Seuraa 

Anteeksi Piude, varastin :)

Sivut

Kommentit (32)

Kävin kaupungilla ja huomasin, etten ehdikään ajoissa hakemaan isorinsessaa tarhasta. Nolo minä:) Onneksi anoppi ehti hätiin ja haki tytön. Sain tänään saaliiksi kolmet rintsikat! Katotaan onko yhdetkään loppujen lopuksi hyvät:) Yhdet ainakin tuntuu tosi hyviltä. Koko 65B. Arvatkaa löytyykö tota kokoa kovin paljoa valikoimaa!!! Onneksi jotkut 70A sopii jotenkin.

Tää meni ihan hyvin, kun anoppi oli mennyt lupaamaan isorinsessalle vielä ulkoilua, vaikka yhtä matkaa tultiin kuitenkin kotiin kaupunki- ja tarhareissulta. Anoppi yritti jäädä kaupoille, mutta itsepä oli puhunut keinumisesta ja liukumäestä. Turha yrittääkään perua sitä ilman itkua. Pikkurinsessa nukahti jo rattaisiin kotimatkalla, joten kiirehdin laittamaan oman sänkyyn nukkumaan. Kohta soittaa anoppi, että ovat jo menneet meidän talon ohi ja menevät heidän luokse iltapäiväksi. Ei tässä ihan näin pitänyt käydä, mutta kai sitä pitää yrittää nauttia vapaa-ajasta ja mennä vaikka sohvalle makoilemaan. Viime yön kyllä nukuin hyvin sohvalla, ihan taju kankaalla koko yön.

T: Ynis

Voimia, Ayap! Toisaalta musta on lohduttavaa, ettet sinäkään aina ja kaikkea jaksa. Mutta sellaistahan se on, että välillä pitää noita työasioitakin miettiä.

Tealle jaksamisia myös.

Ankkis. Kiitos vinkistä! Mies ei kylläkä kelpuuttanu sitä, vaikka kuinka yritin selittää, että voitais määritellä tehtävät sellasiks, ettei niistä tulis kuluja. Mutta molemmille nousi kyllä mieleen yhden tutun häät aikoja sitten, jossa miehelle tuli tehtäväks hankkia " kattava suksienvoitelupaketti" . Hmmm... vähänkö kallis!

Helli. Toivottavasti asia selviää. Mä oon miettiny myös noita maitojuttuja. Pekallehan ei tuu ripulia ja jotkut maidot (gefilus, hyla, tilamaito suoraan tankista) tuntuu käyvän, mutta toisista (tavallinen kaupan maito ja laktoositon maitojuoma) huutaa mahaansa.

T-P:lle ja aavikselle myös tsemppiä työkuvioitten pohtimiseen!

Hilungille voimia yh-päiviin!

Lila: Kylläpä on tosi kurja systeemi! Toivottavasti saatte asiat jotenkin järjestymään. Etkö saa sitten hoitolisääkään, kun mä oon ymmärtäny, että ei pitäis tulot enää laskea kotihoidontuesta?

Pitääköhän vain itekin varmuuden vuoksi rueta jo etukäteen selvittämään, miten tuo meillä menee. Toisaalta oon sanonu miehelle, ettei meillä nyt oikeastaan oo sitä vaihtoehtoa, että nyt menisin töihin, eli jos en saa ansiosidonnaista, niin sitten on vain jotenkin pärjättävä. Mutta meillä tuo autoasia on jo kunnossa ja mies on nyt maksellu lainoja varmuuden vuoksi ylimääräistä (siis siirtäny lainanhoitotilille). Mutta kyllä toki rahalle käyttöä olisi.

Mulla on jotenki taas ollu vähän huono olo ja väsypäivä. Toisaalta oon yrittänykki vähän ottaa rennommin, kun loppuviikolle pukkaa niin paljon menoja. Tänään ois alkanu muskarikin, mutta aattelin, että sitä ei auta nyt miettiä sen enempää. Käydään jo kahdessa kerhossa ja mulla on nyt keväällä kahden kuoron harjoituksia ja lisäks vielä lasten hiihdot, niin eiköhän siinä meille jo oo.

Kävin muuten tänään äänestämässä, että tuli sekin asia hoidettua.

T@hti ja esikoinen 5v11kk, neiti keskimmäinen 3v8kk, Pekka 1v4kk ja rv 13+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ehhehee, kuulostanko ärsyttävän positiiviselta?! Niin, meillä palattiin sillä lailla arkeen jo joulun jälkeen, että purin suurimman ahdistuksen jo silloin. Nyt perusarki kuulostaa hyvälle. Voi olla että jo huomenna olen toista mieltä;)

Teukalle toivon parempaa kombinaatiota elämään ja lähetän sympatiaa unettomuuteen. Myös kaikkia muita uniongelmaisia ymmärrän nyt paremmin. Tää kun ei myöskään nuku tai nukahda, eikä tosiaan ole kiva tunne. Ikinä aemmin en ole moisesta kärsinyt, mutta kai se on tämän korvakierre laittanut oman elimistön ihan sekaisin. Paras keino nukahtaa tuntuu olevan liikunta ja lukeminen, lääkkeet tekee oloni entistä surkeammaksi ja hylkäsin ne alkuunsa.

Toivottavasti Mimmu on saanut nyyttinsä,eikä vaan kärsi jostain kauheasta mahataudista!

Mimmulille onnea työhaastatteluun!

Ynikselle on pitänyt sanoa, että hieno juttu se isorinsessan kakkaus, mulla oikein tuli kyyneleet silmiin. Niin ja se nimi, ei siitä sit varmaan ole heidän kanssa puhuttu, tuskin nyt muuten olisivat laittaneet. Harmitti kyllä, mutta ajateltiin sitten että Jos ikinä saadaan toista ja Jos se olisi tyttö ja Jos se nimi vielä kaihertaa mieltä niin laitetaan silti.

Lila: Olisi kyllä ollut silloin viime tiistaina mahdollisuus lähteä, mutta toiste sitten. Motti vaikuttaa nyt kohtuu terveelle (kop, kop) korvialukkunottamatta,joten voisikohan kohta alkaa jotain suunnitella. Putkitus torstaina, nin sen jälkeen näkee mihin kääntyy.

Tomeralle jaksua kouluun ja kerrohan kuinka Idan hoitoon meno sujui.

Toivotan myös kaikille tsemppiä laihdutukseen ja liikuntaan. Erittäin hyvin on meillä toiminut nyt liikuntahommat kun jumppaan pääsee joka päivä, pystytään miehen työtapahtumien mukaan nopeasti vaihtamaan viikkosuunnitelmaa, niin ei munkaan tarvitse pettyä.

Minä olen myös tänään pohtinut työkuvioita, tosin aloitin siitä ajatuksesta että ihana olla kotona ja päädyin ahdistukseen siitä, että joskus tämä loppuu. Tällä hetkellä kun työkuvio näyttäisi olevan niin, että työmatkaa tulee ja päivät on kiinteitä. Totuin aeimmin tekemään töitä vapaasti kotona ja taas haaveilen siitä, olisi Motin hoitopäivät paljon lyhyempiä. No, saas nähdä mitä tässä tehdään, muutenkin mietitään näitä kuvioita.

Nyt alan katsoa missä pitäisi olla menossa opiskeluissa ja sitten tunnen lievää paniikkia siiitä, miten paljon olen jäljessä. Otan kahvia ja tartun hommiin:)

Aavis ja Motti

negaa näytti yhäti testi. Totta mulla on päässä sitten mätää, kun moisia oireita kuvittelen. Nyt on uskottava kun kaksi kertaa olen testannut., ennen joulua ja nyt. Jotain häikkää on silti hormoneissa kun mekat tuli ihme vaiheessa ja kestää vieläkin. Olivat monta kiertoa jo säännölliset ja vähäiset. Hmmmm. Suruissani en ole, ehdin jo vaikka mitä miettiä tuossa kolmen minuutin aikana. Se on yllättävän pitkä aika.

jaahas, pikkuinen itkee. Palailen.

Tuttis

en mä teitä meinaa jättää, vaikka töihin meen. Palstailen joko kotoota tai sitten töistä kun hiljainen hetki iskee. Ja pomon silmät välttää :D

Moneltakohan sitä nuo muksutkin pitää repii ylös jos meen kasiksi töihin? Hoitoon matkaa 10 min ajo ja työpaikalle sama. Antaako aamupalaa vai ei...Herättääkö ajoissa vai tyyliin vaatteet päälle ja menoxi? Kääk, ei hajuakaan...

Tuttis

haisee ja pahalle. Ei pitäisi pahinta pelätä, mutta jännitän todella paljon, mitä ä-p-rahakseni tulee. Teoriassa Kukkasen hyvät rahat, mutta porsaanreikiähän löytyy. Kiva jos saan näiden muutamien keikkojen perusteella, niin kyllä hajoan.

Lilalle sellaista, että et kai ihan minimiä saa? Muistelen, että olet tehnyt keikkoja, ne otetaan huomioon. Uusi laki menee myös jotenkin niin, että entisen kuuden kuukauden tulojen sijaan voidaan ottaa huomioon myös yhden kuukauden tulot. Siitä en ole ihan varma, pitikö olla jatkuva työsuhde se kuukausi, mutta jos ei, niin vikaksi kuukaudeksi paljon keikkoja.

Suurella myötätunnolla,

Kukkuu ja lapset, Poikanen 5v10kk, Kukkanen 1v3kk ja Ihmelapsi, joitain viikkoja

Tsemppiä Hilu kevääseen!!!Must nää muutamatki illat on pitkiä..

Enkeli:MEinasin tilata sen hyllyn,mut kulut oli39e et aika paljon lisää.Odottelen isiä ja kattotelinettä ;-) Ja nyt ei olis rahaakaan!!

Lila:Voi surku :-( Toivottavasti raha-asiat jotenki selvii vaik melkonen summa kyllä jää uupumaan.

Helli:Mä uskon enempi siihen et jättää ruoka-aineen pois ja sit ottaa takasin ku kokeisii..typykään ja moni muu täällä ei ole kokeiden perusteella allerginen.

Mäkin nyt oikein noita rahajuttuja mietin ja iski pelko että voinko olla 3v kotona,kun se joku raha tippuu ku typy täyttää 2...ja pitäsköhän nytki jo jotain vkl keikkaa tehdä..En kyl jaksas,enkä taho!

Riehaantuvat nuo ipanat vallan..

jatu

Kiitokset empatiasta! Miten voinkin olla näin tyhmä??? No niin makaa kuin petaa.. Jos olisin ottanut selvää olisin hankkiutunut raskaaksi niin että olisin ollut sen 6kk töissä välillä... Ketuttaa vain kun minun tyhmyys sai meidän perheen raha-asiat ihan suohon. Aavis, Kela ja terve järjenkäyyttö ei sovi samaan lauseeseen, taas sen sai huomata.Ehdotin itse heti että lasketaan Sinin äp-rahan perusteena olleet tulot ilman etuuksia tai sitten sen edellisen vuoden työtulon mukaan. EI KÄY! Piste. :-(

Kukkuu, keikkailin silloin tällöin heinä-syyskuun. Lokakuussa taisin olla 2 päivää töissä. Liitoskivut kun jo alkoivat todella haitata työntekoa, eli en voinut tehdä enää töitä. Minun piti olla täyspäiväiväisesti töissä lokakuusta tammikuulle, mutten voinut tietää että liitoskivut estää työntekoni täysin. Ollut kova isku taloudelle minun liitoskivut.. Kela laitti nyt sitten viimeisen niitin meidän talouteen.. Eikös minimi äpraha ole tuon vähän päälle 15e/päivä? Se minulle oli laitettu..

Anteeksi oma napa ja näin maallinen asia kuin rahahuolet..

Lila75

mietin yöllä ajankulukseni teitä tietysti ja yhtäkkiä tajusin, että olikohan Mimmu edes pinossa eilen? En tietysti kehdannut enää lähtee tarkistaan, mutta Jatun viestistä päätellen ei ollut. Jokohan nyytti on siellä sylissä vai kiusallaankohan piiloilee :D

Kiitos Tomera mitoista!

Tuttis

Taidan odottaa, että Ykkönen ja Kakkonen tulevat koulusta ennenkuin lähden. Tai on vähän pakkokin, koska Väkkärä nukkuu.

Kävi nolosti. Meille oli tänään vasta tilattu sähkömies uusimaan paria johtoa. Tyyppi tuli tosiaan sitten heti tänään!!! Ovikello soi, kun olin juuri saanut kakkavaipan teipit auki. Kello oli 11 ja minulla vielä aamutakki päällä, vähänkö nolotti :/ Vast' edes aion pukea yhdeksään mennessä, lupaan.

Tepsulle *HALI* (huomasitko, se oli ihan iso se hali?)

Nolona jätskin kanssa,mutta sitä ei ole paljon ja se ei ole suklaata..ja sitten sitä ei ole enää ja seli,seli...

Lapset oli aamulla reippaita,ei mitään vaikutusta että piti herätä tunnin aiemmin :-) TYpyn kanssa ulkoiltii jäisessä puistossa,nyt raasulla poski mustana :-( Mut mun uudet goret oli hyvät!Tunti ulkoiltii,no ei tuol kylmä ole mut mun varpailla oli tosi lämmin!!!Ja se on harvinaista!!

Uni ongelmat paheni heti ku tuli pakollinen aamu nousu!Ensin pyörin puolkahtee hereillä ja sit heräsin kokoajan...päässä pyöri vaik mitä!!

Aloin tänää muuttaa mun jumppia sellaseks " jumppaa miten paljo vaa" mut osa ryhmistä on täys,joten en taida päästä ku kaks kertaa viikossa :-( Yks ois pakko olla su aamu,en voi mennä 3iltana...Tylsää!!!Vähä vei motivaatiota taas laihiksesta!!!Ois pitäny eilen asia hoitaa ni oisin viel päässy...

Ja unohin et mies piti joulukuus palkatonta lomaa eli rahaa tuli viel vähempi...Nyt on jo ihan ongelma!!Mitähän minä myisin??Ja typylle ois pakko kengät ostaa...Voi,voi!!!

Niin se on että ku väsyttää ja ahdistaa ni se oma ukko-kultakin alkaa olla täysin saamaton....ja hyvinä päivinä se on surastaan ihmemies ;-)

Tepsukalle myötätuntoa ja voimia!!!

Ethän Tuttis ihan meitä jätä vaikka työt kutsuu???

Täytys vähä taas raivaustöitä tehä..typyn päikit on lyhentyny!

jatu

Mammantaita! Nyt ollaan palattu arkeen, pojat on koulussa ja tarhassa ja Lilli nukahti poikien viemismatkalla ja nukkuu vieläkin. Niinpä, kyllä se päiväsaikaan se uni maistuu, voi kun nukuttaisi yölläkin. Supon avulla lopulta sain Lillin nukkumaan eilen illalla, ja sitten hän nukkui aamuun vain yhdellä herätyksellä. En sitten saanut lääkärille vastaanottoaikaa, mutta soittoajan sentään iltapäiväksi.

Postista soitettiin, keittiömme työtasot tulevat tänään. Jihuu! Sitten ei remontin edistyminen ole ainakaan siitä kiinni.

Kun nyt muutkin niin minäkin sitten... ryhdyn kaupankäyntiin. Siivosin äsken vaatehuonetta ja sieltä putkahti esiin kahdet poikien luistimet, tosi vähän pidetyt ja hyväkuntoiset, kokomerkintöjä en löydä mutta kun mittaan irtopohjallisten pituudet, niin pienemmät on 19 ja puoli senttiä pitkät ja isommat sitten siitä pari numeroa isommat. Eli jos jonkun syysvaaperon isoveli olisi innokas aloittamaan luistelua niin laittakaapa privaa. Jos ei mitään kuulu niin laitan parin päivän päästä (tai sitten kun muistan) tuonne osta&myy -palstalle ilmoituksen.

Mimmua kaipailen minäkin... Oliskohan Mimmu saanut itselleen syntymäpäivälahjavauvelin :-)

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

eka koulupäivä takana loman jälkeen, voi taivas että oli tylsää! Tuntuu siltä et en haluu sinne enää mennä ollenkaan, mut onneks lähes kaikki tuntu olevan samanlaisissa tunnelmissa.

Idan eka hoitopäivä meni hyvin, aamulla jäi vähän ihmeissään katselemaan kun mä lähdin. Ei itkenyt mutta mä itkin, olikin vaikeampi paikka tämä mitä alkuun ajattelin. Päivä oli menny hyvin, sanoivat Idaa hyväntuuliseksi ja rauhalliseksi. Nyt oon kotona n. 100x kieltäny juoksemasta sohvalla, hain pois telkkarin takaa, kaikki lelut levällään ja muutenkin riehuu että ei ole kyllä kotona rauhallinen. Päiväunien aikaan Ida sai hepulin, ei suostunu nukkumaan ei millään. Olivat yrittäneet sisällä vaunuihinkin nukuttaa mutta Ida oli vaan itkenyt. Lopulta oli nukahtanu vartiksi. Osasyynsä varmaan silläkin että Ida heräsi aamulla vasta hieman ennen yhdeksää, ja kun ei oo koskaan nukkunut sisällä... ehkä se siitä sitten alkaa sujumaan.

Nyt ihan varmasti Mimmu on jo synnyttänyt koska tää on jo toinen päivä kun ei ole pinossa. Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin, mitäs luulette kumpi on tullut? Musta tuntuu että tyttö, vaikka eiköhän se sitten selviä kun Mimmu itse tulee kertomaan.

Tänään tuli postissa Idalle housuja, h&m:ltä tilasin kun oli samettihousuja 3e. Nyt on Idalla beiget ja fuksianväriset sammarit kokoa 86, 92 ja 98 et samanlaisissa pöksyissä kulkee ainakin pari vuotta... no joo, siis on tietty muitakin housuja meillä käytössä... mut olivat niin edullisia et oli pakko tilata varastoon muutamat...

mut nyt kotihommien pariin...

Petra ja Ida

p.s harmi Lila toi juttu Kelan kanssa, toivottavasti asiat selviää...

Mies lähti aamulla sinne Raumalle töihin ja tulee pe iltana kotiin. Tätä " ihanuutta" jatkuu toukokuuhun. Tuntuu vaikeelta, vastuu yksin lapsista 5 päivää viikossa on aika iso juttu. Noh kunhan tässä muutama viikko menee niin tähän jotenkin tottuu... kunhan itse pysyn terveenä ja hyvä tietty jos lapsetkin.

Ei tartte kadehtia mun omaa aikaa enää, koska sitä ei ole :)

Teukalle parempaa mieltä ja unta, toivottavasti saat höllättyä työtahtia.

Napostelen tässä tässä samalla suolapähkinöitä, possu mikä possu, jos vaikka yrittäisi terveellisempää elämää, jahka tuliasnamit saa tuolta kaapista tuhottua...

Ayap, mulle on käyny samoin kun lukkomies tuli vaihtaa lukkoa ulko-oveen, olin varttia aiemmin noussu vasta sängytä, tais kyllä nolottaa lukkomiestä enemmän kuin mua :))

Lintsu pieni on oppinut sanomaan ei ja kysyn melkein mitä vaan niin vastaus on ei. Kahden sanan " lauseita" tulee välillä mm. Ei tule ja moi isi, liikkistä.

Hilu

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat