Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Odotan toista lastani vko 4 + 5, mutta nyt kaikki vähäisetkin oireet mitä oli, ovat kadonneet. Alussa oli vatsan vihlomista ja menkkamaisia kipuja (näitä kyllä myös kuukautisten aikaan), rinnat olivat muutaman päivän kipeänä, mutta nyt sekin on hävinnyt. Vatsassa ei minkäänlaista painon tunnetta, eikä mitään kohdun kasvukipuja tunnu. Eilen oli kyllä etovaa oloa hiukan, mutta sitä en pysty raskauteen vielä yhdistämään. Ensimmäisessä raskaudessa muistaakseni oireita oli heti alusta alkaen... Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Jotenkin vain tuntuu siltä, että keskenmeno tulee, vaikka mitään vuotoja ei ole. Rasittavaa, jos tässä vielä pari kuukautta joutuu odottelemaan epätietoisena, ajatukset pyörii vain tämän asian ympärillä....Muiden kokemuksia siis kaipailisin...

Kommentit (7)

Mulla on ollut alusta asti aika minimaaliset oireet, muutamaksi päiväksi rinnat kipeytyivät ennen kuin menkat olivat edes myöhässä ja sitten n. parin viikon ajan maha reagoi kahviin niin, että jouduin jättämään sen pois ruokavaliosta. Nämäkin oireet katosivat kuitenkin tosi nopeasti niin, että kun olin viikolla 5, oli olo melkoisen normaali. Viikoilla 7-8 olin tavanomaista väsyneempi, mutta silti siihen ajalle mahtuu reissu Lappiin hillastamaan. Tähän päivään asti raskaus on ollut hyvin oireeton, toki maha on kasvanut ym., mutta missään vaiheessa ei ole ollut kuvotusta/pahoinvointia, närästystä eikä muitakaan vaivoja. Eli toivottavasti sullakin on kyse vaan helpomman sorttisesta raskaudesta, nauti oireettomuudesta, vaikka epävarmuus ei helppoa olekaan. Itse vaan tein alussa päätöksen, että raskaus menee painollaan, enkä kuitenkaan voi tehdä mitään, jos se on mennäkseen kesken. Tsemppiä ja onnea odotukseen!

-Aranja, rv 28+5-

Alkuraskaus tämän toisen kanssa on ollut paljon vähäoireisempi (=oikeastaan oireeton) kuin esikoista odottaessa. Kasvukipuja ei ole juurikaan tuntunut, liekö siksi että paikat ovat valmiiksi jo vähän venyneet. Muutenkin esikoinen vie äidin ajan niin tarkkaan, ettei niitä oireita ehdi kovin tarkkaan seurailemaan.

Kyllä tämä odottaminen on ihan kirjaimellisesti odottamista. Ensin odotetaan että 12 vikoa tulee täyteen, sitten odotetaan että np- ja rakenneultrissa olisi kaikki hyvin, sitten odotellaan että vko 24 tulisi täyteen, sitten odotellaan että vauva pysyisi masussa loppuun asti. Yritä siinä sitten huolettomasti nauttia raskausajasta :D

Mitä todennäköisimmin kaikki on siis ihan hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että itkin vaan. Toisesta en uskonut sekunttiakaan olevani raskaana ennen kuin menkat oli myöhässä ja kolme plustestiä tehtynä... Kai se elimistö on niin tottunut jo toisella kertaa, että ei jaksa nostaa mekkalaa heti :)

Mulla oli yksi kemiallinen raskaus, jossa oli alussa haamuja, sitten ei edes haamua ja lopulta alkoi tosi runsaat menkat 4+5 muistaakseni. Tee vielä testi.

Mutta hei, toivoa on!

mulla ei nyt tässä raskaudessa edes ollu vielä oireita noilla viikoilla. alkoi vasta rv 6+. joko tulee myöhemmin tai kuulut noihin onnekkaisiin joilla ei oo oireita!

ultralla pitäis näkyy rv 6-7 jo onko jotain vai ei. tsemppiä ja yritä olla stressaamatta.

my_selene ja Remppa rv20

Kuulostaa ihan samalta kun itellä tän toisen raskauden alussa. En meinannut millään uskoa, että olen raskaana, koska odotin samoja oireita kuin ekassa raskaudessa. Eipä niitä vaan tullu. Pahaa oloa enemmässä määrin oli vain viikolla 9, siinä se, ei juuri kohdunkasvukipuja tai muutakaan. Väsytti kyllä, mutta muuten ootin vaan millon menee kesken, kun kaikki oli niin erilailla. Tässä raskaudessa mulla oli kolme kertaa menkkojen aikaan ruskeaa tuhruakin, mitä ei ollu ekassa jne. Oikeestaan rv 16 asti pääsin tässä toisessa aika helpolla, sitten alko kamalat selkäkivut, jotka pakotti 6 viikon sairaslomalle ja fysioterapiaan. Mitään ongelmia selän kanssa ei ole ollu aikasemmin. kaikkineen tää raskaus on ollu ihan erilainen kun eka.

Vaikka sen tietää, että samalla ihmisellä jokainen raskaus voi olla erilainen, jotenkin sitä ei uskalla luottaa siihen, vaan tossa alussa pelkää pahinta kun ei olekaan oireita...Mutta niin täällä vaan mennä porskutetaan jo viikolla 38+5 joten usko ja luota vaan siihen, että sullakin kaikki menee hyvin oireettomuudesta huolimatta! Yritä nauttia siitä, että nyt ei ole koko ajan paha olo ym!

Tuntuu vain hölmöltä, että tunteet on aivan erilaiset kuin esikoista odottaessa. Silloin en miettinyt keskenmenoa lainkaan. Jotenkin vain on niin epäuskoinen olo...voinko minä olla tosiaan raskaana kun oireitakaan ei ole. Ehkäpä tässä täytyy rauhoittua ja odotella mitä tuleman pitää.... lohduttavaa kuulla, että muitakin on joilla ei ole oireita. Enpä usein tälle palstalle kirjoittelekaan, mutta tällaisissa tapauksissa tuntuu hyvältä kuulla muiden kokemuksia, kun muuten raskaudesta ei muille voi kertoa...Kiitos vastauksistanne

Vastailen, vaikka ekaa odottelenkin,

Mulla ainakin välillä tuntuu oireet katoavat. Eli, kuin ei oliskaan raskaana. Valillä tisut kipeät ja sitten taas ei. mahaa juilii aijoittain, mutta nyt ollut varmaan 3pv, ihan kivuton (jotain pientä ehkä)

Eikös sitä sanota, että oireet saattaa kadota välillä ja sitten taas palata. Raskauksissa saattaa olla suuriakin eroja (siis vaikka sama henkilö) odottelehhan ihan rauhassa :)

T.Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 4+5

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat