Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ei näkyny pikaisella vilkaisulla pinoa vielä meille, joten tässäpä tätä.

Sivut

Kommentit (29)

Tänään oli ensimmäinen ellotusoloaamu, joka kyllä helpotti heti, kun söi pari paahtoleipää ja kupin teetä. Jännä juttu, mutta sitä on vaihtanut kahvin ihan ajattelematta teehen, samoin tapahtui esikoisen kohdalla. Tosin joskus puolenvälin jälkeen aloin sinä raskaudessa taas juomaan kahvia.

Vein äsken esikoisen hoitoon ja nyt tulin hetkeksi koneelle. Yritin neuvolaan soittaa, mutta terkkari oli just käymässä jossain, joten täytyy kokeilla myöhemmin uudelleen. Jos vaikka tässä vaiheessa pystyis sumplimaan ekan neuvolakäynnin omien työvuorojen ulkopuolelle, kun en viitsi ihan ekoilla viikoilla uudessa työpaikassa lähteä heti neuvolaan.

Tämä viikko olis nyt sitten " lomaa" ja ens viikolla alka uus työ. Tosi loma, kun pitää kaikenmaailman asioita hoitaa, mutta kuitenkin. Aattelin tällä viikolla siivota tän kämpän perinpohjin, kun sitä tuskin viitsii alkaa työpäivien jälkeen tekemään. Tänään käyn vielä vanhassa työpaikassa palauttamassa avaimia, hakemassa työtodistusta ja tavaroitani, jotka lauantaina unohdin.

Onkos teistä moni suunnitellut menevänsä alkuraskauden ultraa ihan vaan varmistamaan, että kaikki on kunnossa? Itse kovasti haluaisin mennä.

Jossu ja Viivis 5+3

Nyt siivoamaan!

Jossu78: mä olen varannut alkuraskauden ultran 19.1., jolloin viikkoja pitäisi olla kasassa 7+3, eli eiköhän se sykekin sieltä näy jos on näkyäkseen. Odotan siis kolmatta, ja olen kahdella aikaisemmallakin kerralla käynyt yksityisellä ultrassa. Jotenkin on levollisempi olo, kun on käynyt varmistamassa, että siellä masussa on oikeasti elämää. Neuvola-ajan varaan samalla kun käytän poikaani 1-vuotisneuvolassa, eli ylihuomenna.

Tervetuloa Auralle!

Oireista sen verran, että mulla ei vielä niitä juurikaan ole, mitä nyt ajoittaista vatsan nippailua ja pari kertaa on ollut hieman etova olo. Kahvia en kylläkään ole teeksi vaihtanut, katsotaan sitten kun paha olo kunnolla iskee...Viimeksi paha olo alkoi viikoilla 6+, eli kohta sen pitäisi kolkuttaa ovelle...

Kauheasti tekisi jo mieli kertoa tästä uudesta tulokkaasta muille (varsinkin lähisukulaisille ja lapsille), mutta täytyy nyt malttaa ainakin siihen ekaan ultraan. Tosin kuopus ei mitään vauvasta vielä edes ymmärtäisi (täyttää vuoden perjantaina), mutta esikoinen on jo 3,5 vuotta ja muistaa varmaan pikkuveljensäkin syntymän hyvin. Koskas te muut olette ajatelleet kertoa vaavista?

rv 5+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poitsu päikkäreillä ja nyt aikaa kirjoitella.

Aamulla en saanut millään nukuttua sen jälkeen kun mies lähti töihin. Niin kauhea pahaolo iski.

Olemme miehen kanssa molemmat 22.vee. Olen poitsun kanssa kotona eli en töissä tällä hetkellä. opiskelut jäivät kesken poitsua odotellessa, niihin pitäisi varmaan joskus palata. Asumme helsigissä. Tulikohan vastattua kaikkeen, muisti on huono.

Mä edelleenkin mietin sitä alkuraskuden ultraan menoa. kyllä sitä niin haluais päästä kuistamaan onko masussa kaikki hyvin. Np ultraan oj kuitenkin vielä aikaa.

Nyt meen jotain syömään mikäli saan mitään alas.

Öttis ja masuasukki rv 6+3

Eli tein tuossa reilu tunti sitten testin ja kaksi viivaa ilmestyi=)))) Kaksi kuukautta ehdittiin yrittämään. Tuli hieman nopeammin kuin esikoista (1v9kk) yrittäessä, jolloin kesti 6 kuukautta.

Syksyllä oli yksi keskenmeno, vaikka söin pillereitä, joten kauheasti en vielä uskalla hehkuttaa....mutta onnellinen silti olen ja toivottavasti mönkijä pysyy masussa=)

Voisin tietenkin kertoa hieman meistä eli olen 24 vuotta ja mies on 23. Asutaan Espoossa. Tällä hetkellä hoidan esikoisen lisäksi eerästä poikaa, ammatti on perhepäivähoitaja. Puhuttiin vähän aikaa sitten miehen kanssa, ettei oteta äitiyspakkausta, koska esikoisen pakkauksesta kaikki on vielä priimakunnossa.

Ihanaa jutella muiden kanssa, kun ei aiota vielä tutuille kertoa...

Ensimmäistä kertaa tänne kirjottelen..

Eilen tein testin ja plussaahan se näytti. Esikoinen olisi siis tulossa ja olo on tosi sekava, en usko että tämä on totta! En ikinä uskonut, että tämä voisi käydä näin äkkiä, heti ekalla yrittämällä!

Luulin jo, että menkat oli alkamassa, kun mahan pohjassa tuntui hassulta ja rinnat kipeytyi! Mutta pakko tämä nyt on uskoa!

Mukava jutella täällä muille, kun en halua vielä kertoilla asiasta...

Taitsi

Ehkä hieman ennenaikainen ajatus, mutta aiotteko toisen/kolmannen jne. odottajat ottaa äitiyspakkauksen?

Olen tänne asti ollu kovasti sen puolesta, mutta jos värit on jotakin 05 tyylistä niin enpä kyllä taida sitä haluta..eikös se joskus maaliskuulla ala se uuden pakkauksen jakelu? Täytyy Kelan sivuja kytätä josko sinne tulis kuvat...

Kun enhän minä sitä TARVITSE kun on jo kaksi lasta, mutta olishan se mukava kuitenkin...?

Mielipiteitä?

Minjuska ja Hippu Hentunen

Mä kävin yksityisellä ultrassa tänään ja seiellä näkyi vaan sikiöpussi, muttei sikiötä :( Viikoilla 5 mennään ja esikoista odotetaan.

Tyttö 1,5v kipee (kuume, yskä, räkii ja silmät rähmii) ja poika kohta 4v seuraa perässä. Itellä kurkku kipee ja toinen silmä turvoksissa. Viime yö tuli valvottua töissä ja nyt pitäs jaksaa näiden kans. Kaiken kruunuksi koira 9kk oli kakkinu yöllä olkkarin matolle. Voi perk.. en paremmin sano! Ja jatkuu. Mies lähti toisella autolla töihin ja unohti jättää toisen auton avaimen kotiin. Kylälle 7km matkaa, joten kävellen tohtoriin ei asiaa. Lupasi ukko parka ajaa avaimen kaupungista ruokkiksellaan pihaan, päästään sit puol kolmeksi tohtorille.

Oliko tänään perjantai 13.? EI. Mitähä sillo seuraa???

Asiasta joulukuuseen, mitä te teette työksenne? Ite olen äitiysloman sijainen yötyössä hoitoalalla. Työmatkaa on 41km suuntaansa ja työaika klo 21-06. Olen hullu, tiedän ;) Yleensä työrytmi on 5 yötä, 5 vapaata jne, mut nyt ollaan muuttamassa kokeeksi lyhyempiä yöpätkiä. Firma saakin sit etsiä äippäloman sijaisen äippäloman sijaisen sitten aikanaan, mutta minun ongelmahan se ei ole.

Ja minkä ikäisiä Keijukaisia me oomme? Itse olen huhtikuussa 23v täyttävä, mies on 24v.

Mulla on vissiin nyt viikkoja tasan viis, en nyt oo ihan varma, mut ei ainakaa enempää. Alamahaa jomottaa, ei kipeesti, mut kuitenkin. Muita oireita ei kai vielä oo. Sama juttu mullaki, JOSSU78, jotenki kahvi ei vaan huvita. En kyllä yleensäkää oo mikää suurjuoja, seuran vuoksi yleensä. Tai sit vaa johtuu tästä kurkkukivusta..

Poika just kysyi, et millon äiti teet meille toisen tytön.. Poika ei oo hyvä, vaan toinen tyttö :) Ja nimeksi kuulema Oona. Ei pikkuherra edes tiiä, et äiti on pieniin päin, taitaa vauvakuume vaivata ;)

-piias- rv5

Täällä äiti tampereelta odottelee toista lastaan. Testi oli plussaa 26.12. Parina viimeyönä olen joutunut kohtaamaan ihan uuden tuttavuuden" yöpahoinvoinnin" ..Aamusellainen on jo entuudestaan tuttu. Kovasti mieltä askaruttaa tuo alkuraskauden ultra. Eka raskaus oli tuulimuna, toisesta syntyi ihana tyttö. ja molemmissa tapauksissa kävin yksityisellä ultrassa n. vkolla 7. Nyt olen ajatellut odottaa ekaan neuvolaan vko:lle 11 ja siellä sitten TOIVOTTAVASTI kuultaviin sydänääniin. Saas nähdä kuinka akan käy;) Ollaanko sitä ultrassa jo ensi viikolla... Toisihan se varmuuden asioihin..Mutta hyvää alkanutta vuotta kaikille ja toivottavasti kasvamme täällä kaikki syyskuuhun saakka:)

Heips vaan. Hyvä, täällähän käy keskustelu vilkkaana heti aamusta. Kaikilla on täys touhu päällä, joten onneksi kaikki eivät ihan 24 tuntia päivässä mieti vauvaa. Vaikka musta kyllä tuntuu välillä siltä, on tää niin ihanan omituista aikaa!

Joku kyseli ultrista. Mä olen menossa 20.1. ultraan, rv olis silloin vasta 6+6 tai 6+5, mutta semmoisen ajan se Väestöliiton täti mulle antoi. Toivottavasti syke löytyy (ja oikeasta paikasta), sitä toivon kovasti!

Joku toinen taasen kysei meidän palstalaisten ikiä. Mä olen 28, ja mieheni 30. Jokseenkin kauanhan tässä saatiin aikaa tuhraantumaan ennen kuin vauvaa alettiin yrittää, sitten menikin yli vuosi ennen kuin tärppäsi. Valmistuin jouluna Helsingin yliopistosta, olen kuitenkin ollut töissä jo 1½ vuotta, äitiysloman-/hoitovapaan sijaisena minäkin. Työsuhteeni loppuu toukokuun lopussa, joten 2 kk pitäisi olla työttömänä ennen kuin mammaloma alkaisi. Kiva sinänsä, että ne ovat juuri kesä- ja heinäkuu, jää aikaa lomailla ja ottaa rauhallisesti. Ainoa harmittava puoli on se, että neuvolassa pitää rampata viikon, parin välein, joten kovin kauaksi aikaa Helsingistä ei voi poistua. Olemme molemmat Pohjanmaalta kotoisin, siellä on tullut vietettyä joka kesä väh. kuukausi. Nyt taitaa pitää luopua aikeista!

Minäkin kokeilen pinoutua. Olen niin pirun laiska kirjoittelemaan ja nyt varsinkin ku meinaa olla koko ajan vetämätön olotila.

Soittelin tänään myös yksityiselle mitä maksais tuo alkuraskauden ultra ja kelan korvauksen jälkeen jäis itelle tasan 60e maksettavaa.

Niin siis me ollaan Rovaniemeltä ja ikää mulla 25 ja miehellä 33, molemmat vanhennutaan kyllä vuodella tässä vuoden ensimmäisen puoliskon aikana =) Minulla on itsellä kohta 4v tyttö. Tämä vaavi olis miehelle ensimmäinen.

Tällä hetkellä opiskelen ja valmistun toukokuussa, toivottavasti ainakin silloin olis yksi uusi tutkinto suoritettuna =)

Muutenpas olo onkin ollut vetämättömyyttä lukuun ottamatta hyvä. Ei mitään oireita juurikaan mikä ihmetyttää itseäni suuresti.

Ai niin eka neuvola ajan varasin tänään ja aika on 6.2 eli sillon ollaan lähellä viiko 10 kieppeillä =)

Nuuskuneiti rv 5+1

Odotan siis kolmatta lasta (kaksi poikaa ennestään), enkä ajatellut tälläkään kertaa ottaa pakkausta. Mulla on vielä esikoisesta lähes kaikki äitiyspakkauksen vaatteet hyvässä kunnossa aina sitä laatikkoa myöten, jossa pojat ovat ensikuukaudet nukkuneet. Lisäksi vuosien varrella on kertynyt itse ostettuja ja muilta saatuja vaatteita niin paljon, etten senkään puolesta pakkausta tarvitse. Olen pähkäillyt, että voin sitten pakkauksen sijaan saatavalla rahasummalla ostaa sellaisia vaatteita/tarvikkeita, joita juuri tällä hetkellä meiltä puuttuu.

Minjuska: meillä on tosiaan sama laskettu aika ja vielä varhaisultrakin samana päivänä:) Saas nähdä muuttuuko tuo h-hetki ultran jälkeen...

Mäkimeirami rv 5+6

Juuri tossa kyselin, onko tällaista pinoa ja sitten yhtäkkiä olikin, vaikka en ollut etsinnöistä huolimatta löytänyt!

Mahtuuko mukaan? Mulla on rv 6+0 ja oireet on olemattomat, joten epätodelliselta tämä tuntuu!!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat