Seuraa 

Toukomurut vuoden toisella viikolla!

Sivut

Kommentit (29)

Pitkään aikaanen ole kirjoitellut, mutta eipä tänne erikoista. Veekku sai ylös kaksi hammasta, ne sekoitti unikoulun tuomat hyvät yöunet viikoksi, mutta taas neiti nukkuu hyvin, herää maidolle kuudelta ja sitten jatketaan vielä pari tuntia unia. Pinsettiotteella typy poimii pienetkin muruset lattialta ja konttailee ympäri kämppää. Korkeammalta tavarat saa nousemalla polviseisontaan. Karkunkävelyäkin koittaa jo hoippua, varmaan koittaa vahvistaa jalkojaan seisontaa varten niin sitten ylettyy vielä ylemmäs :-D

Jotto kyseli töihin menosta. Joo, vanhempainloma päättyy 13.2 ja samalla päättyy työsopimus. Mun piti palata 14.2 samalle osastolle mutta nyt on vaikeuksia ylihoitajan kanssa (josta ei löydy nyt kaunista sanottavaa minulta tai osastonhoitajalta). Osastonhoitaja koittaa nyt sitten suunnitella jotain kieroa että saisi mut pidettyä siellä :-) Ensi viikolla kuulen jäänkö työttömäksi vai mitä. Olen jo miettinyt että haenko töitä muualta, mutta olen viihtynyt tuolla gastropuolella, työ on kiireistä ja haastavaa, ei tule aika pitkäksi. Osastonhoitaja kehui mua maasta taivaisiin ja painotti että ei halua mua missään tapauksessa päästää. Kyllä meinasi nousta pissi nuppiin kun joku kehui ja sanoi että mut otettaisiin avosylin vastaan missä tahansa mistä hakisin töitä :-) Kotona niin harvoin saa kehuja. Itseäni olen kiittänyt ja kiitosta on riittänyt, heh. No, ensi viikolla tulen sitten tuulettamaan töiden jatkumista tai itkemään työttömyyttäni.

Äh, kukakohan mahtoi pottailusta kysellä? Anteeksi, en nyt sitten muista. No, jokatapauksessa, ei olla vielä kokeiltu, kun luin jotain pottailukirjaa ja siinä oli 11. kohtaa joista tietää milloin lapsi on valmis aloittamaan pottatreenit eikä Veekku täytä kuin kaksi kohtaa vasta.

Mutta ei-sanaa opetellaan. Kun Veekku menee sähköjohdoille tai muuhun paikkaan mihin ei soisi pienen menevän, sanon ei. Yleensä Veekku jo lopettaa muutaman kiellon jälkeen sen tutkimusmatkan siihen. Mutta jos ei lopeta, siirrän neidin kauemmas ja sanon ei. Tunnistaa selkeästi jo kiellon, mutta muisti on vaan niin lyhyt :-)

Nyt mennään aamupalalle. Hyvää viikonloppua toukoille ja jaksamisista!

Kaisu ja Veekku (5.9.)

Elina kirjoitteli jostain asukaspuistosta....en ole itse ikinä sellaisesta kuullut, mutta voisiko joku ottaa asiasta selvää, sellaisessa olisi kiva nähdä jossa voi laittaa lapset lattialle konttaamaan ja tutustumaan toisiinsa???Meidän tyttö ei ainakaan kovin kauaa sylissä halua olla vaan mennä lattialle telmimään. Kahvilat ovat siinä suhteessa huonoja tapaamispaikkoja.

Kutsuisin mieluusti kaikki meillekin, mutta tilat eivät taida oikein riittää kun asumme pikku kaksiossa, 40m.Tuntuu välillä meillekin ahtaalta=)))

Sitten olisi pieni toivomus jos ei tapaaminen olisi 23 päivä kun olemme silloin vielä reissussa ja olisi kiva päästä mukaan.Loppuviikosta käy hyvin.

Samalla on pakko kertoa mitä meidän neiti teki yksi päivä.Meillä on olohuone ja keittiö samassa joten ada ei pääse oikein tekemään mitään niin etten huomasi....paitsi silloin kun käännän selkäni, laitettiin ruokaa lautasille ja käänsimme hetkeksi selät adalle, niin tyttö sai jotenkin ihmeen konstilla mun turkinpippuri pussin olohuoneen pöydältä(pussi oli niin ettei hänen pitäisi ylettyä siihen, vaikka nousisi pöytää vasten) ja vielä niin ettei pussi rapissut yhtään.Siinä hän sitten lattialla istui ja otti karkkeja käsiinsä ja yksi oli jo suussa jota hän imeskeli.Mä kyllä pelästyi niin paljon, onneksi pysyin rauhallisena niin kauan kun sain karkin pois neitin suusta ettei pelästynyt mun reaktiota ja niellyt karkkia.itku meinasi päästä kun sain sen suusta pois. Mutta taitaa tyttö tulla äitiinsä kun tylläsi turkinpippureista=)))).

Kaisun_tyttö05, mikä kirja se oli mistä luit siitä pottailusta, olisi kiva lukea itsekin se.??

Ai niin joku kyseli nukkumisrytmeistä.....Meillä otetaan vaihtelevasti päiväunia, jos nukkuu pikkupäikkärit,niin ne nukutaan 9.30-10.00 ja sitten päiväunille n.11.00 ja nukutaan 2-4 tuntiin ja sitten yöunille n 19.30. ja herää aamulla n6.30-7.30.Jos aamulla ei nuku noita puolen tunnin unia niin menee nukkumaan 10.30-11 ja nukkuu 2-4 tuntia ja illalla saattaa ottaa puolen tunnin tirsat n.17 aikoihin. Yöt ovat kuitenkin jo hieman rauhoittuneet, mutta edelleen toivotaan että palattaisiin siihen samaan vanhaan niin saisi äiti ja isikin nukuttua kunnolla.

Meillä on tänään harvinaista herkkua kun päästää miehen kanssa ulos syömään, Adan kummit tulevat häntä hoitamaan.Taidetaan vähän juhlia meidän kihlausta näin jälkikäteen=))

Hauskaa viikonloppua!!!!

Nelli&Ada

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoittelempa kans pikasesti.Aika laiska oon ollut!

Meilläkin aletaan olemaan terveenä.Joulusta asti vuorotellen molemmat sairastanu.Typykkä on nyt 7.5kk ja oli sitten ensimmäinen korvatulehduskin raukalla ja kamala yskä,nuha ja kuume.No nyt näyttää jo hyvältä.On se vaan eri helppoa hoitaa terveitä lapsia!

Neiti on tosi rauhallinen tapaus edelleen.Istua kököttää aika hyvin.Tyynyjä pidän vierellä,kun kupsahtaa kuitenkin vielä sillon tällöin.Mutta nyt aivan innoissaan kuitenkin kun näkee maailmaa vähän eri vinkkelistä.Ei liiku eteen eikä taakse.Eikä juuri kyllä yritäkään.

Syönti on aikas vähäistä.Pikkumääriä soseita syö ja kun vasta kyselinkin sitä..niin sitten sain vähän paremmin syömään kun vaihdoin toisenlaiseen lusikkaan.Mutta nyt sitten ku oli kipeenä söi tosi huonosti,että taas ollaan alkutaipaleella.Vettä ottaa mukista hienosti ja tissi maistuu.Yöllä syö kerran tai kahdesti.Ja kun välillä oon koittanut etten anna tissiä, niin voi kauhea kun neiti suuttuu!!Ja kun tuttia ei ole käytössä niin tissi siis suuhun ;) No kyllä se joskus loppuu!

Täällä nyt aivan kamala myrsky,ulos ei kyllä ole asiaa!Eilen tehtiin iso lumiukko,mutta siltä jo porkkana ja suu tippunut :) Meillä talon rakennus meneillään ja kovasti suunnittelen sisustusta kun lapset nukkuu.Pää aivan sekaisin kun mietin eri vaihtoehtoja.Onko muilla nyt vastaavaa rakennushommaa käynnissä?

Kaisu:sä silloin joskus kerroit ku olit ollu joulun aikaan töissä...kuulosti niin tutulle.Mä myös hoitoalalla.Ja kun menin esikoisen jälkeen 3 kuukaudeksi töihin olin aivan varma että oon unohtanut kaiken mutta nopeasti tuli mieleen asiat.Sä oot siis kohta aloittamassa työt? Mä aattelin jäädä näiden kahden kans kotiin.Vaikka kyl työtkin kiinnostais,kun tuo hoitoala on niin upea,mutta palkat ei!!! :( Tsemppiä sulle työtantereelle!

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja pitäkää vauvoistanne huoli! (ei nuo kyl enää kovin vauvoja ole! )

Jotto +lapsoset 2v ja 7,5kk

Se kirja oli Jane Gilbertin Pottatreenit. Muistaakseni...

Olen kyllä miettinyt kovasti tuota pottailuasiaa, toisaalta voisin nytkin jo aloitella harjoituksia, mutta kun neiti vääntää kakat aina kesken ruokailut, pari lusikallista kun on mennyt ruoukaa, alkaa ähinä. En viitsisi alkaa potallakaan syöttää :-) Eli tiedän kyllä tarkalleen koska tytöllä olisi tavaraa tulossa, mutta kun tulee niin hupsuun aikaan. Jos kakkaisi ruuan jälkeen, olisi helppoa laitta neiti potalle ähkimään. Ehkä me odotetaan vielä jonkin aikaa. Myönnän, olen vähän laiskakin :-(

Kaisu taasen

Meidän Emmalla on alkanut eroahdistuskausi. Ei sitä muuksikaan voi nimittää. Ennen tyttö tykkäsi touhuta omiaan pitkiä aikoja, nyt roikkuu lahkeessa kiinni koko ajan ja aloittaa kauhean huudon kun katoan näkyvistä. Tämä ahdistus näkyy sitten yölläkin. Syötön jälkeen pikkuämmä ei tykkää yhtään siitä, että palautan hänet omaan sänkyynsä, vaan nousee seisomaan ja rynkyttää pinnoja vaikka tunnin, samalla tietysti kiljuen niin että korvissa raikaa. Olen silti koittanut pysyä lujana, viereen en ota.

isosiskolla ei ollut mitään vastaavaa kautta, joten olen tässä hieman ihmeissäni, mutta eiköhän se aika korjaa tämänkin tilanteen.

Emma siis konttaa, istuu ja nousee tukea vasten seisomaan. Hiki tulee, kun se ressu on niin pönttö, että välillä päästää tuestaan irti ja sitten sitä lennetään turvalleen. Näin käy about 2-6 kertaa/vrk. Eilen käänsin sekunniksi selkäni ja siinä välissä pimu oli saanut itsensä seisomaan ja jysähtämään selälleen. Pää kumahti oikein komeasti lattiaan. Aiai.

Syömisten kanssa on ollut vähän ongelmia. Emma on sellainen sihtikurkku ettei mikään ruoka, missä on hiukankin paakkuja mene kakomatta alas. Joskus typy jopa oksentaa ihan komeasti. Ne kaupan soseet, joissa on ikäsuositus 8kk pitää vielä haarukalla erikseen muussata, muutoin tyttö ei syö. Esikoisen kanssa ei ollut sitäkään ongelmaa, ettei ruoka olisi kelvannut. Olen nyt sitten koittanut antaa Emmalle suolatonta ruisleipää, jotta oppisi pyörittämään ruokaa suussaan. Tähän saakka menestystä ei liiemmin ole ollut.

Hooh, välillä tämä elämä tuntuu aika kovalta. Lupaan ja vannon että enempää lapsia ei enää tule. Kunhan saan nämä vekarat tästä edes kouluikäiseksi niin loppuelämäni matkustelen ja nautin. Sterilisaatioon juoksen viivana kunhan 30 ikävuotta tulee täyteen.

(Onko joku käynyt Stockalla, jossa on kait jossain myös joku leikkipaikka?)

Siis tarkoitan tietenkin Stockan kahvilassa, jossa yhteydessä jokin leikkipaikka... :)

Meilläkin tulee muuten kakka aina syödessä :-) Ja vielä useamman kerran päivässä. Enkä minäkään viitsi potalla syöttää. Pari kertaa ollaan pottailtu ihan kokeilun vuoksi ja saalistakin on saatu. Mutta laiska kun olen, en kesken ruokailun viitsi potalla alkaa siirtämään.

Meille sopisi hyvin tuo 23.1. keskiviikko. Kai paremman paikan puutteessa se Wayne' skin käy. Sinne lattialle ei vaan oikein viitsi laittaa vauvoja ryömimään. Vai olisiko jollain tilava asunto tai tiedossa jokin muu paikka helppojen liikenneyhteyksien päässä?

Unikoulukin jatkuu. Yötissittely ollaan saatu pidettyä poissa, mutta valvoin kyllä viime yönä puolitoista tuntia yhdestä eteenpäin silitellen neitiä. Lopulta sitten tyttö kuukahti nukkumaan. Olisi vaan halunnut jutella, leikkiä ja ryömiä. Onhan tämä vähän turhauttavaa, kun tissillä neiti taintuisi heti ja nyt sitten valvoskellaan. Mutta toivottavasti tuloksiakin saadaan, jos vielä muutama yö jaksetaan?

Bamse ja neiti

Ja hyvää uutta viikkoa! Meillä Dani täyttää tällä viikolla jo 8kk! Neuvola on huomenissa. Täytyy sit palailla uusia mittoja kertomaan.

Meillä liikutaan edelleen ryömimällä. Kovasti kyllä jo yrittää kurkotella ylöspäin ja vetääkin itseään ylös, jos sattuu sopivasti saamaan jostain kiinni. Tukevasti Dani töröttää istua ja viihtyy siinä leikkien. Meillä ainakin kaikki muut kiinnostaa enemmän kuin omat lelut. Niin, kukapa niitä samoja tavaroita jaksaa aina kattella ;) Pihalla me ollaan nyt muutamia kertoja käyty valveillaolo aikana. Pulkan kyydissä on kiva olla! Ollaan oltu luistelemassakin niin, et vaavi istunut pulkassa ja hurjaa kyytiä saanut luistelijan perässä. Hurjan hyvin on viihtynyt tai ei ainakaan huutoa ole kuulunut.

Ihanaa, meillä on nukuttu nyt taas välillä hyvin melkein viikon ajan. Viime yökin meni kellon ympäri kolmella herätyksellä. Jippii!! Pitää vissiin koputtaa puuta, et jatkuis näin hyvin edelleen. Päiväunet on kyllä sit huomattavasti vähentyneet, ku yö on nukuttu hyvin! Mut ei väliä, kunhan saa yönsä nukkua.

Wera; itsetehdyistä soseista. Mä oon alusta alkaen pakastanut aina kaikki kasvikset ja lihat omina kuutioina ja perunan olen keittänyt joka toinen päivä. Helppoa ottaa aina eri makuja eri ruuille. En ole huomannut, et menevät rakeisiksi. Perunahan ei kyllä tahdo kestää pakastamista.

Nenn, mitä kuuluu? Sua ei oo " näkyny" ..

Sellaista tänne, palailen huomenna uusin mitoin :)

Ninni-pinni & Dani viittä vaille 8kk

Hyvää uutta vuotta 2006 kaikille.

Tulin nopsasti vastaamaan tohon kysymykseen pk-seudun toukojen seuraavasta tapaamisesta. Yksi paikka, missä vois tavata on nämä asukaspuistot. Käykö joku semmoisessa? Ne on kait avoimia kaikille?

Me tultais Siirin kanssa myös mielellään tapaamiseen, mutta meille kävisi vasta vk:lla 4 (23.1. -) tai siis siitä eteen päin.

Mitäs muuta... meillä on ryömitty vauhdilla eteenpäin nyt n. viikon verran. Siirillä on 8 kk neuvolalääkäri ens viikolla 18. päivä. Tyttö näyttää ja tuntuu (painaa) isolta, saa nähdä, mitkä mitat tulee. Imetys taitaa vedellä meillä viimeisiä. No, olen kuitenkin iloinen, että näinkin pitkään sitä kesti.

Hyvää viikon jatkoa,

toivoo: Elina ja Siiri (6.5.)

Jospa taas kirjoittelisi kun neiti nukkuu ulkosalla jo toista tuntia. Meillä ei ole mitään suurempia nyt tapahtunut. Eilen huomasin että tytön ryömimistyyli alkaa tuottaan tulosta ja pääseekin jonkin matkaa eteenpäin. Ja suoraan suunnisti johtokasaan =))). Erica istuu jo tosi hyvin, harvemmin enää kupsahtaa ja vetää itseään istuma-asennossa eteenpäin, aika koomisen näköistä.

Nyt on reilu viikko koitettu vähentää yösyöntejä, ja tuloksia alkaa tulemaan. Ensimmäinen syönti 12-1 välillä on nyt jäänyt pois ja aamuyölläkään ei aina tartte syödä. Muuten varmaan menis vieläkin paremmin, mutta tyttö ei meinaa saada unta kun yöllä heräilee tapansa mukaan. Näkee että hän haluaisi nukkua, mutta pyörii ja hyörii vain. Toivottavasti tämä tästä rauhoittuis ajan kanssa. Itse alan olemaan melko väsynyt kun on tosiaan nyt viikon yöllä ollut hereillä parhaimmillaan parikin tuntia kun neiti ei saa unta. Välillä tuntuu että antais vain maitoa, niin tyttö nukahtais samantien, mutta jos nyt vielä jaksais vähän aikaa, niin sittenhän sitä sais nukkua vielä paremmin, toivoo =).

Meidän 8 kk neuvola on vasta loppukuusta. Mukava nähdä parin kuukauden jälkeen paljonko neiti on kasvanut.

Näköjään sataa vettä täälläkin... joten sateista loppupäivää toukoille ja mammoille. Me ei taaskaan tapaamiseen taideta päästä kun asustellaan täällä pohjanmaalla.

Terkuin Hemu80 ja neiti kohta 8 kk

Eli viikoa 4, maanantaita tai keskiviikkoa on ehdotettu.

Miten ois maanantai 23.1. klo 13? Paikkana sama Waneys Cofee, vai onko parempia paikkaehdotuksia?

(Onko joku käynyt Stockalla, jossa on kait jossain myös joku leikkipaikka?)

Mamma ja Daniel, 7,5kk

Tosi kiva kuulla ku toukomurut ovat lähteneet liikenteeseen. Täähän onkin yks suurimpia askeleitahan meitin pikkusten elämässä! Aivan ihanaa:) Meilkin nyt tyttö on päässyt eteenpäin eikä vain peruuttamalla. Konttausasentoon menee hyvin ja siihen jää sit keinuun:) Samoin istutaan ittekseen, vaiks ei viel niin kovin tukevasti. Ylös ei kyl yritä nousta viel.

MILLACAMILLA: meilkään ei yhtään hammast näkyvis edelleenkään!

Yöllä meil ei enää syödä, tänään tuli ennätys ku tytsä söi vast kello 8 aamul. Olitko Hemu80, joka yösyöttöjen kanssa taisteilit... Omasta puolestani halusin kannustaa pitää pinnas, mähän pidin tytöllemme sellaista omatekoista lempeää unikoulua. Aikaahan siinä meni, ja edelleen kyllä neiti heräilee öisin enemmän tai vähemmän, mut rauhoittuu samantien ja tosiaan ei ainakaan tarvi sitä tissiä siihen hätään! Kiitos tämän...täs vuodenvaihteessa sai tämä äippä ekan kerran 8 kuukauteen nukkua kokonaisia öitä, ku mies nukkus vauvan kaa toises huonees:)))

Yösyötöt lopetettuani tietysti tissimaito rupes hupenee ja nyt olenkin jo melkein kokonaan siirtynyt pulloruokintaan, joka sujuu sekin hyvin. Kyllä mäkin olen iloinen sitä, että tähän saakka on tota taikajuomaa riittänyt:D

Ai niin ja neidin uusimmat mitat 8kk: 69,2cm; 7 580g

nyt huudetaan ruokaa

moro

Crobin ja peukaloinen 8kk

hetken oma aika kun pieni nainen nukkuu..se on kyllä kohta hellästi herätettävä, meilläkin yöunet ollu tosi katkonaisia, juhlittiin monta kuukautta kun ei neito herännyt yöllä edes syömään ja nukkui n.10tuntia putkeen..nyt on kahen tunnin välein itkut tai muuten vaan tekee temppujaan sängyssään.

Wera kyseli lemmikkien suhtautumista vauvaan ja toisinpäin.Meillä sisällä kaksi kissaa jotka vaihtelevalla menestyksellä tulevat lähelle lasta tai luikkivat pakoon.Kun neit " silittää" kisuja, silloin ne viimeistään tajuaa lähteä pakoon..;). Koirassa onkin sitten jo vahtimista kerrassaan, se on onneksi vaan utelias ja nuolisi pientä mutta neiti ottaa välillä koirastakin aika napakasti kiinni, onneksi eläin tajuaa jotenkin että ei saa purra tms vaan vaihtaa vaan tyylikkästi paikkaa. Hienosti siis on mennyt.

Nyt kun tyttö konttaa kovaa vauhtia ja nousee seisomaan kaikkea vasten, se välillä erehtyy koiraa vastenkin tietysti nousemaan ja se ei ole ihan järkevää... kommelluksitta toistaiseksi!!!:)

meillä siis liikutaan jo paljon, pinsettiote on tuttu myös ja lelut ei kiinnosta vähääkään.Kaikki ympärillä on yhtäkkiä tullut konttausetäisyydelle ja nouseminen saa vielä lähemmäs kaikkea vaarallista ja kiehtovaa.. enää ei tarvii paljon sohvalla ite lojua vaan perässä on paineltava koko päiväisesti, onnellisena kuitenkin, että lapsi kehittyy ja kasvaa!!

Hammaskeiju ei ole käynyt vieläkään..saapi nähä sitte tuleeko ennen 1v synttäreitä.Mitään ruokia missä palasia hän ei suostu yökkäämättä maistemaan, tekeeö se hampaattomuus sitten sen.

Kovasti tulee juttua, tarkoituksettomia " äiti" sanoja ja " ikkää" myös, ei kuitenkaa tarkota minua tai miestäni vaan ihan höpöttelee vaan jonninijoutavia ;).

nyt herättämään doorista, muuten saa taas yön valvoa hänen kanssaan.. varmaan joka tapauksessa...

vointeja kaikille!!!!!!!

mc rv 23 ja tytteliini kohta 8kk.. niin se aika rientää...

Nostetaan pikkuisen. Aika laiskoja ollaan me toukot kirjoittamaan.

Meidän neitikin sitten vihdoin pääsee eteenpäin. Tosi hitaasti ähertää mittarimatomaisesti, mutta silti eteenpäin kohti johtokasoja on vakaa suunta. Istuminenkin on jo aika vakaata. Myös unikoulua on pidetty nyt kaksi yötä ja sen kunniaksi tyttö muutti omaan huoneeseen. Ensimmäinen yö epäonnistui täysin ja tyttö nukkuikin lopulta tissi suussa meidän välissä. Yllätys, yllätys - viime yönä neiti sitten nukkuikin itsekseen omassa huoneessaan yhdestätoista vartin yli kuuteen. Saapa nähdä miten ensi yö menee. Vähän huonossa saumassa taitaa vaan olla tämä unikoulu, kun näyttää juuri ensimmäinen hammas olevan puhkeamassa ja lisäksi oppi juuri tuon eteenpäin menon. Yritetään silti. Samalla yritän imetystä vähennellä, kun se töihin meno uhkaavasti lähenee. Iik.

Pk-toukojen tapaamiseen voitaisiin mekin tällä kertaa yrittää, jos sellainen järkätään. Esim. maanantai tai keskiviikko viikolla 4 saattaisi sopia?

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja kirjoitelkaapa muutkin.

Bamse ja neiti 8 kk

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat