Seuraa 

Huomenta kaikille!

Taidan olla ensimmäinen pinottaja ihan ensimmäisen kerran :)

Eipä tässä kauheasti ole vielä kerinnyt tekemäään. Aamukahvi juotu ja Hesari luettu, vähän aikaa pelasin. Nukuttua sain ihan hyvin, mutta heti kun avaa silmät niin jo tuntuu jossain. Onneksi se lääkäri on 8lta huomen aamulla. Kohta alkaa Sydämen asialla :)

Mutta täytyy varmaan mennä töllön ääreen, kun ei mitään höpinöitä ole :)

T: Viivi_84

Sivut

Kommentit (27)

Mulla on tuo 1.tyypin diabetes.

Kun sokerit on ylhäällä,mulla alkaa hirvee möyrintä tuolla mahassa aina. Siitä tietää, että olis aika mitata taas sokerit. Eli voipi olla, että sen sokerilitkun jälkeen rasituksessa on samaa havaittavissa.

Ja tosiaan, makean, hiilihydraattipitoisen aamupalan jälkeen, sokerit saattaa hyvin nousta terveelläkin hetkeksi yli 10 arvoihin, ja se näkyy heti pissassa. Eli ei kannata huolestua vielä.

missäkä vaiheessa ne oikein voi jo sanoa että on kääntynyt pää alaspäin.Siis todennäköisesti siinä pysyenkin.Olen yrittänyt täällä tunnostaa että mihinkä se potkii,mutta jokseenki holtittomalta venkoilulta vielä tuntuu!Mutta paljon se potkii ja se on kiva.Kun edellinen ei juuri töninyt niin sai olla aina miettimässä että yhäkö se elossa kuitenkin...

Neuvolalääkäriin ois vielä pari vkoa ja edellisestä neuvolasta tuntuu kuluneen pieni ikuisuus.Vaikka tähän asti siellä käyminen on ollut jotenki vaivalloista ja lähinnä rasite,niin nyt olen onneksi alkanut jo ootteleen seuraavaa käyntiä.josko sais kohdunkorkeudestakin eken mitan jo...

raskausviikkojakaan en muista tai osaa laskea ilman nlakorttitukea,mutta lienee 25-26!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En tiedä missä vaiheessa sen voi varmaksi tietää, että vauva on kääntynyt pää alaspäin, eikä enää toisinpäin käänny... ei kai mistään. Neuvolan täti vaan tunnusteli masun ja sanoi että kääntynyt on ja voi olla mahdollista, että vielä kääntyy, mutta aika epätodennäköistä kuitenkin... Mutta mistäpä noista nassukoista koskaan tietää! :) Minäkin luulin että vauva on ihan " oikein päin" kun tuntuu että vauvan pää pönkää kylkiluihin ja että potkut tulee alas vasemmalle, mutta vissiin ne on jalat jotka kylkiluita hipoo ja kädet, jotka tuolla alhaalla viuhtoo. Pääasia että liikettä kuitenkin on! :)

hmar, rv 26

En ole aikoihin täällä käynytkään, eikä kukaan varmaan edes muista.

Raskaus on sujunut hyvin, ultrassa ja neuvolassa ollut kaikki ihan kunnossa koko ajan.

Mulla oli tuossa kuukausi sitten verenvuotoa ja syynä oli katkennut verisuoni kohdunkaulassa. Saatiin yhdyntäkielto ja nyt kuukauden tauon jälkeen päästiin taas eilen hommiin. Olo on kuin neitsyyden menettäneellä. Mitenköhän mä tuosta synnytyksestä ikinä selviin...

Heippa kaikille!

Aamulla oli neuvola ja sai taas vähän lisää tietoa missä mennään. Vauveli oli kääntynyt pää alaspäin ja kovasti liikkui, kun sydänääniä kuunneltiin. Syke oli n. 143 eli suunnnilleen sama kuin viimeksi. Hb oli onneksi noussut 125! :) Se oli ilouutinen, mutta sitten virtsasta löytyi sokeria!! :( Onneksi ei tarvii vielä mennä sokerirasitukseen, vaan vasta jos sokeria löytyy ensi neuvolakäynnilläkin. Saattoi kuulema johtua siitä, että olin syönyt aamupalaksi makeaa mm jugurttia ja joulutortun. Toivottavasti ei ole siis mitään sen kummempaa, kun en ole ylipainoinenkaan tai muuten altistunut raskausajan diabetekseen. Onko jollain muulla ollut sokerit kerran koholla, mutta ei sitten enää sen jälkeen?! Painoa ei ollut tullut grammaakaan lisää ja verenpaineet oli hyvät. Muuta harmia ei siis ollut kuin tuo sokeri! Sf oli 24, eli tasasta tahtia mennään vähän keskikäyrän yläpuolella. :)

Tänään alkaa taas opiskelut. Toisaalta ihan kivaa vaihtelua, mutta mieluiten olisin tietysti kotikaupungissa. Onneksi tänne ei kuitenkaan ole kuin reilun tunnin linja-automatka, joten en siis kovin kaukana kotoa ole nytkään. Pitäisi kai lähteä käymään tuolla ruokalassa, kun menee iltaan ennen kuin olen vasta kämpillä.

Muhkeaa alkanutta viikkoa ja kertokaahan neuvolakuulumisia, ainakin Tildalla taisi olla tänään neuvola!?

hmar ja poikanen rv 26

Eipä taida tosiaan tämä saikulla olo ollakaan mitään harvinaista näillä viikoilla :-) Minäkin tosiaan olin ensin 2½ viikkoa, kun kohdun ulkosuu oli sormelle auki ja reunat pehmenneet. Sitten käväisin 4 päivää töissä ja selkäkipujen ja supistusten sekä väsymyksen vuoksi olen taas saikulla tämän viikon. Kovasti haluaisin takaisin töihin, mutta täytyy miettiä onko siinä mitään järkeä. Kotona kuitenkin 2 lasta ennestään ja työpäivän jälkeen olen niin raato ja huonossa hapessa etten jaksa muuta kuin makoilla ja mennä klo 20 nukkumaan.

Nyt olo kuitenkin ihan ok selkäkipua lukuunottamatta. Ihanaa kun jaksaa lastenkin kanssa touhuta. Sf-mitta on mullakin ollut jotain 27 paikkeilla, joten melkoinen valas tässä ollaan :-)

Huomenna on neuvola ja saapi nähdä joudunko taas sokerirasitukseen, jossa olen aikaisemmistakin raskauksista käynyt, muttei mitään ole koskaan löytynyt.

Nyt iltapalan tekoon ja katsomaan Desperate Housewifes :-)

Pikkis 27+6 (tai jotain)

pitkällisen kirjottamattomuuden jälkeen pitää vissiin kunnostautua ja laittaa jo toinen viesti samalle päivälle ;)

Vauvan asennosta: Viimosilla viikoilla voi alkaa sanoon että on siinä asennossa missä aikoo syntyä, silti jotku kääntää ittensä vielä synnytyssalissakin eri tarjontaam. Mulla tosiaan viikkoja nyt 27+5 ja joka toinen päivä potkii alas ja joka toinen päivä kylkiluihin. Että kuperkeikkaa mennään ihan jatkuvalla syötöllä. Tosin on kolmas raskaus, joten kait siellä on ihan mukavasti tilaa jyllätäkin...

Ja äitiyspakkauksesta: Tuli tänään postiin, kun vaan toi siippaa kotiutuis ensin hakeen sen, että pääsis syynäämään sen sisältöä :) Jätin hakemuksen kelaan 29.12, päätös pakkauksesta tuli viime viikolla ja ite pakkaus siis nyt. Eli tosi nopeaa toimintaa täällä meillä.

Nyt kokkaileen ja syömään, jatketaan...

käärö3 ja sintti 27+5

ps. vaikka tuntuu että noita viikkoja on aika vähän kassa, niin kait tässä sitten suht pitkällä ollaan kun jo elokuisetkin toisiaan tuolla huhuilee!

Meillä on tässä mennyt monta päivää ihan siivillä, kun on laitettu kotia vähitellen siihen kuntoon, että vauvankin tavaroita johonkin mahtuisi. Eli siis armotonta siivoilua komeroissa ja tavaroiden lajittelua. Roskiin on kannettu monta pussillista rojua. Kummallista mitä kaikkea sitä säästääkään! Nyt alkaa olla kaapeissa jonkin verran tilaa, jotta voi vähitellen sitten niitä vauvan tarvikkeita ruveta hankkimaan ja järjestelemään. Aika paljon saadaan käytettynä sisaruksilta, mutta jotain pientä täytynee ite ostaakin.

Kelan pakkaus tuli meillekin todella nopean käsittelyn tuloksena jo jouluaaton aattona. Oikein sieviä vaatteita siellä oli, ja niin suloisen pieniä!

Viime viikon " ylimääräisessä" neuvolassa arvioitiin myös meidän vauvan jo kääntyneen pää alaspäin. Tosin sanottiin, että vielähän se ennättää kääntyillä moneen otteeseen. Toistaiseksi potkut ovat kuitenkin suuntautuneet makeasti tuonne kylkiluihin, ja pienempiä hipsuja tuntuu ihan alhaalla, eli ilmeisesti pikkukädet siellä alhaalla sitten heiluu. :) Ja meidänkin vauva tuntuu parkkeeranneen tuonne oikeaan kylkeen, kun oikean puolen kylkiluut ovat lujilla.

Ylihuomenna on sitten meilläkin se varsinainen lääkärineuvola, saanen siellä tiedon myös vasta-ainetestistä. Edellisellä kerralla otettiin se rhesus-negatiivisten äitien verikoe. Toivottavasti tällä kertaa lääkärinä on oikea lääkäri, eikä mikään harjoittelija, sillä edellinen käynti kyllä jätti pahan maun suuhun. Ei se sisätutkimus milloinkaan minusta mitään herkkua ole, mutta nyt tuntui todella typerälle, kun lääkäri vain tutki ja tökki, mutta ei sanonut minulle mitään tuloksia. Eikäpä ollut merkannut niitä äitiyskorttiinkaan, ketale. Pitänee kysäistä nyt, että laittoiko hän tiedot kuitenkin tietokoneelle, olisihan tuo kiva jotain itsekin tietää.

Kissankello 27+4

ollaan oltu jo viikko ja tuntuu etten töihin enää menekään. Selän lannekivut aikamoiset, supistelee kovasti, öisin en osaa nukkua jne. Jotenkin tuntuu muutenkin ettei minusta ole tekemään työtäni. Pää on ihan tyhjä ja työni on aika vastuullista ja rankkaa, joten paras antaa muiden hoitaa hommat. Joku ehdotti minulle, että hakisin varhennettua äitiyslomaa. Ja pah! Koska en ole pystynyt edellisissäkään raskauksissa olemaan loppuunasti töissä, en nytkään. Mielummin otan sen saikkuna, ettei lyhene toisesta päästä.

Kaikkien mielestä aika menee nopeasti, minusta ei! Olen tosi malttamaton vauvan syntymän kanssa. Huomena alkaa jo rv29, silti lapsen syntymään on ikuisuus. Jotenkin se loppuaika hirvittää. Ei ole todellakaan ollut helppo edellisillä kerroilla. Sitten molemmat yliaikaistarkkailussa, käynnistyksiä....

Kamalaa valitusta :) Onneksi vauva jaksaa kunnolla jytyyttää! Kääntyisi vaan kunnon asentoon. On pääasiassa poikittain. Hirveä pissahätä kaikenaikaa. Painaa jotenkin rakkoa. Ei oikein voi lähteä lenkillekään, kun pissattaa. Kesällä olisi ihan eriasia. Voisi kilpaa koirien kanssa merkkailla reittejä, nyt ei oikein viitsi.

Tarvii lähteä huutelemaan lapset sisälle, iltapalalle ja sadulle.

Vointeja mammat!

Minä olen jäänyt ihan koukkuun tuohon Sydämen asialla sarjaan. Onneksi saan päättää oman työaikani, niin voin venyttää päivää illasta. =)

Tänään on vaivannut kauhea väsymys, ja pitkästä aikaa piti nukkua päiväunetkin. Ei tuo unen laatu taida enää olla samanlaista kuin aiemmin. Minä ainakaan en pysty nukkumaan enää kuin kyljelläni ja aina sen asennon vaihdon jollakin tavalla reagoi.

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta ja ihmeellistä. Kyllä siellä joku kovasti mellastaa ja kylkiluutkin on alkaneet saada osansa. =) Hieman jännittää jo torstainen äippäpolikäynti, kun joudun nyt aloittamaan piikityksen veritulppia vastaan. Sitä sitten seuraavat 4½ kuukautta. No, kai kaikkeen tottuu.

Täytynee lähteä tekemään pottumuusi loppuun, niin pääsee syömään. Leppoisaa loppuiltaa,

Elliina 26+1

Miekin vastailen Tildan kysymyksiin. Sfmitta on mulla pienempi ja kasvua seurataan tarkemmin,kasvaa tasaisesti,mutta ei ole kovin iso.Mulla oli 25+5 sf-mitta 24. Kuulostaako pieneltä,vai normaalilta? Ja painoa tullut n. 5 kiloa. Esikoista siis odottelen. Taitaa tulla äitiinsä eli pieni ja pippurinen! :)

Simsku rv 28 (tän hetkistä sf-mittaa en tiiä)

Hyvin meni meidän ultra... Toimistotäti oli laittanut meidät vahingossa väärälle ultraajalle, joten tämä täti ei osannutkaan ultrata ja meidän piti kääntyä ovelta takaisin. Ei uskoisi, et näinkin voi käydä. Torstai-illalle sitten uusintaan.

Muuten kaikki normaalisti, olo ja elo. Kakkonen taitaa potea korvatulehdusta, kun valittelee vähän korvaansa. Josko illalla käyttäs tarkistuttamassa vaikkei mitään oiskaa. Ihan siis arvauskeskuksessa vaan.

Ajattelin käydä vielä tossa tutan osastoilla katsastaan onko sinne jäänyt ale-juttuja vaikka vauvaa ajatellen. Huomisiin taas!

Lumo 28

itse sain sellaisen tukivyön fysioterapeutilta. Mulle se ei jotenkin käynyt. On selkä sen jälkeen kipeä! Tosin minulla tukivyö ei ollut esteettisistä syistä vaan jo entisten selkäongelmien vuoksi, jotka siis vain paheni vyön kanssa.

nettipimento on ollut jo pitkän aikaa joten eiköhän se ole aikakin jo ilmaantua...

supistelujen vuoksi otetaan täälläkin iisimmin ja kontrolliin mennään parin viikon päästä, onneksi niillä ei ole ollut vaikutusta ja kun muistaa olla rehkimättä niin ei niitä enää montaa päivässä tulekaan.

tuo ainainen menkkajomotus vain mietityttää...

pää alaspäin on vauveli ollut pitkän aikaa ja niin ne oli edellisetkin eikä siintä enää minnekään pyörineet. painoarvio on reilun kilon verran.

yöt menee taas vaihteeksi huonommin. vessassa saa ravata ja kylkiä särkee. en malta odottaa että saa taas nukkua mahallaan!!!

maha on jo niin valtava että kenkien laittoon ei tahdo taipua niin millään, muksutkin jo ihmettelevät että koska se oikein syntyy...

vaatehankintoja aion piakkoin lähteä tekemään, pakko saada jotain uuttakin :)

ei uskoisi miten äkkiä tämä aika on mennyt, vasta äskenhän sitä ihmeteltiin kahta viivaa ja kohta se kaksi viivaa on sylissä!

mutta eipä tässä muuta kummempaa kuin illan jatkot kaikille!

hope@ rv 28+0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat