Sivut

Kommentit (50)

Vierailija:

Lainaus:

Vein lapsen tk:een hoitajalle, joka ei antanut meille aikaa. Nyt totesi, että lapsi tarvitsee lääkärin hoitoa. Lääkäri laittoi meidät sairaalaan lastenlääkärille, jossa todettiin keuhkokuume ja lapsen kuivuminen. Nyt tyttö on isänsä kanssa osastolla. Itse tulin hakemaan tavaroita jne. ja lähden kohta yöksi hoitamaan lasta sairaalaan. Että näin tällä kertaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Todella outoa toimintaa. Jos on useampi lapsi lähde niitten kanssa istumaan terveysasemalle jotta saadaan lääkäriaika ja taas sitten uudestaan iltapäivällä??

Vierailija:

Lainaus:

näille pääsee ilman ajan varausta, ilmoittautumisjärjestyksessä. Tää Terkka/hoitsu katsoo ootko sairas vai et sitten jos olet sairas varaa sulle lääkäriajan ja tulet iltapäivällä uudestaan.

Meillä lapsi oli viime viikolla kovassa kuumeessa, ensin menimme lapsen kanssa odottamaan aamulla 8.15 ja jouduimme odottamaan klo 10.55 asti kunnes pääsimme terkkarille, terkkari katsoi lasta ja sanoi pitää antaa lääkäriaika! Lääkäriaika saatiin 14.10, käytiin kotona ja tultiin uudestaan klo.14.00, lääkärin ajat myöhässä päästiin lääkärille klo. 14.45, siinäpäs se päivä mukavasti menikin sairaan lapsen kanssa, kun en edes omista autoa jouduin lapsen kanssa kävelemään edes takaisin, ja muut lapset pitivät tietenkin omaa showtaan. Kukupa sitä haluaa kävellä 3 km edestakasin monta kertaa päivässä.

samaa sanoi ystäväni joka on terveydenhoitaja... meillä oli tuossa jokuaika sitten melko sama tilanne, lääkäri piti mua varmaan tyhmänä mut piti olla ite kovana että mä en todellakaan toipilasta lasta vie hoitoon!!! eka kuumeeton päivä oli flunssan jälkeen ja mun oli pakko saada yhdeltä päivältä saikkutodistus töihin :(

Vierailija:

Lainaus:

Minä olen aina tk:hon soittaessani vain sanonut, että tarvitsen lääkäriajan. Sitten on kysytty, että onko tarve akuuttiajalle. Olen sanonut, että on (jos siis on) ja sitten on kysytty, minkätyyppistä vaivaa on. Olen siihen vain ylimalkaisesti vastannut että esim. kipuja, joiden vuoksi on päästävä lääkärille.

Olen käsittänyt, ettei ole mitään velvollisuutta kertoa terveysongelmistaan vastaanottovirkailijalle/ajanvaraajalle!??! Ja näin on homma toiminut aina, Helsingissä, Viiskulman terveysasema.

Jos haluat akuutttiajan, on kerrottava käynnin syy. Monet akuuttiajan tilaajat eivät ole lainkaan lääkärin tarpeessa, vaan esim. tarvitsevat sairauslomatodistuksen työnantajalle flunssasta ja hoitajan todistuskin kelpaa. MIkäli emme haastattelisi soittajia vielä harvempi todellinen avuntarvitsisija pääsisi lääkäriin. " Tavalliset" vastaanottoajat ovat eri asia, silloin ei ole vaivan luonnetta pakko kertoa.

Ottamatta kummemmin kantaa ap:n tapaukseen, toivoisin ihmisisten ottavan huomioon myös sen, että on tosiaan tilanteita, jolloin omalääkäriä ei ole ja päivystävän lääkärin ajat jo annettu ja tämä on hetki sitten pää punaisena huutanut hoitajille, että yhtään ylimääräistä ei sitten ota! Hoitajat antavat aikoja jos niitä on. Jos ei ole, hoitajan pitäisi ohjata muualle (miten se sitten missäkin kunnassa toimii).

Minä olen aina tk:hon soittaessani vain sanonut, että tarvitsen lääkäriajan. Sitten on kysytty, että onko tarve akuuttiajalle. Olen sanonut, että on (jos siis on) ja sitten on kysytty, minkätyyppistä vaivaa on. Olen siihen vain ylimalkaisesti vastannut että esim. kipuja, joiden vuoksi on päästävä lääkärille.

Olen käsittänyt, ettei ole mitään velvollisuutta kertoa terveysongelmistaan vastaanottovirkailijalle/ajanvaraajalle!??! Ja näin on homma toiminut aina, Helsingissä, Viiskulman terveysasema.

seuraavana päivänä jouduin meneen uudestaa ja lääkäri joutu lähettään mut keskussairaalaan tiputukseen ja osastolle. oli onneks vielä sama hoitsu paikalla sinä päivänä niin sai varmaan ihan opikseen

sanottiin terkkarissa, että oletko sitä mieltä, ettei lapsesi selviä yön yli!

Musta oli tosi törkeesti sanottu. Lapsi oli alta puolen vuoden, kuumetta, nuhaa ja yskää ollut monta päivää. Sitten alkoi olla niin tukossa, että hyvä kun henki kulki.

Olin kovana ja vaadin sitä lääkärin aikaa, jonka sitten sainkin kauhean tappelun jälkeen. Lääkäri ihmetteli kovasti hankalaa ajan saantiamme, sillä lapsi oli todella kipeä.

outoa

Vierailija:

Lainaus:

näille pääsee ilman ajan varausta, ilmoittautumisjärjestyksessä. Tää Terkka/hoitsu katsoo ootko sairas vai et sitten jos olet sairas varaa sulle lääkäriajan ja tulet iltapäivällä uudestaan.

Meillä lapsi oli viime viikolla kovassa kuumeessa, ensin menimme lapsen kanssa odottamaan aamulla 8.15 ja jouduimme odottamaan klo 10.55 asti kunnes pääsimme terkkarille, terkkari katsoi lasta ja sanoi pitää antaa lääkäriaika! Lääkäriaika saatiin 14.10, käytiin kotona ja tultiin uudestaan klo.14.00, lääkärin ajat myöhässä päästiin lääkärille klo. 14.45, siinäpäs se päivä mukavasti menikin sairaan lapsen kanssa, kun en edes omista autoa jouduin lapsen kanssa kävelemään edes takaisin, ja muut lapset pitivät tietenkin omaa showtaan. Kukupa sitä haluaa kävellä 3 km edestakasin monta kertaa päivässä.

olikin todella sairas jo teidän pikkuinen...Ei nykyään tk_maailmassa auta kuin pitää puolensa, kohtaloonsa tyytyvät jää ilman hoitoa, ja ne jotka kovaäänisesti vaativat hoidetaan...vaikka hammasta kiristäen

asioita täytyy joskus suurennella, että sen ajan saa. Minä annan kuitenkin melkoisen helpolla lääkärinaikoja, koska olen itsekin pienen lapsen äiti.

lämpöä ollu kaks päivää, nuhaa reilu viiko nyt tänään henki pihissy niin että pelkään ton tukehtuvan. Eilen soitettiin terveyskeskukseen, ja sieltä hoitaja sano, että sen mielestä mä liiottleen ja hätäilen, että lapsella on kaikki kunnossa. Ja on kuulemma täysin normaalia että tän ikäsellä vauvalla henki ei kule kunnolla. Onneks soitin tänään yksityiselle. Kohta on pikkuisella lääkäri. Sanoivat, että jos on kovinkin tukkonen ni joudutaan tod.näk sairaalaan:(

Aina vain ei ole rahaa yksityiselle (onneks siellä käy visa).

Minä vein kerran 2kk:n ikäistä vauvaa päivystykseen kuumeilun takia; käskettiin vain seurailla. Onneks olen itse hoitoalalla ja vaatimalla vaadin, että tämänikäiset kuuluu sairaalahoitoon, jos kuumeen syy ei selviä. Sithän me lopulta oltiin osastolla, kun tulehdusarvot oli taivaissa!

Vein lapsen tk:een hoitajalle, joka ei antanut meille aikaa. Nyt totesi, että lapsi tarvitsee lääkärin hoitoa. Lääkäri laittoi meidät sairaalaan lastenlääkärille, jossa todettiin keuhkokuume ja lapsen kuivuminen. Nyt tyttö on isänsä kanssa osastolla. Itse tulin hakemaan tavaroita jne. ja lähden kohta yöksi hoitamaan lasta sairaalaan. Että näin tällä kertaa...

meilläpäin kanssa hoitajat tuppaavat hieman liikaa neuvomaan, mutta onneksi vielä lapset pääsevät heti lääkäriin ja koskaan ei ole jäetetty ottamasta lääkäriin. isälläni meinasi käydä hassusti kun meni jalan takia illalla päivystykseen ja hoitaja olisi passittanut kotiin. äitini vaati päästä lääkäriin ja siellä lääkäri totesi että kotiin jos olisivat menneet niin aamulla ei olisi isälläni enää jalkaa ollut. suoraan isoon sairaalaan ja leikkaukseen joutui... että näin ne hoitajat hoitavat...

töissä noissa terveyskeskuksissa. Täällä olen vielä aikoja saanut, vaikka välillä pitänyt tosissaan inttää että pääsisi lääkäriin. Aikuiselle varsinkaan eivät tahdo aikaa antaa, sillä pitäähän aikuisen " kestää" pikku taudit. No viimeksi kun olin kipeä enkä meinannut aikaa saada millään, niin loppujen lopuksi kun pääsin taisteltuani lääkäriin niin lääkäri säikähti miten pahaksi tilanne oli jo päässyt, siis ihan tosissaan oikein säpsähti ja kauhisteli. Lupasi ottaa tarvittaessa vaikka ilman aikaa vastaan jos ei olisi alkanut lääkkeillä paranemaan. Eli sitkeästi vaan pistätte vastaan hoitajalle jos tiedätte tilanteen olevan vakava, kyllä niiden on lopulta aika annettava

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat