puoli välissä.Mulle iski vaan hirvee vauvakuume kun imetys loppui.Tuli kaipuu saada se pieni nyytti rinnalle.Muttei nyt toivottavasti ihan vielä tarvis tärpätä:)

Taidan nyt vaan juoda kahvini ihan rauhassa(ellei jo jäähtynyt tohon kuppiin)ja lukea eilistä pinoa!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

johannu&aada2.5kk

Piipi: Missä se toinen kirppari on, Herttuantorin tiedän. Ja onnea pitkistä yöunista;) Kerkesin jo tossa miettimään et kuinkas ne teidän päikkärit mahtaa mennä, hyvinhän ne, kiva juttu

Rom: Meinasin takapuolelleni lentää kun kirjoitit et tein poika sai Patrik nimen, näin meinaa viime yönä unta et joku antaa sen nimen kohta lapselleen. Mikä lie enne uni¿.Mutta paljon onnea komeasta nimestä

Hennajo: Ihanaa kun tein vaavi tarttuu leluihin, täällä odotellaan et meinkin tekis muuta kuin makaa selällään ja nauraa. Onnea paljon kauniista nimestä

Johannu: Toivotaan että pikkuisella kaikki hyvin, tsemii

Emppu: Kiva kun tein lapsi oppi ottamaan rinnan kun ¿huijasit¿ häntä, mä kokeilen tota melkein päivittäin, kääntää pää pois ja huuto on valmis.

Blacka: Todella upeaa et sait pojan ajoissa nukkumaan, tiedän miten raivostuttavaa kun valvoo puolille öin. Toivotaan että jää päälle, eiks vaa. Ei sit ole mahdollista et olisit raskaana kun ei monkkareita kuulu, olis se aika ylläri, nyt alkoi jännittämään¿

Vallu: Repesin, heheh. Joo se vois olla hyvä idea, voi käydä naapurit sitte siellä ei tarvii kauppaan asti mennä.

Melli: Jaksuja tein pikkuiselle

Emily: Tervetuloa. Mäkin olen miettinyt perhepäivähoitajaksi ryhtymistä, ainoo vaan et *aska palkka ja huonot työajat

Äitikolmelle: Ihan totta, voiko tollaisia ihmisiä olla olemassakaan et sanoo ettei halua toisen äidin maitoa vauvalleen?? En ole kuullutkaan. Miten itsekästä ja tietämätöntä.

Mamma: Komealta kuullostaa Jamin mitat, taitaa sultakin tulla kermamaitoo;)

Kateellisena lueskelen teidän rakennus puuhista, on se vaan niin hienoo kun saa kaiken uutena ja juuri sellaisen kuin haluaa. Isäni joskus viisaana sanoi minulle: Muistakaa sitten että te olette samaa mieltä asioista ja antakaa muiden sanoa mitä lystäävät, se on teidän elämä. Älkääkä tapelko vaan juttelette asiosta. Isi viisas.

Meillä nukutaan joka päivä ulkona 3-4 tuntia, mikä on musta aivan ihanaa, saa joko omaa aikaa tai sitten piiiitkäään lenkin. Tänään oltiin 2 tuntia ulkona ja jätkä posottaa vieläkin. Saa äiti palstailla...;)

No nyt makkarasopantekoon

annu

Miten teillä muuten raskauskilot?? Mulla on nyt 5 kg vähemmän kuin raskauden alussa, veilä kuusi pois ja olen aikas häpi. PIIPI ainakin muistaa et olin aikas " näyttävä" rouva viimisilläni.

Julius rupes toisille päikkäreille vaunuihin pihalle niin äiti pääsee taas nettiin;)

Miehenkin pitäs kohta tulla kotiin,mulla sit vaille viis fyssa,ihanaa!!

Annu777;aika pieni mahdollisuus että olisin raskaana..kumia on käytetty joka kerta(ei niitä niin kauheen montaa ees oo) eikä oo mitään sellaisia oireitakaan.Enkä todellakaan haluaisi tullakaan vähään aikaan uudelleen raskaaksi,kyllä pitää nyt elimistön saada rauhassa normalisoitua jne..

Kyllä se varmaan ihan hormooneista johtuu...pitää ens kerralla kuun lopussa kysyä neuvolan tädiltä tai soittaa sinne joku päivä:)

Niin ja toivotaan tosiaan että se poitsun rytmi nyt muuttuis:)

Juu no mutta nyt mä rupeen laittautumaan lähtövalmiiks!

Ihan hirveesti te kyllä kerkeette kaikkee kirjottaa ja vastailla jne:)

En muista puoliakaan mitä luin viikonlopun pinosta mutta jospas jotain vastailisin kun Julius nyt vielä nukkuu.

Elikkäs ainakin vaippamerkeistä oli puhe,meillä käytetään vaan Liberoita 5-8 kg vielä toistaiseksi mahtuu.Kokeiltu on huggiesia,lidlin cieniä ja muutama pampers mutta yksikään ei niin hyvä kuin libero.Pampersit kaikkein huonoimpia istuvuudeltaan ja aina päästää yli!Lidlin vaipat haisee,huggiesit aiheuttaa pyllyn punotusta jne...

No nyt heräs sit Julius,ei tainnut pitkää tekstiä tulla...haenpas pojan sylkkyyn:)

No niin,jatketaan..

Aion jäädä hoitovapaalle siihen kun J täyttää 2.Mielellään olisin kotona sen 3 vuotta tai pitempäänkin jos vaan taloudellinen tilanne sallisi.Siihen kahteen vuoteen vielä kituuttaa jotenkin.

Meillä bodeissa käytetään 68cm ja pari 70 senttistäkin löytyy,kuuskymppiset jo pieniä.Housuissa kyllä 62 cm menee vielä.

Ihana yllätys oli eilen illalla kun Julius rupesi nukkumaan jo kymmeneltä!On jo totuttu siihen että vasta puoliltaöin...jospas ottas uuden rytmin poitsu!

Uusille tervetuloa!

Niin ja sitä mahaviivaa ei tullut.

Raskausarpia tuli tosi paljon,kai ne siitä vaalenee ajan kanssa.

Vatsalihaksia ei tämän hyllyvän läskin alta kyllä tunne;)

Nukkuminen tapahtuu meillä niin että poika pinnasängyssä meidän sängyn vieressä.Heräilee nykyisin yöllä noin 3-4 tunnin välein tissille,joskus yllättää pidemmilläkin väleillä.

Mulla tuli ekat menkat jo 5 vkoa synnytyksestä.Sen jälkeen ei sit ookaan kuulunu...kai se on normaalia?En oo osannu huolestuakaan kun hormonitoiminta vielä varmasti aika sekasin.

No nyt pitänee lopetella.Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Blacka ja Julius

Niin se arki alkoi taas! Heräilyt meni odotettua helpommin tänä aamuna. Kukaan ei ole vielä itkenyt aikaista ylösnousua , ainoastaan poju anoi 5 min pitennyksen sängystä nousuunsa :D (sitten vielä herättelyt pikkuneidin kainalossa)

Tänään taas mennään sairaalaan valohoitoon pojun kans ja tyttäret jäävät mummun huomiin siiheksi.Kivasti on extraa tekemistä ;) Eipä pääse laiskistumaan ja mökittymään liiaksi...

Ja nyt laittamaan kerholainen kuntoon ja vaaville tissiä =)

Waimo72 & Hanna 2kk3vkoa+risat

Mullekin jo kolmas kerta tänään.. millähän rajoittaisi??

Montako kertaa avaatte sivun päivittäin? Mä varmaan 5-7 kertaa! Se on paljon, koukussa ollaan edelleen :)

Sirkkuliina -en käytä kerääjää, kun lypselen muuten talteen, mutta vinkkinä kaikille jotka haluaa estää vuotamisen. Nänniä tulee painaa sisäänpäin, kunnes pahin pakotus lakkaa eli sellaisen 5-10 s. Liivinsuojat pysyy paljon paremmin kuivina. Ekan kahden lapsen kanssa en tätä tiennyt/tajunnut ja paita oli jatkuvasti märkä.

Emily -kiva saada sinutkin mukaan. Oothan vm78 kuten minä..? Ja K-K ainakin myös :)

Ja kun en aiemmin muistanut, niin ONNEA vaan kaikille kastetuille hienoista nimistä. Nyt menen nauttimaan vauvastani kun isot meni maate!! Öitä.

m.elli; Mekin aloitetaan rakentamaan. Teettekö pitkästä vai tuleeko teille talopaketti? Meille tulee talopaketti, joka siis melkein valmis päältä, mut sisätyöt tehdään itse (tai siis rakennusmiehet ja oma mies).

_Emppu; Kiitos :D

Tutista, meillä syödään, esikoinen ei aikanaan syönyt.

RS-viruksesta vielä, meillä sairastettiin se viikkoa ennen joulua tosi pahana, oltiin 4 päivää sairaalassa. Onneksi nyt poika kunnossa, vaikka kauan vielä räkäisyys kotonakin jatkui.

Nyt poistun...

Emily

Vallulle: Maitolavan prinsessa... tuli ekaks mieleen :) Hienoa työtä teet aivan oikeasti.

Meillä Roope nukkuu nyt ekoja päikkäreitä, saapas nähdä kuinka kauan, radio pauhaa isolla. Tein nimittäin huomion siitä, että mitä enempi meteliä sen paremmin poika nukkuu. Jos nyt ees pari tuntia koisais.

Linea negra näkyy mullakin vielä, lähtee tosta häpyluusta ja loppuu 10 cm navan yläpuolelle, ei siis mene rintojen alle. Ja on se vaalentunut selvästi, muttei kuitenkaan häipynyt kokonaan.

ROM:lle onnittelut hienosta nimestä, miehen veljellä sama nimi :)

Empulle jaksuja sinne, jospa ensi yö parempi.

Nyt en muuta muista...

palailen taas

Misuli

Mieletön pinkka, mahtavaa ;)))!!!

Jaahans, siihenkö se nyt kaatu tää mun kirj. etten muista ainuttakaan kysymystä :(.

Juu, siitä nickistä...

VALENCIA=Astiasto Hobby Hallin lehdessä elokuussa 2003 ;). Silloin aloitin tän ' paavon' , joka Eemiliksi kastettiin, kuumeilun.

VALLU=On tullu sitten

Lainaus:

OMEMMAKSI

ja sen keksi aikoinaan jossain sätissä laue (nicki myös näiltä palstoilta :D). Ennen (lue:kun oli aikaa)oli muutes kiva, kun kerättiin varsinkin v-loppuiltaisin porukka ja mentiin johonki chattiin chattaileen kuumeilusivuilla pyörineiden tyyppejen kanssa. Siltä olen saanut muutaman TOSI IHANAN ystävän :). Valluksi en enää rekisteröidy, kun tuo Valencia on niin ' pyhä' ja ' vanha' , rakkaaksi tullut ja moni muistaa mut noista molemmista ;).

Ja vaipoista:

Lainaus:

Ja kysymys... Miten saatte poikavauvan vaipan pitämään? Tai mitä vaippaa käytätte minkäkin koisella pojalla? Meillä kylkivuoto melkoinen ongelma=/

Meillä sama ongelma. Parhaiten pitää Pamppersin se 3:s koko, mikä lie, en muista kiloja. Ja poika (2kk ja 5pv) painaaalle 6kg, viimeksi neuvolassa tasan viikko sitten 5570g. Liberoita mulla on kamalasti käyttämättä tuolla kaapissa kun ne on jääneet neidiltä ja oisin käyttäny niitä, mutta aina tulee läpi. Taas kokeilin ja menestys oli huono :(.

No nyt tuo poika vissiin päätti sitten laittaa jo näin aikasten yöunille. Syötin sen ennen kirj. ryhtymistäni ja se nukahti ja nukkuu yhä :-O!!! En varmaan saa nostettua sitä omaan sänkyynsä herättämättä kun tuossa meidän sängyssä on vielä päiväpeitekin päällä.

EMPPU: Saitko ne kuvat näkymään tai muistinko edes liittää niitä viestiin??? (kyselee dementikko!)

BUDJETTI KYSSÄRIIN VASTANNU: Sori, nyt unohin nikin!!!!!! Kiitti kun vastasit, saa jotain osviittaa. Tuota summaa minäkin olen ajatellu, siis max.! Vähempi kävis paremmin, mutta kun oon varma, että siihen unelmaan saa uppoamaan ;)))).............

Ettekö te tehneet sisältä itse talon??? Vai oliko avaimet käteen paketti...

NASULI: vilkutus ja halauksia :)!!!!

Ja nyt mun on p a k k o repiä itteni tästä koneen eestä pois, sillä mäkin käyn täällä päivän aikana lukemattomia kertoja, kone on aina auki ;)!!!

Hyvää yötä!! (Ainakin toivottavasti jo pysyn poissa...)

Palstatilaa muillekin jättävä:

Vallu

Vieläkö mahtuu joukkoon mukaan? Odotusaikana aivan alussa kirjoittelin, mut lähinnä oon vaan taustaillu. Meille syntyi 24.10 poika, 52,5 cm ja 3950 g. Kotona pikkuveliä odotti 4,5-vuotias isosisko.

Meillä poika käyttää 60 cm vaatteita ja vaipoista libero midiä. Seuraava neuvola on 24. päivä. Ruuaksi poika saa äidinmaitoa ja vähän lisäksi NANnia. Kiinteitä en oon ajatellu aloittavani vielä hetkeen. Neuvolasta sanottiin, että kun saa korviketta, niin kiinteät tulisi aloittaa 4 kk:n iässä. Mikseihän voi imettää ja antaa korviketta 6 kk:n ikään asti, jos ne tuntuvat riittävän?

Äitiysloman jälkeen olen ajatellut olevani niin kauan hoitovapaalla kun poika on 1v2kk. Eli vuoden loppuun. Mitä sitten, onkin kysymerkki. Mulla ei oo työpaikkaa mihin palata. Perhepäivähoitajaksi ryhtyminen on yksi vaihtoehto tai sitten jään työttömäksi ja alan etsiä alani töitä. Oon koulutukseltani lähihoitaja/sosionomi.

Mitäs muuta kysyttiin, en muista enää... Mahassa näkyy vielä haalea viiva, joka tuli tämän pojan aikana, tytöstä ei tullut. Vatsalihaksia ei oo näkynyt, sen verran läskiä edessä...

Yöt meillä nukutaan hyvin, mut yöunille rauhotutaan tosi myöhään, n. klo.24-02. Sen jälkeen nukutaan 9 tuntia putkeen, jonka jälkeen syödään ja nukutaan vielä pari tuntia.

Yritän nyt kirjotella useammin, kun viimeksi oon kirjottanut helmikuussa! :D Pinot oon aina lukenut ja tuntuu kuin tuntisin teidät kaikki. Ootte mahtava porukka!

Emily ja Masi

Taas täällä, taitaa tulla tavaksi...

Keräsin paperille nuita gallup-kysymyksiä, joten tässä tulee vastauksia:

Äitiysloman päätteeksi suunnitelmissa jäädä hoitovapaalle ainakin kunnes Juho täyttää 2. Ja mies haaveilee että voisi jäädä sitten vuodeksi. Tosi tiukkaa tulee olemaan, olemme molemmat ns. tavan duunareita... Kuitenkin näin on päätetty, saa samalla tukea isompienkin kasvamista, keskimmäinen aloittaa ensi syksynä koulun. Ja viimeistä kertaa meillä tää mahdollisuus on, lapsia ei enempää ole tarkoitus ... nyyh...

Tuosta kuivaksi opettelusta/opettamisesta. Itsellänihän se aika on kaukana, mutta esikoista(poika) opetin jo puolivuotiaasta (!) pottailemaan, olihan mulla aikaa. No, pissa tuli pottaan silloin tällöin ja sit taas vaippaan... Oli kyllä ilman vaippoja alle 2 vuotiaana, mutta kovasti harjoiteltiin, ei kuitenkaan väkisin. Sitten keskimmäinen(tyttö) halusi joskus vajaa 2 vuotiaana itse pöntölle kuten muutkin perheenjäsenet ja noin 2 viikkoa ja satunnaisia vahinkoja lukuunottamatta pysyi housut kuivina. Tosi helposti kävi, kun hän itse osoitti valmiutensa. Eli töitä voi asian suhteen tehdä mutta tulosta tulee vasta kun lapsi on itse valmis, ainakin mun kokemuksen mukaan. No, tulevaisuuttahan tämä vielä meillä lokalahjoilla on.

Nukkumisesta: meillä nukutaan samassa huoneessa vauvan kanssa, isomat lapset toisessa huoneessa. Jo tilanpuutteenkin takia tämä ainoa mahdollinen järjestys, asutaan ahtaasti kolmiossa 72 neliötä viisi henkeä... Ihan hyvä järjestys mielestäni, tosin herään kyllä pienimpäänkin ähinään :(

Nuo vatsalihakset... testasin niitä kun kävin viime viikolla pari kertaa kuntosalilla. Heikot on, mutta mielestäni jo yhdessä. Pitää ottaa näin alkuun varovasti, eiköhän ne siitä vahvistu ajanoloon. Ja linea negra näyttää olevan tallella tuossa ryppyisessä nahassa, navasta alaspäin. Raskaana ollessa en edes tiennyt sitä olevan, mutta nyt huomaan että siellä se on ollut näkymättömissä suuren kummun takana.

Tutti on meillä käytössä nukkumaan mennessä ja välillä muulloinkin, kelpaa onneksi melko hyvin. Esikoinen huoli tutin vasta noin 3 kk iässä, helpotuksekseni. Siihen asti olin itse huvitutti. Juholla jos on väsy ja saa tutin suuhun, uni tulee melko pian. Ei edes huoli rintaa jos ei ole nälkäinen.

Nyt alkaa kitinä kertoa että äiti tänne ja heti... palaillaan.

Päippy

Olipas hyvä idea tehdä pino joka päivälle. On mukavampi lukea ja tulee luultavasti useammin itsekin pinouduttua. (mikäli kerkee)

Masuviiru on mullakin ihan selkee vielä. Ja navan kohdalle jäi monttu :)Niin ja löysää nahkaa...jospa se tosiaan kuroutuis tiiviimmäksi *toiveajattelua*

Nimimerkki oli hankala keksiä, kun tuli kokeiltua vaikka mitä, niin aina se oli jollain muullakin. Sitten vaan tärppäs ja eikun pinoilemaan. Ei siis sen kummempaa merkitystä.

Rintakumit on mullakin käytössä, eikä tehoa vaikka olen kuinka yrittänyt kesken syötön tarjota " oikeaa" tissiä. No, mä sitten jossain vaiheessa luovutin kokonaan. Kyllähän se välillä on hankalaa,kun poika huitoo käsillään kumit pitkin sohvaa. Mulla varmaan kohta loppuu oma maidontuotanto muutenkin, kun annan korviketta lisäksi. Olen huomannut, että vähentynyt on. Vaikka ei se mua enää haittaa. Aluksi tuntui haikealta, että tähänkö tää loppuu (imetys), mutta olen tottunut ajatukseen. Ja kuitenkin vielä jonkin verran saan imettää :)

Vaipoistakin oli keskustelua...meidän pojalla käytetään Liberon miniä. Olen tykännyt niistä vaipoista ja ei ole tullut kokeiltua muita.

Kävin alemyynneissä ja eipä tullut ostettua itelle mitään. Pojalle vaatteita, ei muuta. Ei oikein löytynyt itelle mitään kiinnostavaa. Ja enemmän mielenkiintoa olikin etsiä vauvan vaatteita :)Poika jäi kotiin isänsä hoiviin. Oli mukavaa käydä itsekseen kaupungilla. En ole kertaakaan pojan syntymän jälkeen käynytkään missään itsekseni. Teki hyvää myös isälle olla kaksin pojan kanssa ja nähdä mitä on olla yksin pojan kanssa. Vaikka kiltti poika onkin, mutta silti. Ajattelinkin ruveta useammin jättämään heidät kaksin ja saanpahan vähän virkistystä itsekin.

Missäs SINISIIPI , kun ei ole vähään aikaan pinoutunut?

Mitäs vielä piti...no, en muista enää. Joten lähdenpä tästä takavasemmalle!

Hemulii_i

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat