Vierailija

voidaankohan leikkausta tehdä jos on raskaana??

Olen leikkaus jonossa ja toinen lapsi suunnitteilla.... Mietin vaan, et kannataisko odottaa sen aikaa että leikkaus on ohi?!

Kommentit (11)

Mä olen menossa kans sappirakon poistoon, olen jojonnsa Jorviin. Eilen oli yks järkyttävimmistä sappikivikohtauksista aikoihin. On mulla Litalgin, mutta ennen kuin se ehtii vaikuttaa mietin jo ittseni tappamista tuskista päästäkseni.

Harmi vaan kun leikkausjonot on niin pitkät, Litalginia joutuu pakostakin syömään aika tiuhaan. Yritän nyt tiukemmin pitää dieetistä kiinni. Omen, kaali, pavut, herneet, kahvi ainakin on sellaisia jotka aiheuttavat kipukohtauksia (En tiedä kahvista, mutta mulle aiheuttaa muita oireita, joten en siksi juo,)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sun kannattaa soittaa leikkaavalle lääkärille tai hoitajille ja kysyä asiaa.

Mä olen itse menossa sappirakon poistoon ja pelottaa..

Mitä oireita sinulla on ja onko niitä paljon??

On 24.2 poliklinikka käynti. Siellä kai suunnitelevat mitä tehdään?!? Kuinkahan pian siitä on leikkaus?

Tarvii kai käydä taas sitten lääkärissä, jos ei olekkaan ihan normaalia nää monta päivää kestävät kivut?!

Kivet olivat kuulemma aika isoja, sanoi lääkäri ultrassa. Onkohan pahempi vai parempi?!

Hemmetti, kun en päässyt lääkäriin ultran jälkeen, vaan oma lääkäri vaan soitti tulokset ja laittoi lähetteen leikkaukseen. Ei päässyt kyselemään mitään ja nyt ei sitten (kuten näkyy) tiedä mistään mitään!!!

T:ap

sappikivikohtauksia!!

Tosi kova mahakipu ja oksentamista!!

Alkuun oli harvemmin ja nyt ollu jo viikon tosi kipee maha. Joutuu ottaan litalginin päivässä.

Ei vaan uskalla ruveta toista vauvaa yrittään, jos raskaana ollessa ei saa ottaa noita lääkkeitä, eikä tehdä sitä leikkausta, niin en kyllä 9kk:tta kestä ilman lääkitystä!!!

Oliko sullakin sitten sappikiviä, vai miksi sapen poistoon meet??

Poistetaankohan multakin koko sappi vai vaan kivet?

Jos on, siitä 6kk:n sisällä pitäisi leikkaus olla. Hoitotakuun vuoksi. MInä soitin jonohoitajalle ja ilmoitin, että voin tulla nopeastikin, yhden päivän varoituksella peruutuspaikalle.

Ja jos on tosi ylipainoinen, niin silloin myös voidaan joutua tekemään avoleikkaus. Mutta siis pitää olla kyllä aika reilusti ylipainoinen.

Sappirakko on sen ns. varastointipussi ja jos sinne kerääntyy kiviä tai soraa, sappirakko poistetaan. Jos kivet kertyvät sappitiehyisiin, se on huonompi juttu, koska sappitiehyitä ei voi poistaa.

Minä ainakin hoitaisin leikkauksen ensin alta pois. Litalgin on hirveän vahva lääke, en ottais raskausaikana. Ja sappikiviongelma voi pahentua raskausaikana. Ja jos sappirakko ja sappitiehyet tulehtuu, niin voi mennä avoleikkaukseksi. Tai siinä voi maksa jo vaurioitua pahasti.

Eli ensin leikkaus. Sitten vauva. Ihan sen vauvakin kannalta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat