Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ongelma on seuraavanlainen: Olemme tehneet ostotarjouksen asunnosta joka hyväksyttiin. Asunto on tosi kiva ja meille oikein sopiva, mutta, talon vieressä on näitä kaupungin vuokra-asuntoja muutama kappale.

Välittäjä sanoi niitä VVO asunnoiksi, mutta nyt lähempi tarkastelu osoitti että ovatkin kaupungin vuokrataloja. Pelottaa. Olen asunut kaupungin vuokrataloissa itse ja siellä väki oli kummallista, toki ihan tavallisiakin löytyi.

Tämä meidän tuleva asunto on vähän taaempana, muutama sata metriä kuin nämä vuokrakämpät, mutta jos menee esim koiran kanssa ulos joutuu samalle alueelle heidän kanssaan. Olin tyhmä, kun en selvittänyt asiaa etukäteen tiedän sen nyt ja jos perumme asunnon joudumme maksamaan 3400 euroa sopimussakkoa. Toisaalta en haluaisi peruakaan, mutta kertokaa arvon ystävät, että mitä tekisitte minun sijassani? Onko tuo nyt ihan kamalaa, kun kuitenkin eri taloissa sentään asutaan? Asuuko kukaan muu näin?

Kertokaa mulle jotain positiivista, menetin jo viime yönä uneni kun mietin näitä juttuja.

Pelottaa eniten se, että haluaisin asua siellä pidempään ja jo nyt ajattelen näin. Enkä halua joutua pelkäämään vaan kulkemaan ihan normaalisti ulkona yms. Olenko hieman vainoharhainen? Välillä tuntuu että olen.

Kertokaa mielipiteitänne!

Kiitos jo kovasti!!

Kommentit (19)

Olen vain saanut niin kamalan kuvan vuokralla-asumisesta että ikuinen pelko jäi. Mm. ampumista, narkkareita, kännisiä, ihmisiä rapussa makaamassa koti-oven edessä aamulla ennen töihin lähtöä käärimässä sätkää, Rikkinäisiä ulko-ovia lasinsirpaleita ja verta, sekä pahimpana ikkunan taakse ja pervekkeen taakse ilmestyneet oudot naamat aamulla ennen seitsemää, koputuksia lasiin yms.

Nyt kun pääsin sieltä pois melkein 8 vuotta sitte minua ei saisi kirveelläkään enää sinne takaisin. Täällä nykyisessä on niin ihanaa ja turvallista asua, mutta emme halua vuokraa maksaa ikuisesti. Kodin pitää olla paikka jossa tuntee olonsa hyväksi ja turvalliseksi.

Tiedän, että ostamassamme talossa saa olla ihan turvassa; ei ole alin kerros ja on ihan oma talonsa, mutta minua ahdistaa ajatus niistä hiippareista niillä nurkilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta myöhästä rypistää.,kun tavara on jo housussa. Mieti nyt vaan sitä, kuinka paljon mahd. pelkäät eikä sitä onko pelkoon aihetta. On loppujen lopuksi ihan sama onko pelkosi todellinen vai ei jos se sinua valvottaa.

niin sittenhän voi miettiä onko välittäjä mahdollisesti johtanut teitä harhaan ja olette mahdollisesti sen takia oikeutettuja purkamaan kaupan ilman seuraamuksia. Omasta mielestä toi ei kyllä ehkä ole niin iso juttu mutta voithan aina kokeilla.

Haluaisin asua rauhassa, mutta ei ole kivaa menettää 3400 euroakaan, onhan se iso raha.

Nämä asunnot ovat kiinteistövastuun vuokraamia ja ovat kolmikerroksisia ja niitä onvain ihan pari kolme siinä.

Ärsyttää niin paljon. Soitan poliisiasemalle ja niihin vuokrataloihin jotka niitä vuokraa ja kyselen vähän ja myös isännöitsijälle.

Kyllä minä ap ainakin yrittäisin selvittää millaista väkeä naapurustossa asuu, varsinkin kun minulla on pieniä lapsia. Hehän siinä enimmäkseen vaikutuksille alttiiksi joutuvat.

Varmaan poliisiasemalle tulee typerimpiäkin kysymyksiä. Kysyt ihan asiallisesti, että onko se kuinka levotonta seutua. Ja samoin soittaisin kyllä isännöitsijällekin.

Asunnon osto on niin iso asia, että jos alue on todella levotonta niin mieluummin menettäisin rahaa, kun muuttaisin lapsieni kanssa sellaisella. Tsemppiä!!!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat