Seuraa 

Lueskelin tuossa noita koko arvioita ja rupsein kyselemmän et kuinka usein te käytte ultrassa? Meillä on menossa nyt rv 32+5 mutta ollaan käyty ultrassa vain kahdesti rv:lla 12+5 ja 20+5. Alku raskaudesta kohdunpohjan korkeus meni yläkäyrän alapuolella kunnes rv25 eteenpäin se otti ison kasvu piikin viikkoon 31 asti, kasvoi tuona aikana 24cm:stä 35cm:een. Neuvolassa vain ihmetteli et mistähän moinen kasvupiikki ja pyysi käymään viikon päästä uudestaan. Viime viikolla kun käytiin sitten uudestaan neuvolassa niin oli tasoittunut kasvu. Mutta siitä huolimatta minulla on pieni pelko että onko massussa kaikki hyvin. Kysyin neuvolatädiltä ultrassa käyntiä niin vasta rv36 on seuraava käynti. Kuulun näihin ylipainoisiin äiteihin ja luulin et vauvan kasvua seurattaisiin senkin takia normaalia enemmän. Mutta neuvolassa aina sanottiin että kun kaikki on näin hyvin niin ei tarvita ylimääräisiä käyntejä. Onkohan täällä muita vastaavan laisia tilanteita?

Kommentit (5)

vain yhden ultran viikon 18-22 välissä. Muuta ei tarjota.

Itse olen käynyt yksityisellä ultrassa alkuraskaudessa rv:llä 8+3 ja sitten synnärillä rv 10 verenvuodontakia sekä kunnan maksamassa rv 19. Ja nyt sitten käyn yksityisellä 2.5 viikon välein ultrassa kun on ennenaikaisia suppareita. Kunta ei tarjoa enempää,joten täytyy maksaa itse yksityiset käynnit. Näin meillä

Lilli81 19+2

esikoiselta kävin vain ja ainoastaan alkuraskauden ultrassa. Ei ollut kuulemma tarvetta, kun kaikki meni normaalisti. Synnytystapa-arvio tehtiin " päällisin puolin" . Taitaa olla kunta/kaupunki kohtaista, tuolloin kyseessä oli Kuopio. Nyt asumme pienellä paikkakunnalla ja ensi viikolla rv 18 on jo kolmas ultra. Maltan tuskin odottaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

odottelen aikaa seuraavaan. haluavat mitata lapsen koon kaiken varalta. olen ylipainoinen ja tämä on esikoiseni, joten tuumivat neuvolassa että kannattaa käydä toisessa ultrassa, muuten meillä päin on vain yksi ultra vk 10-12..

oon käyny alkuraskaudessa ja rakenneultrassa. Synnytystapa-arvio on miula rv 38 jollon ultraavat myöskin. Mie sitten taas kävin kahdessa " ylimääräisessä" raskausdiabeteksen takia kun seurasivat vauvan kokoa ja nämä olivat viikoilla 29+0 ja 31+1.

Kaksi ultraahan on ihan normaalia, mutta eikös noilla viikoilla (rv 30+)jo käydä neuvolassa kahden viikon välein, ainakin se on suositus, ja rv 36 lähtien joka viikko.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat