Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen aloitellut kiinteiden antamista vauvalle, mutta hankalaa on. Perunaa sylki ulos enemmän kun suuhun laitoin. Päärynää nielee, mutta kovasti vastahakoisesti (työntää kieltä ulos koko ajan).

Miten saan vauvan syömään? Syötänkö puoliväkisin, vaikka ei tykkääkkään? Miten tuo kiinteiden aloitus yleensä sujuu? Vinkkejä mitä kokeilla?

Kommentit (7)

Alotin meidän kuopukselle kiinteät puolen vuoden iässä, ihan kuin isosisaruksilleen aikanaan. Olin varautunut että pari viikkoa menee ainakin totutellessa. Mutta ei! Meni kuukausi, tyttö ei syönyt MITÄÄN. Suu pysyi niin tiukasti kiinni lusikalle, pullolle, mukille, kaikelle paitsi tissille. Sen lisäksi huitoi ja huusi. Jos joskus sain jotain kuin ihmeen kaupalla sisälle niin se tuli kaaressa ulos. Sitten ikää oli viikkoa vajaa 8kk ja sillon tällön ruokaa meni sisälle (jos vauva puhui niin törkkäsin lusikan) ja välillä jopa vatsaan asti. Alotin makeilla soseilla.

Naapurini sanoi että laita imetysvälit neljään tuntiin aluksi niin ettei vauva koko ajan ole mukavasti vatsa täynnä. Otin neuvosta vaarin. Pikkuhiljaa vauva sitten rupesi syömään ihan vähän, ei tosin vieläkään koskaan avannut itse suuta vaan ruoka piti huijata sisälle. Yhtenä päivänä kun oli juuri täyttänyt 8kk annoin puuroa ja vauva rupesi avaamaan suutaan ja TYKKÄSI ruuasta, ihan ennen kuulumatonta. Lopetin myös pikkuhiljaa yöimetykset ja nyt kun ikää pikkusella on viikkoa vajaa 9kk niin syö yllättäen 5 ateriaa päivässä, on oppinut syömään myös kasvis- ja lihasoseita. Imetän nyt 3 kertaa päivässä.

Tsemppiä teille! Tiedä että on turhauttavaa kun vauva ei syö mutta pidä pää kylmänä ja jatka säännöllisesti kiinteiden kanssa. Joku kaunis päivä sinunkin vauvasi niitä rupeaa syömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aloitin kiinteät 6 kk ikäisenä, mutta että se oli vaikeeta. Lusikallinen meni alkuun jos sitäkään. Päiviä meni välillä että ei suostunut syömään ollenkaan, joten malttia matkaan, kyllä se onnistuu ainakin 1,5 kk kuluttua. Kaupan vellit meni alussa parhainten.

Tuo kielellä pois työntäminen antaisi ymmärtää ettei vauva ole vielä ihan valmis kiinteisiin ruokiin. Jos kyseessä kuitenkin yli 6kk niin yritä vain kärsivällisesti mutta älä tosiaan väkisin, kyllä se kiinnostus siitä kasvaa kun saa rauhassa totutella.

on aika outoa varmaan syödä 5kk maidonjuonnin jälkeen perunaa

joka päivä kun annat maistaa niin kyllä se siitä alkaa syömään, eikä aluksi tarvitse paljon edes syödä, maistella vaan

anna lisäksi tuttelia jos ei meinaa oma maitosi riittää

mulla ainakin maito oli sen verran laimeeta että ei pelkästään riittänyt

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat