Seuraa 

Onko jotain suosituksia ym olemassa? Meillä nyt 4,5kk vauveli, ja kohta puoliin suunniteltiin aloittavamme yrittää toista...

Kommentit (7)

että suositeltaisiin vuotta mutta ihan vähintään pitäisi puoli vuotta mennä ennen kuin raskaus alkaa. Sitä puolta vuotta perustelivat sillä että eihän kohtukaan alkuvaiheessa kasva niin valtavaksi ja sitten kun kasvaa niin alkaakin olla kulunut jo lähemmäs vuosi.

Kuitenkaan ei ole olemassa mitään yleispätevää vastausta, sillä se johtuu kohdun kunnosta. Kannattaa siis kysyä sektion tehneeltä lääkäriltä miltä näytti. mieluummin tietysti niin että jo ennen sektiota puhuisi tästä niin lääkäri tietää sitten siltä kannalta kohtua leikatessaan tutkia. harvapa vaan sitä etukäteen tajuaa miettiä, en minä ainakaan tajunnut enkä voinutkaan kun sektio ei ollut suunniteltu.

Meille lääkäri sanoi, että hyvä olisi odottaa vuosi, että kohtu olisi taas tarpeeksi vahva... Tiedä sitä sitten onko suosituksissa eroa, asun ulkomailla, eli tuo suositus on täällä etelä-Euroopassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sektio 2,5 kk sitten ja vauvakuume jo nyt. Jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi että vaikka heti (en luota yhtään tähän lääkäriin, vaikutti tod. epäpätevältä), terkkari sanoi että vuosi pitäisi sektion jälkeen odottaa. Musta se tuntuu turhan pitkältä ajalta, kun toiveenamme olis pieni ikäero.Mä muistaisin jostain lukeneeni että puolivuotta olis hyvä aika. Mutta ei mullakaan ole mitään varmaa tietoa...

Minulle sekä sektion tehnyt lääkäri, laitoksen kätilö että jälkitarkastuksen tehnyt neuvolalääkäri suositteli VUODEN taukoa ennen kuin toista saa yrittää. Kyseessä oli kiireellinen/hätäsektio (epäselvää kumpi lopulta tehtiin...). Joillekin on, uskomatonta kyllä, näytetty heti vihreää valoa seuraavalle, olen myös kuullut puolen vuoden suosituksesta.

En itse lähtisi riskeeraamaan, sillä seuraukset liian lyhyestä synnytysvälistä voivat olla hengenvaaralliset (kohdun repeäminen jne). Meillä ehkä ruvetaan yrittämään toista kun esikoinen on 10,5 kk.

Tavallisen alatiesynnytyksenkin jälkeen on suositeltavaa pitää muutaman kuukauden tauko, että elimistö ehtii toipua raskaudesta.

Itsellä kohtu repesi kiireellisen sektion yhteydessä ja sen vuoksi leikannut lääkäri suositteli odottamaan vuoden ennen uutta raskautta. Normaalisti olisi (kuulemma) hyvä pitää puolen vuoden tauko.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat