Seuraa 

Sivut

Kommentit (30)

Toivottavasti toi mun äskeinen viesti ei lähtenyt mihinkään, kun naureskelin, että miten voikin ihminen kirjoittaa perennan noin väärin.. saatte kunnon naurut, jos se tuli läpi ja jos ei niin hyvä niin ;o)!

Tuun myöhemmin kommentoimaan muutenkin, jos vaan kerkiän, kun vien pojan kuvataidekerhoon ja meen itse sauvomaan siksi aikaa, mutta kun sieltä tulen ja ennätän niin sitten enempi!!

Tsemppiä kaikille!!

Nyt oon innoissani!! Pinnistykset tuottaa tulosta edes vähän.

Aloituspaino: 90,2 kg

Paino nyt: 86,2 kg

Viikkopudotus: 400 g

Pudotusta yhteensä: 4 kg

Tavoitepaino: 71 kg (Juhannus 2006)

Nyt on enää 100g tähteenä niistä jouluviikkojen mässäilyistä. Mutta on pitänyt tosissaan ottaa itteensä niskasta kiinni. Viimeviikolla 2 kertaa hikiaerobic, lihaskunto jumppa, uimareissu lasten kanssa ja siihen vielä 8km reipas kävelylenkki. Niin ja pisteillä tiukasti - myös viikonloppuna.

Mites muilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli kirjotusvirhe paholainen iski taas..niinkuin mulla useesti, kun on olevinaan niin kova kiire kirjoittaa, ettei kerkee tarkistamaan tekstejään ja täällä kun ei tekstejä pysty muokkaamaan niin ne sitten siellä kummittelee ;o(!!

Mielenkiintonen kysymys, Emo!

Kun aloitin vuosi sitten, kuopus oli noin kuukauden ikänen, ja minä painoin enemmän kuin ennen synnytystä (paino muuten nousi vielä pitkään, vaikka kuinka muka koitin laihdutella).

Aluksi halusin vaan mammavaatteistä pois, sitten alituisista verkkareista ja " lihavista vaatteista" takaisin vanhoihin vaatteisiini.

Mun kroppani taitaa olla kolmen raskauden jälkeen jo mennyttä, raskausarpia joka paikka täynnä, löysää vatsanahkaa niin, että siitä vois tehdä kintaat, reidet ja takamus selluliitin peitossa... eli bikineitä ei tarvii enää harkitakaan, mutta haluaisin kuitenkin kiinteytyä ja hoikistua sen verran, että edes vaatteet päällä olisin suht sutjakan näköinen.

Kuulostaapa mun motiivit turhamaisilta... Kyllähän toki mietin painoani myös terveyden ja jaksamisen kannalta, mutta nyt tuli ihan ensimmäisenä mieleen noi vaatteet....

90M

Tämän aamun lukemat 80.2 kg, eli miinusta 700 gr. Liikuntaa en ole harrastanut yhtään, vaikka niin uudenvuoden lupauksia tein. Syynä on kyllä ollut flunssa, joka on vienyt voimia kovasti. Nyt alkaa olla parempi olo, joten tänään on pakko tehdä jotain!

Ihaillen olen lukenut teidän liikuntainnoistanne- hienoa, tytöt!

Oikein pirteää ja sisukasta viikkoa kaikille toivoopi, 90M

Kiitos Nepo yhteenvedosta, vaikka tuo 54 viikon urakka näyttääkin aika mahdottomalta... laskeskelinkin itsekseni, että JOS saisin pudotettua 0,5-1kg JOKA VIIKKO toukokuuhun saakka, en pääsisi tavoitteeseeni vaan jäisin silti lukemiin 71-79kg. Ja minun tahdillani tuo kilo/viikko on siis utopiaa... kertokaa miten kummassa saan itseni laihtumaan???? Syömällä vähemmän ja liikkumalla enemmän? ;D

NYT on pakko aloittaa tosissaan tai saan taas ensi kesänä hävetä itseäni rannalla enkä nauti lasten kanssa telmimisestä. Katselin eilen haikeana Halensin kesäkuvastoa ja bikineitä, joita en kai tule enää koskaan päälleni (julkisesti) pukemaan. En KOSKAAN! Ihan hirveä ajatus, ihan kuin olisin jo ikäloppu, jolla on elämä takana :( Miten sinä Perenna suhtaudut tähän ikäkysymykseen? Kun tunnut ainakin paljon positiivisemmalta kuin minä... oletko ajatellut vielä saavuttavasi bikinikropan? (toki moni käyttää kropasta huolimatta, mutta kunhan kyselen)

Miten muuten te muut, tuli tuossa omista selkäläskeistäni mieleen... mikä on teillä se suurin syy painonpudotukseen?

- esteettinen puoli, olisi ihana pukeutua kauniisti ja näyttää hyvältä

- inhottava olo, ällöt makkarat, puristavat vaatteet

- heikko jaksaminen, taipuminen lasten leikkeihin

- muu, mikä?

Minulla on aika suurena osana tuo ulkonäkö: inhoan itseäni tällaisena enkä halua näyttäytyä missään. Toinen suuri tekijä on ällöolo: inhottaa kun makkarat on edessä taivuttaessa eteenpäin ja ne selkäläskit olivat viimeinen pisara! Entäs siten se, kun kunto on heikompi, alkaa vaivata vaikka mitkä jutut ja vaatteitakaan ei oikein ole (en ole luopunut vaatekaappini sisällöstä vaan se on täynnä 38-40 kokoisia vaatteita).

Tänä aamuna paino oli 200g eilistä alempi, johtuneeko eilisestä tunnin hikilenkistä koiran kanssa. Söin illalla viimeiset joulun suklaatkin pois ja enää niitä ei tähän taloon osteta. Äh, tuntuu kuin toistelisin itseäni viikosta toiseen ilman todellista edistystä...

EM

Ihanaa, arki on alkanut ;o) normaalit rutiinit jotenkin olivat enemmän kuin tervetulleita pitkän lomajakson jälkeen. Lapsetkin oikein odottivat arkipaikkojaan - eskarissa, päiväkodissa ja äidin ainokaisena kainalossa ;o)

Mä olen nyt käynyt joka päivä vähän hiihtämässä tuossa kotopellolla, ja se on tuntunut hyvältä. Paino ei anakaan ole paljoa noussut. Lukema oli tänään 63,3 kg

Katti :: olet ihailtavan aktiivinen tuossa liikunnassa, se varmasti siivittää projektiasi upeasti.

...vaan juuri kun viimeistelin sitä jälkikirjoituksella, tuli tyttäreni 1,8v ja näppäsi hiiren oikeanpuoleista näppäintä. Huoah. Meillä se ainakin palauttaa edelliselle sivulle ja kirjoitukset bittiavaruudessa miljoonien kaltaistensa joukossa.

Mutta siis, kiitos Köris, 90M ja Katti26 tsempeistänne! Löytyivät perille kyllä hiukka myöhässä, kun en päässyt koneelle koko viime viikkona ja siitä(kö) johtuen paino oli hiukka noussut :( Mä huomaan ihan omasta olostani sen, paljonko painan - ihan totta! Silloin kun olin sen 85kg ja rapiat, ei selässä ollut poimuja, mutta nyt ne on palannneet, ryökäleet! Ne ne olivat se viimeinen sysäys laihikselle, kun I-N-H-O-A-N sitä fiilistä, kun selkäläskit menevät " rullalle" . Huoah, entisessä elämässä inhosin myös vatsaläskejä, eli tunnetta kun vatsassa on pienikin makkara... *voi niitä aikoja*

Täällä siis mittarissa 87,4kg eli nousua 500g edellisviikkoon. Alkuviikko meni kipuillessa persuksen kanssa, mullahan on se iskias (vai issias) vaivannut ajoittain vuositolkulla. Nyt sitten isäni väitti, ettei se voi olla iskiasta, kun pakotin itseni pitkälle kävelylenkille hänen kanssaan ja kas kummaa - puolimatkassa kivut katosivat! Ens viikolla on lekuri, jolloin ajatelin ottaa tämän(kin) asian puheeksi. Liekö vanhuus (37v)vai lihavuus kun on tuonut läjäpäin vaivoja, mulla oireilee edellämainitun lisäksi toinen nilkka/jalkaterä ja selkä...

Ai niin mekin käytiin EKAA kertaa 4v poikamme kanssa luistelemassa! Mennessä hän selitti kovasti, ettei tarvitse auttaa kun hän OSAA jo luistella, mutta puolen tunnin horjumisen jälkeen olikin jo maansa myynyt kun ei osaakaan. Isänsä on vanha kaukalopallopelaaja, joten luistelee tietty hirmuna ja sitä katsellessamme kerroin pojalle, että jonain päivänä hänkin osaa yhtä hyvin kunhan vaan harjoittelee. Seuraava kertaa lienee tänä tai huomeniltana, malttia vaatii itseltä ja pojalta, on se vaan kovan työn takana tuokin osaaminen. Ja arvatkaa osaanko MINÄ luistella enää... ;D

Mukavaa ja talvista viikkoa kaikille sisukkaille! Upeat, ihanat talvikelit on nyt täällä, nautitaan niistä sielumme kyllyydestä!!!

EM

Ps. nimimerkkini juontaa 20v takaa, jolloin tuttavaperheemme lapsi ei osannut sanoa omenamehu vaan sanoi aina emonamoha :)

Tämä ikäkysymys tosiaan on aika kimurantti.

Alle nelikymppisenä koin aika-ajoin olevani " liian vanha" , mutta nykyään sitä ei enää edes ajattele. Tosin meillä tietty tätä _suunnatonta nuorekkuutta - ja positiivisuutta pakostakin tuovat nuo pienet muksut (6v., 3v. ja 1v.).

Ulkonäköänikään en enää vahtaa niin tiiviisti kuin ennen, kolme raskautta tässä iässä tekevät näkyvän tehtävänsä. Mutta tietty sitä oli halukas laihduttamaan ylimääräisiä kiloja pois ( nyt jo saatujakin siis 11kg) ,mutta mikään biginimissi tässä ei todellakaan olla ;o) eli kokovartalouimapuku on kyllä tullut jäädäkseen. Maha pömpöttää edelleen kuin koripallo !

Enemmän tässä ajattelee terveyttään kuin ulkonäköä. Silloin kun sisunaiset aloitti tämän porukan (en enää edes muista aloittajaa) niin me puhuimmekin elämäntapojen muutamisesta terveellisemmiksi ja syömistottumusten järkevöittämisestä, ja laihtuminen tulisi siinä sivussa.

Sitä toivoo juuri että pysyisi suht terveenä ja kunnossa, jotta näkisi lastensa kasvavan, ja jaksaisi niiden kanssa peuhata.

Itselläni tämä " sisuttelu" onkin juuri tuota em. Mulla meinasi elämä kääntyä sohvamätyskäksi, joten sain " herätyksen" ja liityin PV:hen ja sisunaisiin. Noh PV on jäänyt , mutta sisukkaissa haluan roikkua ;o)

Ja kiitos Köris kunnon nauruista !!!! ;o)))

palataan jälleen :: perenna

Paino ei ollut muuttunut juuri mihinkään, pudotusta vaivaiset 100g.

Paino oli nyt 86.4 kg, eli vielä on reilu kilo niihin lukemiin, jotka oli ennen joulua. No pikkuhiljaa.

Meille iski sitten viikonloppuna vesirokko. Esikoinen on aivan näppyjen peitossa. Parin viikon päästä oletettavasti sairastuu sitten pikkusisko. Toivottavasti mies ja anoppi säilyvät terveinä (kummallakaan ei vesirokkoa kyllä ole ollut, mutta josko heissä olisi jokin luontainen vastustuskyky ko taudille tai olisivat sairastaneet sen ikäänkuin huomaamattaan). NO aika näyttää ketkä kaikki sairastuvat.

Tässä viime viikon yhteenvedot. Opiskelin tuossa fonttien ja värien kanssa kikkailua, joten katsotaan millainen sillisalaatti tämä yhteenveto loppujen lopuksi on.

[size=2]

Nimi:

Lähtö kg, Tavoite kg, Paino nyt kg, Vko pudotus kg, Tot pudotus kg, Matkaa tavoitteeseen kg, Vkoa edessä että tavoite toteutuu

[/size][size=3][color=fuchsia][b] x1: [/size][/b][size=2]

Annika1973

94 kg, 66 kg, 73.1 kg, 1.0 kg, 20.9 kg, 7.1 kg, 18 vkoa

[/color][color=red]♥[/color]

[/size][size=3][color=green][b] x2: [/size][/b][size=2]

Körömölli

88 kg, 70 kg, 84.8 kg, 2.0 kg, 3.2 kg, 14.8 kg, 26 vkoa

90M

90.5 kg, 70 kg, 80.9 kg, 1.7 kg, 9.6 kg, 10.9 kg, 21 vkoa ok

Emonamoha

90 kg, 68 kg, 86.9 kg, 2.4 kg, 3.1 kg, 18.9 kg, 54 vkoa

Puppiska

84 kg, 58 kg, 67 kg, 3.4 kg, 17 kg, 9 kg, 21 vkoa

Sininen31

101 kg, 65 kg, 90 kg, 1.0 kg, 11 kg, 25 kg, 25 vkoa

Nepo

95.5 kg, 75 kg, 86.5 kg, 1.1 kg, 9 kg, 11.5 kg, 25 vkoa

BM22

96 kg, 75 kg, 95.6 kg, 2.0 kg, 0.4 kg, 20.6 kg, 26 vkoa

perenna

74 kg, 62 kg, 63 kg, -0.6 kg, 11 kg, 1 kg, 5 vkoa

[/color][color=red]♥[/color][/size]

[color=blue][size=3]

Laihdutustietoja, kaikki Sisunaiset huomioiden:

Laihduttajia: 14

Painomme oli alussa: 1209.2 kg

Painamme nyt: 1115.7 kg

Tavoitepainomme: 750 kg

Viikolla paino tippui: 14 kg

Kokonaispainonpudotus: 93.5 kg

Matkaa tavoitteeseen: 365.7 kg

[/color][/size]

-Nepo-

Joulun tuomasta kilosta jäi vielä vähän, pudotusta nyt - 600 g, paino nyt 72,5 kg kun se oli ennen joulua 72,1 kg. Tänä iltana alkaa PV:n ryhmä taas, saa nähdä onko siellä ryysis näin uudenvuodenlupauksien jälkeen...

Onnea Perennalle!

Syitä laihdutukseen minulla on m.m. terveys, ulkonäkö ja vaatteet, sitä että laihempana jaksaa paremmin arjen askareissa ja lasten kanssa touhuamisessa.

Hiihtokaudenkin aloitin viikonloppuna, siinä huomasin kyllä eroa viime kauteen, suksi luisti paljon kevyemmin ja kuntokin on paljon parempi kuin viime talvena. Ehkä osallistun joskus vielä johonkin pitkän matkan hiihtotapahtumaan.

No, ei mulla muuta tällä kertaa, hurjasti tsemppiä teille kaikille!

Onko lie liikunnan lisäys tuonut mielihyvää kun olen jättiaurinkoisella päällä :) Taitaa osansa olla tuolla kirkkaalla keltaista hehkuvalla möllykälläkin, joka taivaalta loistaa - tulee niin ihana kevättalven tunne! Lapsena hiihdettiin paljon koko perheen kera, eväänä oli appelsiineja ja kuumaa kaakaota ja aina aurinko paistoi. Voi kun omatkin lapseni saisivat samanlaisia muistoja lapsuudestaan (kunhan kasvavat ja oppivat hiihtämään).

Löysin uuden himonkin: Fun Light jäätee. Tuossa läheisessä MiniManissa oli tarjouksessa 5 pulloa eurolla ja yhdestä pullosta tulee 5 LITRAA juomaa! Maku on aivan ihana ja kaloreita 1/desi. Eilen litkin niin innolla, että vielä yölläkin piti ravata kaksi kertaa vessaan ja tänään aamupäivällä otin saman linjan. Pitänee hillitä iltaa kohti, ettei unet turhaan keskeydy, nyt kun nuo lapsetkin kerrankin nukkuvat. Tai siis useimpina öinä nukkuvat. Melkein koko yön...

Kolme kertaa olen jo käynyt 6km reippaalla kävelylenkillä ja tunti siihen uppoaa aikaa minullakin (kuka muu teki vastaavia lenkkejä?). Ennen lapsia lenkkeilin saman matkan 40min - parhaimmillaan 35 minuuttiin, mutta oli tuota elopainoakin 20kg vähemmän. Snif. Minulla on omakuva tainnut vinksahtaa, sillä edelleen pidän itseäni hoikkana ja olen vain " väliaikaisesti" tällainen, enkä oikeastaan edes niin paljon isompi kuin ennen. Ihan kuin ikänsä lihavana ollut ei totu peilikuvaansa, kun laihtuu 65kg (luin juuri uudesta Me Naiset -lehdestä). Sitten järkytyn kun näen jonkun vanhan kaverin, jonka kanssa ennen oltiin samankokoisia ja hän näyttää mielestäni ihan tikkulaihalta..

Näihin kuviin ja tunnelmiin,

EM

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat