Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (49)

[color=blue] On kai ihan tavallista, että raskaana mielialat vaihtelee ja välillä kiukuttaa tosi paljon. Mä olin silloin pillereiden aikaan todella kiukkuinen, joten luulen, että raskaana olo on vaikuttanut ehkä toisinpäin... pitää varmaan tänään kysyä mieheltä, että joko mun kanssa on helpompi elää=) Väsymyskin tekee varmasti kiukkuiseksi.

pikku-milli: Opiskeletko sairaanhoitajaksi?

Pari kysymystä ensikoille:

1. Missä päin asustelet?

Minä asustelen Vantaalla

2. Onko lemmikkiä?

Meillä on pieni kani.

3. Opiskeletko/ käytkö töissä/ muu, mikä?

Minä olen töissä, toimisto hommia...

4. Ja lopuksi tärkein, eli laskettu aika?

Meillä 8.3.2006 [/color]

Täällä yksi esikoistaan odottava äidinalku. Raskausviikolla 8 ollaan menossa ja huomenna olisi se ensimmäinen neuvolakäynti. En taida ensi yönä paljon nukkua...... Tän Vauva- sivuston laskurin mukaan laskettu aika olisi 27.08.2006. Pahoinvointi ei ole vielä iskenyt....

Antza 27 vuotta

Sisältö jatkuu mainoksen alla

[color=blue] Meillä mies oli mukana ekassa neuvolassa, neuvolalääkärikäynneillä mies ei ole ollut mukana. Ehkä ne sydänäänet olisi se juttu, minkä mies sieltä irtsi saisi... Eikä mies ole niille käynneille halunnut tulla, enkä varmaan olisi edes päästänyt=) [/color]

Ensikoista ei ole täällä odotuspuolella tehty vielä esittelylistaa (tai sitten jotain suurta on mennyt minulta ohi). Pitäisikö alkaa kyhätä sellaista? Osan tiedot löytyy vauvakuume-puolen esittelyistä ja niihin sitten täydennykset uusista..

Mulla on suorastaan huono olo, kun jännitän neuvolaa :D Se on tunnin päästä! Tämmöistä se on aina minulla, kun täytyy mennä johonkin lääkärille tms. Hammaslääkäriä pelkään ehkä vähiten.. kummajainen olen.

1. Missä päin asustelet?

Jyväskylässä

2. Onko lemmikkiä?

Juu, kaksi kissatyttöä. Iät 12 ja 10.

Molempia. Opiskelut loppumassa (gradu..) ja työtä teen melkein täysipäiväisesti.

8.8.2006

Peetu, Ensimmäinen raskaus on niin kuin tuo pinon ensikot -aloituskin kertoo =) Sf-mittaa multa ei ole mitattu... en tiedä mittaako tuo meidän kätilö ollenkaan kun kokeneet kätilöt kuulemma monesti luottaa enemmän tuohon käsillä tunnusteltuun kohdun kokoon. Neuvolassa kävin viimeksi 23+5 ja kohdun pohja oli pari sormenleveyttä navan yläpuolella. Painoa oli silloin viikko sitten tullut 3,2 kg.

Viime yönä sain nukuttua ruhtinaalliset 10 tuntia! Kun viimeiset kaksi viikkoa on tullut nukuttua huonosti. Tosin viime yönäkin kyllä oli niiiin levottomat jalat, vaikka magnesium annostusta nostettiinkin. Ei oo auttanut mulle näköjään.

Nyt painelen suihkuun.... huomenna paremmalla ajalla lisää.

[color=red]pikku-milli & paco 24+6[/color]

Meillä mies ei aluksi ollut ollenkaan neuvoloissa mukana, kun itse olin odotuksen alkuvaiheessa työttömänä päädyimme siihen ratkaisuun, että menen itsekseni. Turha sitä on miestä neuvolassa juoksuttaa kuuntelemassa " kuinkas meillä tänään voidaan" kysymyksiä sun muuta " herranduudeli" -juttua. Faktat odotuksen etenemisestä minä kykenin ihan hyvin hänelle briiffaamaan kotonakin äitiyskortista. Käynteihin olisi mennyt vain työaikaa, kun eipä nuo miehet saa työaikana neuvolassa ravata.

Ultrat (meille tarjotaan kunnan puolesta np ja rakenne) oli kuitenkin itsestään selvyys, että niihin hän tulee paikalle masuasukkia kanssani pällistelemään.

Sitten työllistyin (noin ekan kolmanneksen jälkeen) ja sen jälkeen mies olikin jokaisessa neuvolassa mukana, kun meillä on yksi auto ja melkein sama työmatka (julkiset ei tulisi edes kysymykseen työmatkoillamme, asumme niin monen mutkan takana). Kyseessä oli siis kuitenkin lähinnä käytännön sanelema juttu, sillä ei mieheni kovin paljoa irti noista käynneistä saanut.

Nyt sitten taas äitiyslomalla ollessani mies ei ole tullut mukaani neuvolaan, vaan menen sinne itsekseni kun menen.

Tällainen ratkaisu siis meillä.

Olo jo mitä parhain ;) Väsymys ja pahoinvointikin on onneksi jo laantumassa! Pikkusen jo on massu kasvanu:) Huomaa aamulla ennen ku alkaa turvottaan muuten.. iltaa kohden massu on ku jalkapallo!!

Mulla oli eka neuvola rv 8. Neuvola täti kyseli kaikkee mun ja miehen + lähisuvun sairauksista ym.. Otettiin mun paino, verenpaine ja Hb. Sitte tutki sokeri arvot. Ei ultrattu eikä kuunneltu sydän ääniä:(

Sain onneksi melko heti ajan neuvolalääkärille rv 8+5. Ja sillon sitten ultrattiin että pikkunen on oikeassa paikassa ja oikean kokoinen. Sydämmen syke näkyi jo selvästi sillon ;) Neuvola täti otti sillon ne kaksi putkiloa verta kaikkia pakollisia kokeita varten!

Nyt odotellaan np-ultraan menoa.. se olis 20.1 eli ens viikolla jo!

Seuraava neuvola on vasta 1.2.. sillon kokeillaan kuunnella sydänääniä:)

Me asustellaan keski-pohjanmaalla. Lemmikkinä on vasta otettu kissanpentu.. Vuoden olen ollut työelämässä opiskeluiden jälkeen.

Laskettuaika olis 3.8.06

Niamey ja pikkunen rv 10+4

Mii: Meillä mies oli ekassa ultrassa mukana ja on varmasti jatkossakin neuvolassa aina kun vaan ehtii, tykkäsi hirmu paljon ja pitää ihan itsestään selvänä mukana oloaan..ja onneksi jokainen voi tehdä niinkuin hyvältä tuntuu:)

Huvitti vaan kun mies katsoi ihan kauhuissaan tutkimusta/pöytää ja selitti mun äiskälle ihan ihmeissään että " ei helvetti, siellä piti olla loota levällään vieraan ihmisen eessä" Hahhaa..miehet eivät noihin juttuihin ole tottuneet;) Saatiinpahan mutsin kanssa hyvät naurut:)

Mutta mies oli pienistä järkytyksistä huolimatta kuitenkin tosi onnellinen ja katsoi tippa linssissä pikkuisen liikkeitä:)

Ostin muuten eilen sellaset " mummojen" liukuesteet kenkiin kun on nyt tosi liukasta ja kävelen paljon koirien kanssa/työmatkoja. Ne on tosi hyvät ja napakat ihan kunnon jäälläkin, suosittelen! (kumiset, joissa on nastoja)

Kukaan tuskin tahtoo kaatua, varsinkaan vauvamasun kanssa:(

Olkaahan varovaisia ulkona!

Queen rv 10+1

aattelin kysellä sulta vähän ku ollaan ihan samoilla viikoilla...laskettu kans 28.4. paljon sun kohdun pohjan korkeus on? onko tullut paljon painoa?? onko tää sun eka raskaus? mulla toinen..tyttö 4wee, ja poika nyt tulossa.

Joo,kai mä voin virallisesti jo olla,kävi miten kävi!

Tänä aamuna hampaita pestessä tuli yökkökohtauksia ;)Yöks!Tissit edelleen superkipeet ja vihlomisia on aika paljon välillä.

Tää asustelee Itä-Suomessa,ei oo lemmikkkejä ja laskettu aika ois 19.9.

Tänää taas ollu tosi epävarma olo...hermoja raastavaa välillä tällane epävarmuus!Nyt vasta rv3+6....säälittävää.....

Voikaa paksusti!!!

Täällä sitä ollaan silmät puoliksi kiinni... Oli taas sellainen yö ettei toista, nukuin varmaan yhteensä kaksi tai kolme tuntia, kun ei vaan uni tullut... Oli siinä kiva kuunnella kahden koiran ja miehen kuorsausta... Teki mieli tökkiä mieskin hereille, mutten raaskinnut, kun joutu nouseen kuitenkin jo 4.20 ylös, kun lähti töihin. Niin ja jostain ihmeestä masukki on päättänyt aloittaa potkunyrkkeilyharrastuksen samoihin aikoihin, eikä lopeta ennenkun on mennyt tunti tai puolitoista... Kivaa...

Tuosta kiukkuisuudesta... Mä olin yhtä aurinkoa alkuraskauden ja tietenkin vieläkin, tehtiinhän me tätä pienokaista reilu kolme vuotta, yksi km sinä aikana... Mieskin sanoi jossain vaiheessa, että eikös ole ollut puhetta että raskaana olevat ovat kiukkuisia, mutta ei sussa kyllä sitä kiukkua ole... Tosin nyt loppuraskaudesta olen sitten ollut kiukkuinen kuin ampiainen, mutta pääosin se johtuu kun ei saa nukuttua kunnolla ja koko ajan on väsymys päällä, mikä ei taida kovin nopeasti helpottaa...

Kahvista enkä teestä ole juuri koskaan pitänyt. Kahvia en ole eläissäni juonut kuin yhden kupin ja oli niin pahaa että... Teetä sillon tällön kun ei aina kehtaa pyytää mehua -kuin pikkulapsi...-

Eka neuvola... Mulla oli vuotoa sillon kesällä, ilmeisesti toinen sikiöistä tuli pois, ja pääsin käymään ultrassa noin rv 5-6 ja siellä onneksemme huomattiin että kasvaa pienokainen, eka neuvolassa käytiin läpi lähisuvun sairaudet ja muuta yhtä mielenkiintoista, mutta ei kuunneltu sydänääniä, ekan kerran kuunneltiin vasta lääkärikäynnillä mikä oli muistaakseni rv12, tosin ei sillon vielä kuultu, mutta ei iskenyt paniikki koska olin jo nähnyt pienen sydämen sykkeen, ja olisko ollut sitten noin rv15-16 millon kuultiin ekan kerran sillä dopplerilla...

1. Missä päin asustelet?

Hämeenlinnan seudulla Rengoss

2. Onko lemmikkiä?

Kaksi koiraa iät 2,5 ja 1,5.

Tällä hetkellä vietän jo äippälomaa, mutta töissä olin kolmisen vuotta ryhmiksessä

Masukin pitäisi syntyä 9.2 (tasan kuukauden päästä), mutta saa nähdä koska sitten päättää syntyä...

Mukavaa viikonalkua kaikille

Napero ja masukki 35+4

Ei kyllä työt kiinnosta!

Pitäs nyt yrittää kovasti, kun ei ole paha olo!

Kyllä Pepsis on tullut takaisin ja pysyy täällä, olen päättänyt :D

Eka neuvola mulla on 19.01, ultraako ne sillon, vai mitä tekevät?

Viikkoja pitäs olla sillon 6+1, jos laskin oikein...

Teillä on kohta nyytit sylissä, wautsiwau! Ei tartte enää kauaa odotella ja vaappua ison masun kanssa... Alkoiko sulla jo NapNap äippäloma?

Luulen, että täällä olis monta innokasta uutta Enskaria, jotka vois ottaa vaikka puolet teidän masusta hetipaikalla, jos se vaan olis mahdollista :)

Mutta ei auta, odotellaan kärsivällisesti... Tää oireettomuus epäilyttää, mutta ei oo kyllä mitään sellaistakaan tapahtunut, että pitäis huolestua. Mun äidillä eikä anopilla ollut melkein mitään pahoinvointia, ja äidillä alkoi kuulemma maha kasvaa vasta rv 16. Mulla ei vielä oo mitään havaintoa vauvamahasta, mutta toi ylävatsa kyllä turpoaa iltapäivisin/iltaisin edelleen. Johtuukohan hedelmistä? Syön niitä päivän mittaan koko ajan, ettei alkaisi heikottaa.

Katsoin yhdestä odotusajan kirjasta, ja meidän sintti on tällä viikolla jopa 3 cm pitkä :D On se jo hurjasti kasvanut, kun viimenäkemällä se oli vasta 7,7mm. Voi vitsi miten sitä malttaa odottaa vielä melkein kuukauden, ennen kuin pääsee taas näkemään sen pikkuisen???

-Q- ja -q- 8+2

1. Missä päin asustelet?

Tampereen vieressä Nokialla

2. Onko lemmikkiä?

Ei oo muuta kun tuo ukkokulta...

Ja NapNapille juu, sairaanhoitajaksi opiskelen =) perusopinnot loppuu nyt tammikuun jälkeen ja suuntaaminen on vuorossa sitten syksyllä -07 näillä näkymin

LA 28.4.2006

Ja tuosta kärttyisyydestä... mä olin kanssa pillereiden aikaan ihan kamalan kiukkuinen. Miehen kanssakin riideltiin tosi herkästi, mutta kun pillerit loppui niin loppui mielialanvaihtelutkin. Nyt on vaan mieli herkässä, mutta en niinkään kärttyinen ole.

[color=blue] Viime yöunet jäivät viiteen tuntiin... taisi alkaa taas uneton kausi. Joulun aikoihin mulla oli monta yötä niin, että nukuin todella vähän ja huonosti.

Eiköhän Pepsimaxin plussa ole nyt varma! Toivotaan todella niin!

QueenBzz:lle tsemppiä ekaan ultraan! Uskon, että jännittää! Niin minuakin jännitti, kun en vielä silloin ollut sydänääniä kuullut. Ja silloin oli kuitenkin jo rv13... [/color]

Ulla-Maij, tuossa neuvolasta saadussa opuksessa lukee, että suositeltava määrä kahvia olisi 1-2 kuppia päivässä ja teetä 3-4.

Mulla oli alussa kanssa ihan tolkuton väsymys. Unta olisi riittänyt vaikka kuinka paljon. Ja nyt se väsymys on taas täällä... nyt en kyllä koko aikaa nukkuisi niin kuin alussa vaan väsymys johtuu siitä kun en saa unta. Viime yönäkin taas valvoin vielä kolmelta, vaikka valot sammutin jo kahdeltatoista. Ei löytynyt hyvää asentoa ja vauva rokkasi masussa oikein kunnolla. Huh huh... toivottavasti tänään tulee uni aikaisin kun oli aikainen herätys.

Tänään mulla nyt alkaa sitten se kolmen viikon harjoittelu. Vähän jännittää. Harjoittelupaikka jänskää vähän kun paikkana on se lasten syöpäosasto, mutta kaikkein eniten jännittää omanapaisesti oma jaksaminen kun tuo nukkuminen on ollut mitä on. No, onneksi on vaan kolme viikkoa.

[color=red]pikku-milli & paco 24+3[/color]

[color=blue] Vielä ei ole äitiysloma alkanut, taitaa olla 14 työpäivää jäljellä... 1.2. alkaa äitiysloma! Sitä odotellessa... Pitääköhän mun tarjota työkavereille pullaa tai jotain kun jään pois...? Varmaankin, näin varmistan, että saan sairaalaan kukkia kun vauva on syntynyt=)

Karmee turvotus alkoi taas eilen, kesken työpäivän tunsin kuinka kengät rupesi puristamaan... Mua ällöttää tää turvotus! Jalat näyttää ihan kaameille pökkelöille, norsun jalat mulla! Ja sormet... yöks. Toivottavasti turvotus lähtee synnytyksen jälkeen. [/color]

Aika lepposaa.... Hirveen määrän kysymyksiä ne esitti ja sit tietty punnitus ja pari verikoetta. hemoglobiini oli 123 eli mulle ihan hyvä. Mulla seuraava käyntikerta on 7.2. jolloin on lääkäri.

Odottelen tietoa äitiyspolilta jonne sain lähetteen koska raskauteni vaatii erityisseurantaa epilepsian vuoksi. Sillon pitäs kai samalla olla ultra kun meen äitiyspolille.

antza rv 7+4

Tullut oikeastaan kirjoiteltua tuonno toukukuisiin, mutta josko vaihteeksi antaisi kuulua itsestään muuallakin.

Itse asun Vantaalla, lemmikki ei löydy (sängyn alta löytyvien villakoirien lisäks =D). Työskentelen ravintola-alalla esimiehenä ja laskettuaika on 26.5.2006.

Viime viikolla kävin rakenneultrassa ja kaikki todettiin olevan niin kuin pitääkin. Ja aikamoinen jännitys jäi sille reissulle. Raskausoireita ei juurikaan ole koko aikana ollut. Nyt on iskenyt aikamoinen turvotus jaloissa. Liekö osasyynä kuuma keittiö jossa tunteja jalkojensa päällä. Tukisukat otan koekäyttöön loppuviikosta, jos vaikka vähän helpottaisi.

Kiva kuulla että kaikilla muillakin on ollut hyviä kuulumisia ja pepsi on tullut oikein rytinällä takaisin!

Dolosa ja sintti 20+4

[color=blue] On kyllä tosiaan liukasta ulkona, todella varovaisesti saa köpötellä. Me asutaan vielä sellaisessa rinteessä, että lähdet mihin suuntaan vaan, aina on joko ylämäki tai alamäki edessä. Mies on monena aamuna hakenu mut autolla suoraan oven edestä, kun on niin pimeetä ja liukasta...

Tänään mennään vähän kalusteita ostamaan vauvan huoneeseen! Mites muut jo vähän pidemmällä olevat, millaisia hankintoja olette jo tehneet? Meillä on vanut ja pinnasänky patjoineen ostettu, vaatteita on melko paljon, ja pyyhkeitä ja lakanoita. Mutta vielä olisi kaikkea ostettavaa, turvakaukalokin pitäisi ostaa.

NapNap rv32+2 [/color]

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat