Seuraa 

Hei taas!

Olo on yhä mitä mainioin. Hedelmäsaalaattiin on tullut himo ja piti tuossa toissa iltana lähteä ihan sen takia ajamaan kauppaan. Tyttökin oli silloin jo nukkumassa niin jätin isin kanssa kotiin.

Tämä raskaus on kyllä tosi helppo ollut tähän asti. En saa edes mitään hillittömiä itkukohtauksia niin kuin esikoista odottaessa. Kerrankin tiputin kukkaruukuun ja itkin aivan hillittömästi. :) Jopa seksiäkin tekee mieli :)

Se että maha on jo pullahtanut oli kyllä yllätys. Osasin odottaa nopeaa näkymistä kun edellisestä niin lyhyt aika, mutta että näin nopeasti!

Mitäs muuta... Niin suklaa ei maistu ollenkaan oikein etoo ajatus, ja meillä on joulun jäljiltä sitä vielä vaikka kuinka. Mitenkäs meinaatteko opettaa esikot pois tutista ennen vauvan syntymää? Olen mietiskellyt että jos parin kuukauden päästä yrittäis jättää pois sillä kun vauva tulee niin silloin tuskin onnistuu.

Kertokaahan nyt sitten muutkin kuulumisianne!

Sivut

Kommentit (24)

Vitsi, et oli taas vaikee nukuttaminen! Jostakin syystä meidän Lilli syö hyvin harvoin iltapuuroo/velliä. Ei myöskään tänä iltana ja niinpä meni taas tyhjien tissien lutkuttamiseksi! Musta tuntuu, et mun tissimaito on tosiaan vähentyny nyt parin viikon sisään, mihin syynä varmaan on, et en oo enää öisin antanu maitoo, kuin pakon edessä. Pullo tai siis korvikemaito ei kelpaa mistään juotuna (pullo, nokkamuki, tavalliset muki ja lasi sekä pilli kokeiltu). Ja tän äidin hermot on helisemässä, varsinkin kun tietää, et 1-2 välillä herätään ja itketään tissin perään..  Voi, kun sais pian nukkua koko yön putkeen, tai edes siihen kuuteen asti, jolloin yleensä on aamumaidon aika..

Muuten on olo melko hyvä. Pari päivää ei oo ruoka oikeen maistunu, paitsi suolanen ja rasvanen, mut tänään vetäisin isot annokset lasagnee. Samoin suolanen kauravelli aamupäivisin on ainakin vielä maistunut hyvin. Hedelmäsalaattia tekis munkin mieli, mut mä oon yleensä niin laiska, etten jaksa ruveta sitä tekemään, vaan syön hedelmät sellaisinaan. Väsymys painaa muakin, mut sitä en sit tiedä johtuuko raskaudesta vai noista rikkonaisista öistä.. Oon kuitenkin yleensä nukkunu hyvällä omalla tunnolla ainakin yhdet päikkärit! ;)

Me ei olla vielä mietitty tutin kohtaloo. Lilli ei syö sitä kuin korkeintaan yöllä nukkuessaan ja ainakin tällä hetkellä se on korvaamaton apu yörauhoittelussa. Pitää siis odottaa sopivampaa hetkee, mut joka tapauksessa vieroitus tapahtuu täkäläisiä tapoja aikasemmin. Täällä Saksassa kun näkee hyvin usein vielä 5-vuotiaita tutti suussa!

No, mut nyt on pakko lähtee pehkuihin, kun vielä ehtii nukkua pari tuntia, ennen Lillin heräämistä, muuten oon ihan poikki huomenna!

Mukavaa loppuviikkoa!

aino-kaino rv 6 ja Lilli 8kk

Kyllä mäkin olen nyt enemmän asiaa pohtineena päätynyt siihen, että Eeli saa pitää tuttinsa. Ei kuitenkaan sitä koko ajan lutkuta ja just uniaikaan on tosi tärkeä. En mäkään halua kaikkea riistää toiselta, tarpeeksi siinäkin, että joutuu äidin ja isin jakamaan toisen kanssa.

Pottaa kyllä vois pikkuhiljaa ruveta näyttelee, ei se varmaan pahastakaan ole. Nokkamukista Eeli juo hyvin vähän. Mutta eihän tässä ole mikään kiire.

Mulla on joku noidannuoli iskenyt vasempaan jalkaan, kun aina sillöin tällöin rupeaa pistämään tuonne jonnekkin lonkkaan. Silloin ei pysty yhtään varaamaan vasemmalle jalalle ja kumartuminen on tuskaa.

Mä oon nyt ottanu itteeni niskasta kiinni ja tänään sain jopa siivottua! Voitteko kuvitella =)

Mut nyt täytyis lähtee varmaan ruoanlaittoon, kun ukkokulta kohta saapuu hyvin nälkäisenä kotia.

Rosa rv 19+6 ja pikku-E

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä odottelen vähän kuumeisesti toista lääkärineuvolaa, joka sattuu mulle rv 27. Siihen on nyt vähän alle 2 viikkoa vielä... Odotuspuolella huhtikuisten pinossa ainakin viisi muuta kertoi, kuinka siinä tarkastuksessa oli ilmennyt, että paikat olivat alkaneet aueta/pehmetä/avautua... Aika monella, uudelleensynnyttäjiä taisivat kaikki olla. Mullakin on hitusen epäilys, että jotain olisi voinut tapahtua, kun on ollut niin paljon " oireita" , ja viimeksi näitä samoja tuntemuksia oli vasta pari viikkoa ennen synnytystä! Lyhyt raskauksien välihän lisää ennenaikaisuuden riskiä... (mulla tulee 11 kk).

Poika on ottanut jo ensimmäiset haparoivat konttausaskeleet, mutta vielä menee ryömien suurimmaksi osaksi, kun se on helpompaa. Hampaita tulee, ja yöt ovat vähän rikkonaisia.

Me ei pidetä mitään kiirettä tutista luopumisen kanssa. Eikä pullottelustakaan. Haluan antaa poitsun olla vauva niin pitkään kuin vaan se on jotenkin järkevää, en halua, että hän joutuu toisen tulemisen takia äkkiä kasvamaan " isoksi" . Tuttia meillä käytetään nytkin vain lohdutukseksi ja nukahtamiseen, käyn yöunilla hellästi laittamassa tutin sivuun, kun poika jo nukkuu. Ettei opi heräämään siihen, jos tutti putoaa. Imetyksen lopettaminen oli sen verran kamala kriisi meille molemmille, joten en halua, että poika ei joudu uudestaan kovin pian kokemaan mitään isoja luopumisia ja muutoksia. Siinäkin on varmasti uutta tarpeeksi, kun syntyy pikkusisarus! Ja pian alkaa kävelyn opettelu, ja muuta... Voi siis mun puolesta syödä tuttia ihan hyvin vaikka pari vuotiaaksi, ja käyttää tuttipulloakin iltavelliin niin kauan, kun ite suosiolla hyväksyy mukin. Nyt tulee huuto, jos vaan yrittääkin tarjota nokkamukista! Se on kiva lelu, jolla voi paukuttaa pöytään, mutta suuhun se ei eksy edes vahingossa:)

-beatrixx rv 25+1 ja poju pian 8 kk

Huomenta!

Ajattelin ilmoittautua pinoon, koska on tosi mielenkiintoista lukea toisten samassa tilanteessa olevien kokemuksia / tuntemuksia. Meidän neiti täytti joulukuussa vuoden ja maaliskuussa odotetaan toista syntyväksi (rv 31+0).

Raskaus on sujunut vauhdikkaasti ja varsinkin alussa viikot vain tuntuivat hurahtavan. Nyt kun keskivartalo on jo aikamoinen pömppö, ei viikotkaan itsestään vierähtele. Aika hyvin olen kuitenkin jaksellut - varmaan paremmin kuin ekassa raskaudessa. Tai ehkä sitä vain ei kuuntele jokaista vaivaa, kun päivisin keskittyy pikkuneitin kanssa puuhailuun. Joku kirjoitti paikkojen kypsymisestä helpommin uudelleensynnyttäjillä. Minäkin sain jo säikähdyksen osakseni, koska kohdussani oli sisäpuolella joku onkalo ja lääkäri pelkäsi sen enteilevän paikkojen kypsymistä. No onneksi selvisin ainakin toistaiseksi säikähdyksellä, sillä onkalo hävisi itsestään. Täällä Saksassa lääkärini ultraa tällä hetkellä kahden viikon välein, joten kaikista muutoksista ollaan ajan tasalla. Eka raskauteni oli Suomessa, joten onhan minulla silloinkin voinut olla samanlainen tilanne, mutta sitä vain ei olla huomattu. Kävin jouluna Suomessa lääkärillä ja syy paineentunteeseenkin selvisi - mulla on suonikohjun tapainen verenpurkauma alapäässä ja se voi pitkien seisontajaksojen aikana aiheuttaa paineentunnetta.

Pitänee aloittaa pyykinpesu...jostakin syystä ei oikein nukuttanut ja päätin puoli kuudelta luovuttaa. Meillä on menossa pikkuneitin kanssa " unikoulu" - ajattelin yrittää opettaa itsekseen nukahtamaan, jotta arki kahden kanssa sujuisi mahdollisimman kitkattomasti. Eilen kävi toisten päikkäreiden kanssa niin, että äiti nukahti omaan sänkyyn ja neiti seisoi huudellen omassaan ;-) Tutti on meillä niin rakas nukahtamishetkellä, etten raski siitä vierottaa. Muuten käytämme tuttia todella vähän - ainoastaan autossa, kun olemme kahdestaan liikkeellä.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

-miisku, pikkuneiti 1v. ja pikkukakkonen rv31-

Ihanaa kun ei ole enää sitä pahaa oloa.Nyt ei oikeastaan ole mitään oireita,jos tuota kasvavaa mahaa ei oteta lukuun.Hieman täällä jännätään sitä,että alkaako supistelee kuinka aikaisessa vaiheessa.Esikoista oottaessa minulle tuli kipeitä supisteluja vkosta 18-> ja vatsakipuja.Jäinkin silloin jo vkolla 21 sairaslomalle. Toivottavasti niitä ei nyt tule.

Minä en ole juurikaan surrut tai edes miettinyt kuinka esikoinen " kärsisi" joutuessaan näin varhain isosiskoksi.Tiedän,että äidin ja isän rakkautta riittää kummallekin.Näen asian vain positiivisena.

Potalle aletaan pikku hiljaa totuttelemaan,sekä nokkamukista pyritään juomaan päivittäin pieniä hörppyjä..tuota tutti asiaa ei olla vielä mietitty.Yritämme mekin pitää sitä vain yö/lohdutustuttina.Ainakin pullosta pyritään eroon ennenkuin pikkukakkonen syntyy.

Eipä meille kummosta,ensimmäiset askeleet käveltiin ja sanat sanottiin tuossa viime viikolla.Nyt harjoitellaan kovasti =)

Tuulia,Mimmi s.30.3.05 ja sykerö rv16+2

Vitsi, et oli taas vaikee nukuttaminen! Jostakin syystä meidän Lilli syö hyvin harvoin iltapuuroo/velliä. Ei myöskään tänä iltana ja niinpä meni taas tyhjien tissien lutkuttamiseksi! Musta tuntuu, et mun tissimaito on tosiaan vähentyny nyt parin viikon sisään, mihin syynä varmaan on, et en oo enää öisin antanu maitoo, kuin pakon edessä. Pullo tai siis korvikemaito ei kelpaa mistään juotuna (pullo, nokkamuki, tavalliset muki ja lasi sekä pilli kokeiltu). Ja tän äidin hermot on helisemässä, varsinkin kun tietää, et 1-2 välillä herätään ja itketään tissin perään..  Voi, kun sais pian nukkua koko yön putkeen, tai edes siihen kuuteen asti, jolloin yleensä on aamumaidon aika..

Muuten on olo melko hyvä. Pari päivää ei oo ruoka oikeen maistunu, paitsi suolanen ja rasvanen, mut tänään vetäisin isot annokset lasagnee. Samoin suolanen kauravelli aamupäivisin on ainakin vielä maistunut hyvin. Hedelmäsalaattia tekis munkin mieli, mut mä oon yleensä niin laiska, etten jaksa ruveta sitä tekemään, vaan syön hedelmät sellaisinaan. Väsymys painaa muakin, mut sitä en sit tiedä johtuuko raskaudesta vai noista rikkonaisista öistä.. Oon kuitenkin yleensä nukkunu hyvällä omalla tunnolla ainakin yhdet päikkärit! ;)

Me ei olla vielä mietitty tutin kohtaloo. Lilli ei syö sitä kuin korkeintaan yöllä nukkuessaan ja ainakin tällä hetkellä se on korvaamaton apu yörauhoittelussa. Pitää siis odottaa sopivampaa hetkee, mut joka tapauksessa vieroitus tapahtuu täkäläisiä tapoja aikasemmin. Täällä Saksassa kun näkee hyvin usein vielä 5-vuotiaita tutti suussa!

No, mut nyt on pakko lähtee pehkuihin, kun vielä ehtii nukkua pari tuntia, ennen Lillin heräämistä, muuten oon ihan poikki huomenna!

Mukavaa loppuviikkoa!

Olen 28-vuotias 10 kk. ikäisen tyttären äiti ja viime viikolla tein positiivisen raskaustestin. Tulosta sulattelin hieman sekavissa tunnelmissa ja niitä täällä palstallakin tuulettelin. Lapsi on ehdottomasti odotettu ja toivottu. Esikoista saimme odotella lähes kolme vuotta ja hän saikin alkunsa hedelmöityshoitojen kautta. On siis pienoinen ihme, että ihan näin ominpäin on tämä raskaus alkunsa saanut. Silti en pystynyt (enkä taida ihan vieläkään täysin pystyä) olemaan täysin onnellinen, vaan päälle iski ihan hirmuinen huoli esikoisesta. Kuinka pikkuinen pärjää, kun näin pian joutuu/pääsee isonsiskon virkaan? Hassua sinänsä, sillä itselläni on reilusti itseäni vanhemmat sisarukset ja aina olen toivonut, että ikäeroa ei olisi niin paljon. Ja sisarukset ovat ehdottomasti rikkaus! Mutta silti en voi mitään sille, että huolehdin, kuinka pikkuinen pärjää uudessa tilanteessa.

Raskausoireita ei ole paljon ollut, kuten ei esikoisestakaan ollut. Viljatuotteita tekee mieli ja toisaalta taas oikein rasvainen grilliruoka maistuisi! Lisäksi olen todella herkällä mielellä koko ajan. Tähän varmaan vaikuttaa se, että univelkaa on aika paljon. Tyttö syö rintaa vielä 2-5 kertaa yössä ja lisäksi konttailee jatkuvasti unissaan, joten kahden tunninkin unipätkä on juhlaa.

Yöllä näin unta siitä, kuinka työpaikalle pitäisi kohta kertoa uudesta raskaudesta. Hieman pelottaa, sillä tilalleni on ollut todella vaikea saada pätevää sijaista. Ja lisäksi on tullut mieleen useasti, että jos vaikka jäisin kotiin pitkäksi aikaa... Ja vaikka kotoa käsin jotakin työtä tekisin... No, saa nähdä. Toivon vaan, että esimies jaksaa olla yhtä innostava kuin aiemminkin...

Tällaista tänne, toivottavasti joukkoonne vielä mahtuu!

Hyvää maanantaipäivää toivottelee Annanmama

Mullakin on alkanut auvoinen keskiraskaus, puolivälikin jo häämöttää ;)

Hyvin olen voinut nyt toistaiseksi. Eelikin nukkuu hyvin yönsä, mitä nyt flunssa välillä vaivaa. Ja tervetulleena vaihdoksena Eeli nukkuu n. klo

21.00 - 8.30 välisen ajan! Ennen heräs viimestään puoli seiskalta. En tiedä mikä vaikutti rytmin muutokseen, mutta olen kyllä tyytyväinen.

Niin tuo flunssa on Eelillä ollut jo joulupäivästä asti ja tänään soitin tk:seen, saatiin aika torstaille. Lähinnä siksi soitin, että haluan tarkistuttaa korvat. Taitaa niillä olla siellä ruuhkaa, kun noin pitkälle vasta saatiin aika.

Mäkin olen miettiny tuota tuttiasiaa, toisaalta vois olla helpompi odottaa, että Eeli ymmärtää, kun selittää miksei tuttia enää ole. Mutta se voi olla tiukassa sitten, kun vauvallakin on tutti. Ollaan kyllä jo rajoitettu tutin käyttö vain nukkumishetkiin ja lohdutukseksi.

Tälle viikolle ei ole mitään ihmeellisiä suunnitelmia, tärkeintä olisi saada ukkeli nyt kuntoon. Niin paitsi että keskiviikkona on rakenneultra. Saas kattoo mitä siellä näkyy. Kovasti ainakin vauveli vetää iskusarjoja varsinkin iltaisin =)

Rosa rv 19+3 ja Eeli kohta 10 kk

Hei Rosa 81 ja Eeli!

Satutteko olemaan länsi-Vantaalta? Meillä oli aikanaan neuvolan perhevalmennuksessa nuorehko äiti (lasken sut nuoreksi kun olet vuotta nuorempi, kröhöm) joka sai Eeli-pojan maaliskuussa.

Meillä Eva-tyttö 9,5 kk.

Jos tuntuu että flunssa kestää kovin kauan niin kannattaa käyttää lääkärissä. Meidän neidillä oli oireeton korvatulehdus huomattiin 8kk neuvolassa. Ainoa oire oli pari viikkoa kestänyt flunssa. Nyt sulfa kuuri takana ja flunssa poissa, ens viikolla mennään vielä jälkitarkatukseen.

Mukavaa loppuviikkoa!

Anteeksi karkasi äsken tuo viesti... Alkuviikosta nukuttiinkin sitten ihan kamalan pitkään. Tiistaina minä heräsin puoli kymmeneltä ja typy kymmeneltä ja keskiviikkona koisasimme molemmat puol yhteentoista! No nyt eilen ja tänään taas normaalisti seitsemän aikaan neito on herättänyt. En tiedä mikä meitä nukutti mutta kyllä teki hyvää.

Ei meilläkkään neiti syö tuttia kuin nukahtaessa niin voi olla että minäkään en yritäkään jättää vielä pois. Pöntön pienentäjän avulla Jade on kakannut pöntöön jo pari kuukautta ja pissitkin sinne tulee kun vain vien, tosin nittä tulee vielä usein vaippaankin. Ja nokkamukit juominenkin onnistuu tosin käytämme myös tuttipulloja kun niistä Jade osaa juoda itsekkin. Onneksi on aika omatoimisen oloinen neitokainen tämä meidän typy, toivotaan että jatkuu samanlaisena pikkukakkoseb synnyttyä. Olen ajatellut että ostaisin sitten Jadelle nuken niin voitaisiin " hoitaa" vauvoja yhdessä.

Tuplavaunutkin pitäisi ostaa... Olen katsellut käytettyjä, mutta toisaalta vaunulan sivuilta löytyy ihan kivannäköiset yhdistelmät halvemalla kuin useat käytetyt. Rattaat ostettiin sieltä ja ollaan kyllä oltu oikein tyytyväisiä. Rahaa meillä ei liikaa ole niin uusiin emmaljungiin ei mahdollisuutta. Talo remonttiin uppoaa kaikki ns. ylimääräiset rahat.

Tervetuloa muuten uusille plussanneille ja kiva kun ollaan näinkin aktiivinen pino saatu aikaan. Voimia ja iloisia hetkiä kaikille!

-nefe rv.12+3

Rosa_81:

Lainaus:

Taidettiin olla samassa perhevalmennuksessa!

Joko teille on perheenlisäystä tulossa, kun olet pikauusijoihin eksynyt:) ?

Oho, en kyllä oikeasti uskonut että se olisit sinä! =) Asutteko vielä samalla seudulla? Meidän porukka muutti Espooseen syksyllä, saatiin iso edullinen kolmio miehen työn vierestä. Harmitti tosi paljon soittaa mukavalle neuvolatädille (Tuijalle) ettei enää tullakaan... Nykyinen neuvola on paljon isompi ja vieraampi - eikä sinne kävele kahdessa minuutissa! =) Edellinen myös tunsi meidät paljon paremmin, kun kävin siellä koko raskausajankin. Nykyiselle ei jaksaisi jaaritella kaikkia taustatietoja, mm. sektiosta ja Evan paino-ongelmista (hoikka tyttö).

En ole raskaana vielä, mutta kummasti se vauvakuume heräsi vaikkei olisi uskonut ihan vielä. =) Eva on ollut melko kiltti tyttö (vaikkei mamman tummista silmänalusista uskoisi), ja raskauskin sujui ihan kivasti, joten toinen samanlainen olisi tervetullut. Saa nähdä milloin yritys alkaa, ehkä jo ensi kuussa... Eksyin tänne, kun meidänkin lapsille saattaa hyvässä lykyssä tulla reilusti alle kahden vuoden ikäero.

Sähän oot jo pitkällä toisessa raskaudessa! Milloin on l.a., matikka ei riitä laskea 20 viikkoa eteenpäin.

Onnea loppuraskauteen!

Ultrassa käytiin tänään ja siellähän se täsmälleen viikkojen kokonen vauveli kölli. Kaikki näytti olevan kunnossa ja vauvakin näytti rauhanmerkkiä, et ota ihan rauhassa vaan äiskä :)

Sukupuoli jäi näkemättä, kun eivät rupea kertomaan, mutta onpahan jotain jännitystä.

Mua alkaa jo pikkuhiljaa ahdistaa, ku tuo Eelin flunssa ei ota laantuakseen. Räkää tulee edelleen jatkuvasti ja yskäkin kokoajan pahenee. Mä en pysty yöllä nukkumaan enää, kun päivystän, että vieläkö se hengittää ja eihän se käänny väärinpäin sängyssä...

Ja kun tuossa pari päivää sitten hehkutin hyvästä olosta, niin eilen aamupuurot päätyi vessanpönttöön ja loppupäivän istuin vessassa, kun maha oli niin sekaisin. Tosi kivaa.

Kertokaahan kuulumisia!

Rosa rv 19+5 ja Eeli

Jopa tämä viikko onkin lähtenyt väsyneissä merkeissä käyntiin. Tekisi mieli vaan lahnata ja vötystellä ja olenkin tänään ja eilen ollut päikkäreillä yhtä aikaa pojan kanssa. Yöunet on kuiteskin sellanen katkeamaton 9 h, joten miten ihmeessä voi silmät lurpattaa näin?!

Varmaan pakko raahautua pojan kanssa ulos ja ottaa vitamiinipilleri, muuten ei tällanen lupaa oikein hyvää. Ja ehkä vielä illalla salille, jos nyt oikein sais tsempattua..

Miten muiden päivä on alkanut? 8-)

Zombie-Uiiui & Co.

Täällä edelleen jännittyneinä odotellaan, tuleeko pahoinvointia ollenkaan vai josko tällä kertaa pääsisin vähemmällä. Viikonloppuna ainakin söin hyvällä ruokahalulla miehen synttäriherkkuja. :O La-iltana vieraat viihtyivät pikkutunneille saakka ja vielä tänäänkin tämä mamma on niin väsynyt, että on poika saanut touhuta melkeinpä yksikseen. Toivottavasti poju ei saanut köhää, kun on vähän aivastellut tänään.

La-aamuna oli vauvauinti pitkästä aikaa ja pienen totuttelun jälkeen poju oli ihan riemuissaan, kiljui ja polskutteli. :)) Perjantaina ois ensimmäinen vauvamuskari ja luulen, että kivaa tulee. Ainakin Leipuri Hiiva naurattaa vallan mahdottomasti ja tanssiminen äidin sylissä se vasta ihanaa onkin!

Mitäs suunnitelmia muilla PU:illa on tälle viikolle? :)

Uiiui ja poju 7 kk + Tiitu rv 5+4

Ensimmäistä odottaessa voin todella hyvin koko raskausajan. Aluksi oli selkäkipua, mutta ei juurikaan muuta. Nytkin olen voinut muuten hyvin, mutta väsyttää tosi paljon, syytän niistä kyllä suurimmaksi osaksi yöheräämisiä.. Eilen tuntui selkä taas kipeältä.

Ensi yönä olisi tarkoitus imettää enää kerran tai kahdesti, viime yönä vielä neljä kertaa. Päivisin olen antanut pelkästään korviketta. Saa nähdä, miten paljon yöllä sitten itketään..

Hassua, miten eka raskaudessa kaikki tuntui niin jännittävältä ja ihmeelliseltä ja tiesi tarkkaan, mikä viikko on menossa ym. Nyt aika vain menee eikä oo tietoakaan tarkoista viikoista jne.. Kaveri odottaa ensimmäistä lastaan ja touhottaa kaikesta niin valtavasti. =)

Mukavaa viikkoa kaikille!

Olen 6,5kk Ida-neidin äiti ja plussasin loppiaisena. Pahoinvointia on ollut nyt jo näin alusta asti..

Viikoista en tiedä, kunka " pitkällä" raskaus on, kun oli kaikki hormonit sekaisin esikoisen syntymän jälkeen ja viimeset kuukautisetki on ollu joskus lokakuun puolivälissä, et näillä mennään neuvolaan asti. Mitä kyllä odotan, kun kuuta nousevaa, et sais vähän selvyyttä tähän=)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat