Seuraa 

Sivut

Kommentit (17)

Yritän muistaa nuo gallupit heti kättelyyn..

Tissiä ei ole syöty kun n. neljä kk. sit neiti teki tissilakon eikä mulla riittäny viikkokausien taisteluun voimia. Aikani tappelin, ja sit siirryttiin suosiolla pullolle. (oli se uupumuskin siihen syssyyn..)

Kengät meillä on yhdet sellaiset trikookangasvarrelliset, mutta huomasin, etteivät ne pidä pieniä varpaita lämpimänä kovinkaan kylmällä. Kokoa en muista, mutta voi olla et ne on villasukan kanssa hieman pienet.. Pakkauksen toppatöppöset villasukan kera pitää lämpimän parhaiten.

Ja mitäs muuta..? Äh, ei näitä aina muista jos ei erikseen kirjoita paperille ylös!! (senkin joskus teen!)

Yö oli älyttömän katkonainen, tyty rupesi vasta kymmenen jälkeen nukkumaan, jos ei ollut jo yksitoista, ja kolmesta eteenpäin hypin rauhoittelemassa pientä nuhanenää.. Tuti oli hukassa ja nenä tukossa ja asento huono, ja jumissa pinnojen välissä.. Lopulta otin tytön viereeni, johon n. tunnin sisällä rauhoittui nukkumaan viimein. Sit mies heräsikin jo töihin, ja mun piti nousta esikkoa koluun laittamaan. Pieni kyllä nukkuikin sit hyvin puoli yhdeksään asti.. Xo *haukotus* Ja jos on kamalasti kirjotusvirheitä niin anteeksi vaan, koettakaa saada selvää...

Pyykkiurakan aloitin TAAS, kun ne lisääntyy aina työpäivien aikana tuolla kopassa ihan varppina!!! ;) Petivaatteetkin olis pyykättävä, kun pieni lauantaina oksensi omansa ja meidän sängyn, liman ja maidon sekaista mukavan haisevaa puklua..

Kahviakin on keitettävä että tässä hereillä pysyy, joten keittämään ja raivaamaan kotia siinä samalla.. Parempia öitä odotellessa...

Ja mukavaa tätä viikkoa.

Meillä on vilkas viikonloppu takana. Torstaina ajeltiin mökille Merikarvialle, josta tultiin kotiin perjantai-iltana. Lauantaina käytiin tervehtimässä isoisovanhempia ja anoppia ja sunnuntai iltapäivä kyläiltiin ystävien luona. Huh huh. Nyt on kiva olla taas kotona, kaikessa rauhassa.

Me ollaan tänään menossa katsomaan taloa. Mitään suurta tarkoitusta ei ole muuttaa, vaan oli tarkoitus laajentaa tätä vanhaa. Mutta katsotaan nyt. Jos vaikka sopiva löytyisikin, niin ei tarvitsisi remonttipuuhiin ruveta.

Tänään pitäisi siivota ja pestä pyykkiä. Ei mitään kauhean mielenkiintoista puuhaa, mutta pakko tehdä. Plääh.

Marju ja Jennukka

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuossa just esivalmistelin ruokaa, enää ei tarttee kun keittää potut, kasvikset ja pistää mureke uuniin. Meidän likka syö nykyään paljon paremmin kun tarjoaa kotitekoista ruokaa. Aiemmin ei tullut kuuloonkaan, yökkäsi heti. Eilen soseutin neidille lihakeittoa ja sitä meni 2 desiä! Nyt olis vuorossa " lihapullat" , pottu ja kasvikset. Otin siis meitin mureketaikinasta erikseen Nooralle pienen kasan jota en maustanut niin paljoa. Pippuria ja paprikaa vaan. Ne sit paistoin ilman rasvaa paistinpannussa ja eikun soseeksi.

Meillä meni mukavasti tässä nämä kolme vapaapäivää. Tai siis ukon vapaapäivää :) Mies joutui la muuttohommiin, mummonsa muutti. Eilen käytiin miehen siskolla kylässä, heillä 3kk poika. Onpa se suloinen :)

Minä en ole imettänyt sitten 2.5kk iän. Likka teki totaallisen stopin, alkukin oli kyllä hankalaa joten ihme että niinkin kauan maitoakin tuli. Kenkiä ollaan saatu muilta ja viime kesänä likalla oli jo pienet " lenkkarit" . Talvikenkiä pidetään silloin tällöin jos on kovempi pakkanen.

Kävelystä meillä ei ole tietoakaan, kunhan nyt ensin nousisi tuolta lattianrajasta ylöspäin :) Meillä siis edelleen vain möngitään taaksepäin. Muutoin kehitystä havaittavissa joka päivä jotain uutta. Sanoja ja ymmärrystä jonkin verran....ja muutaman lelun kanssa on myös kehittynyt. Tempperamenttia löytyy myös täältä, likka kun suuttuu niin ollaan aika ihmeissään :/ Esim. toissailtana iskä sai jogurtit silmille kun likka suuttui ja huitoi lusikkaa kohti. Huuto on hirviä jos likka on väsy ja pitäis vielä syödäkin. Sylissä ei ole oikeastaan ikinä viihtyny ja nyt vielä vähemmän. Viihtyy kyllä jos itse kävelee. Ei tykkää olla mötköttää edes äidin kainalossa :(

Jaahans, taitaa olla kahvin paikka. Vaikka viime yönä nukuinkin hyvin niin kummasti väsyttää. Likka heräs kerran janoonsa, muuten nukkui ihan jees. Näki kyl kait pahaa unta kun yhtäkkiä karju ja sit heti lopetti. Eilen meni unet kyl ihan sekaisin. Kun matkaa kyläpaikasta kotiin on 50km niin arvatenkin likka nukkui autossa. Oltiin kotona klo 20 ja sit simahti yöunille vasta 22.30. Se on meille tosi myöhäistä, yleensä likka nukkuu jo klo 21.

Moro moro, T: N&N

Neiti nukkuu meilläkin jo ekoja päikkäreitä tuolla ulkosalla. Meillä vaan edelleen jatkuu tää päikkäriaikataulu niin, että ekat tirsat Maija ottaa tuossa 10 tienoilla (n. 1,5 h) ja tokatkin unet yhä tarvitaan siinä 16-17 maissa (45 min). Mä yritin jo jonaina päivänä jättää noita toisia unia pois, jotta tytön yöunet vastaavasti pitenisivät. Mutta tää oli kuin nukkuneen rukous, joten kyllä hän yhä ne toiset unet tarvitsee.

Meillä yökukkumiset vaan jatkuvat. Siirrettiin tyty omaan huoneeseen tuossa viime viikolla. Eka unipätkä onkin sitten jo reilu 4 h, mutta sen jälkeen heräillään taas tiheästi. Pari kertaa jaksan istuallani imettää tytön huoneessa tuolilla, mutta aamuyöstä otan hänet meidän väliin nukkumaan, kun en ite jaksa notkua siinä tuolilla. Meidän välissä tytsy nukkuu ihan hyvin, kunnes 5 jälkeen taas alkaa kitinä varmaan tunnin välein. Ja tissiä suuhun. Tokihan ne yösyötöt piti lopettaa puolen vuoden jälkeen...

Johtuisko nuo univaikeudet liikuntahommista vai hammashommista, enpä tiä. Tytsyllä on vain 2 majavahammasta tuossa alhaalla, eikä muita vielä näy. KUA: pikku pikku Vampirella on täälläkin - meille on myös ilmeisesti tulossa kulmahampaat ennen yläetuhampaita, ainakin neuvolan terkka arveli niin tunnustellessaan Maijan leukaperiä (ite en uskalla sinne sormiani juuri tunkea, kun noi kaks ainoaa hampua on varsin terävät).

GALLUPPOS: Oletteko muuten muut maalikset ostaneet jo kenkiä pienoisillenne ja jos, niin minkä kokoisia? Pidättekö sisällä ensikenkiä, helpottaako se kävelyharjotuksia?

Ostin kaverilta vanhat Kuoma-ulkopopot kokoa 21. Vähän on isot nyt, mut niihin täytyy mahtua toi villasukka. Varmaan ihan jeessit maaliskuussa, jos tytsy osaa silloin kävellä. Tollasia ohuita ensikenkiä meillä on kahdetkin, kun neiti sai serkkupojan vanhoja. En ole niitä kyllä vielä sisällä pitänyt. Onko parempi opetella ensiaskelia kenkien kanssa vai ilman kenkiä, tietääkö kukaan? Maija osaa ottaa muutamia askelia tukea vasten, tai siis hivuttautuu pitkin tv-tasoa ja sohvapöytää. On meillä taaperokärrykin, mutta sen kanssa ei vielä kävellä. S' en sijaan omaa Stokke-syöttötuoliaan hän on työnnellyt jo metrin verran!

No niin, nyt jaarittelut sikseen ja suihkuun. Jospa lähtis kaupungille pörräämään!

Mies meni aamulla töihin viiden viikon loman jälkeen. Kaisa tietenkin heräsi samaan aikaan, vaikka mä en edes kuullut miehen pitävän mitään melua. Sain vaivalla tytön nukahtamaan uudestaan, kunnes ovikello soi. Mies oli unohtanut kaikki avaimet kotiin ja joutui herättämään meidät päästäkseen töihin. En uskaltanut jättää tyttöä sänkyymme yksikseen, joten jouduin kaappaamaan tytön kainaloon, kun menin avaamaan oven. Turha sen jälkeen oli enää unta koittaa tuputtaa.

Laitoin Kaisan just päiväunille ja tarkoitus oli katsella eilinen Marple boksilta. Vaan oli mystisesti kadonnut koko tallenne jonnekin bittiavaruuteen. Eilen se siellä vielä oli, kun katoin sitä hetken ennen nukkumaanmenoa. Digitekniikassa on todellakin vielä parantamisen varaa. Tulin siis notkumaan sitten tänne nettiin, jotenkin sitä aikaa kun on kulutettava.

Hammaskitinät on onneksi ohi, kun Kaisan kolmas hammas onnistui puskemaan itsensä läpi. Yllätykseksemme se olikin yläkulmahammas, jonka pitäisi tulla vasta seitsemäntenä. Meidän oma pikku vampyyrimme, siis.

Pitkästä aikaa kokeilin tarjota itse tehtyä ruokaa. Ei se kaupan soseiden veroisesti maistunut, mutta syötiin sitä edes hieman. Ja se on rutkasti paremmin kuin edellisillä kerroilla, jolloin itku alkoi välittömästi ja suu pusertui tiukasti kiinni. Vois alkaa siis pikku hiljaa siirtymään omiin safkoihin. Ollaankin oltu kaupan ruualla niin puurojen kuin kaiken muunkin osalta, kun Kaisalle ei kelvannut mikään.

Jotain kitinää kuuluu parvekkeelta, toivottavasti saan neidin jatkamaan uniaan. Mäkin voisin ottaa pienet torkut lyhyeksi jääneen yön jälkeen.

kua ja Kaisa 25.3

mainita,että meiläkin lauantaina otettiin ensi askeleet.Vielä ei saldo ole kuin pari askelta,mutta yritys on kova.Mimmillä kyllä tahtoa riittää,muttei ne jalat vielä liiku samaan tahtiin =)

Mimmi ei ole koskaan ollut mikään sylissä viihtyvää sorttia,jos sitten ei oltu tissillä tai maitopullolla.Meilläkin kirjat yms tavarat mitkä on äidillä käsissä, revitään väkipakolla itselleen.Ja voi sitä porun määrää,jos tahto ei menekään läpi. Mimmi osaa ihan suuttua ja silloin alkaa repimään minua naamasta ja hän on niin hurjaa että hirvittää. Tempperamenttia löytyy kuin pienestä kylästä..

Juu,nyt jos menis keittiöön..

Mie vaan

Mimmi olikin tuossa la/su mummolassa yökylässä.Ensimmäisen kerran olimme eri paikassa 24h. Voih,alkuunsa tuntui kamalalta,mutta kyllä sitä sitten osasi rentoutua ja nukkua. Me oltiin miehen kanssa vaan kotona.Ei jaksanut lähteä minnekään. Siivosin vaatehuoneen ja liinavaatekaapin,saunottiin ajan kanssa ja minä käinkin jo klo 22.30 nukkumaan. Hyvää teki nukkua koko yö ilman neidin ähinöitä,vaikka heräilinkin muutaman kerran.Eilen sitten käytiin ihanassa tammikuisessa säässä kävelyllä jäällä koirien kanssa.

Ikävä oli kuitenkin kova, ja oltiin jo etuajassa hakemassa neitiä kotiin.Heillä oli mennyt loistavasti ja mummo ottaa mimmin kahen viikon päästä uudestaan,jotta nyt tottuisi mummolaan.Meillä onkin silloin kihlajaispäivä,joten silloin mennään mihen kanssa ulos syömään.

Meillä on KASVATUSONGELMA: tai miksi sitä nyt sanoisi.Mies on sitä mieltä että nukuttaisiin vielä toistaiseksi perhepedissä,eikä unikoulua otettaisiin vielä.Hän ei halua,että Mimmi joutuu itkusilmässä käymään nukkumaan/heräilemään öisin..kun kerran nukkuu niin hyvin siinä meidän välissä. Minä taas laittaisin Mimmin nukkumaan omaan huoneeseen takasin ja palaisin vanhaan rytmiin,jolloin siis Mimmi nukkui yöt läpeensä omassa sängyssään omassa huoneessaan.

Minä vaan nukun huonosti,kun Mimmi potkii ja sätkii unissaan.Muutenkin tämän kasvavan mahan kanssa on vaikeampi ja vaikeampi nukkua,sitten vielä neiti siinä vieressä..Joku ratkaisu tähän pitää kyllä keksiä.Sen verran annoin nyt periksi,että kunhan neiti paranee,niin sitten on sen unikoulun paikka.

Kaalilaatikko on vieläkin tekemäti,joten nyt jos lähtisi sen kimppuun.Siitä riittääkin sitten pariksi päivää ruokaa..

Tuulia,Mimmi ja sykerö rv16+2

(harvapää kun joutuu kokoajan uuden viestin kirjoittamaan)

Mä olen myös miettinyt noita kenkä juttuja, ajattelin ostaa ulkokengät mutta en osaa päättää että minkäkokoiset kun ei osaa arvioida että kuinka nopeasti jalka kasvaa. Jalka olisi nyt 18-19 ja talvikengät jotka meillä jo on on 21 joten isot ovat, ei niillä oikein ulkona emmaa voi edes kävelyttää=)

Ne sisäkengät ois hyvä idea, meillä on jo sellaiset nahkaiset tossut mutta voisi kai kokeilla ihan sandaaleillakin, niillä vain on konttaaminen vähän vaikeaa sitten. Hankalaa on tämä=)

Meillä aamu alkoikin poikkeuksellisesti jo ennen seiskaa, normaalisti ollaan nukuttu 8 tai puol ysiin. Toivottavasti ei tule tavaksi. Muutenkin taas muutamana yönä ollut kitinää joten josko taas alkaisi hampaita tulla, johan tässä pari viikkoa menikin suhteellisen hyvin, vielläkin siis herätään se kerta yö vähintään mutta kamalasti on silti rauhoittunut kuukauden parin takaisista. Koskakohan sitä raaskisi vieroittaa siitä aamun maidosta kun ei sitäkään mene kuin huikka pari vaan ilmankaan kun ei rauhoitu takaisin unille, hassua.

KEHITYKSESTÄ: Meillä myös on jo ensi askeleet otettu(ihan ekan kerran otti askeleen jo kuukausi sitten) nyt harjoitellaan joka päivä, ennätys on 6askelta, ilme on kyllä pikkuisella suloinen kun harjoittelee=) Mitään sanoja meillä ei viellä tuoteta mutta aika paljon näyttää jo ymmärtävän, antaa tavaroita jos pyytää ynnä muuta. Omaa tahtoa on alkanut männä viikoilla ilmenemään kasvavaa tahtia, itse on saatava tehdä, syöminenkin olisi saatava omaksi hommaksi ja nokkamuki on pakko saada tiputtaa lattialle tai tulee huuto(ja huutohan siitä tulee kun äiti on ikävä eikä anna tiputella lattialle)

Mitnkähän kovapäiseksi pikkuinen mahtaa kasvaa? Toivottavasti ei tule äitiinsä tai olemme pulassa;)

Ärsyttää kun kuulemma enään ei tupperin nokkamukia valmisteta kun menevät rikki niin nopeaan, koska meillä olisi juuri tästä syystä tarve uudelle. Emma on aina juonut tupperin nokkiksesta joten muista ei oikein osaa ottaa, täytyy alkaa harjoittamaan kun muuten ollaan pulassa kohta=)

Taidan lähteä keittämään toista pannullista kahvia ennenkuin pikkuinen taas herää ja alkaa hulabaloo=)

KYSSÄRI: Osaako muiden pikkuiset rauhoittua syliin muuta kuin väsyneenä, vielläkö aamuisella voi kölliä pikkuinen kainalossa ennenkuin meno alkaa? Meillä ei, silmänsä kun avaa niin meno alkaa, eikä oikein syliinkään rauhoitu muutakuin väsyneenä tai vieraisilla=) Kirjoja on hankalaa lukea yhdessä kun pikkuinen tahtoo saada itselle, heti nyt!!!

Eipä muuta, palataan!!!

Aamupäivä kai nyt jo on, mutta meille oikeastaan vielä aamu, kun heräillään aina tuossa 9.30-10.00. Onneksi, nimittäin yöt on taas vaihteeksi levottomia. Meillä on lisäksi mahatauti! Ensin oli miehellä ja nyt siis pojalla, taisin kirjoitellakin asiasta aiemmin. Ruoka ei ole maistunut kahteen päivään ja eilen sitten oli ripulilla ja samaten nyt aamulla. Oksentele ei eikä kuumettakaan ole. Kaksi yötä on ollut nyt tosi levotonta, kai pienen masua vääntelee, niin ei voi kunnolla nukkua. Muuten on kyllä hereillä ollessaan iloinen ja touhukas ja vauhtia riittää. Nyt juuri tyhjentää legolaatikkoaan tuossa ja yrittää samalla treenata miehen käsipainoilla ;)

Meilläkin alkoi " arki" oikeastaan tänään. Miehellä alkoi koulu siis tänään. Meillä pitäisi lähteä Aatun kanssa käyttämään koiraa lenkillä, kunhan tuo poika tuosta vähän väsähtää, että saa sitten samalla laitettua unille vaunuihin. Pulkkaa käytiin testaamassa toissapäivänä, kiljui riemusta kun istutin pojan siihen! :)

Ainiin, yksi kysymys oli mielessä, että IMETÄTTEKÖ muut maalikset vielä? Kun meillähän loppui 8kk iässä, eli poika ei yksinkertaisesti enää huolinut rintaa. Luulen, että kovalla sitkeydellä oisin saanut jatkettua vielä, mutta näin se nyt kuitenkin meni. Olen kuitenkin ihan tyytyväinen, että noikin kauan. " Tavoite" oli alunperin 10kk-1v.

Nyt ei pysty jatkamaan, alkaa lapsonen hermostua ja hieroskelee jo silmiään, joten mukavaa alkuviikkoa kaikille! :)

Neiti+Aatu

meillä oli yöt ihan kamalan kauheita siihen asti kunnes lopetin yö imetyksen, siis koko ajan olisi pitänyt olla tissisuussa vaikka mitään ei tullutkaan. Mun kuppi meni nurin kun 7kertaa yössä piti vetää kipeääkin kipeämmät rinnat esille että tyty rauhoittui. Nyt nukutaan taas paremmin vaikka herätäänkin ja kun tehdään hampaita herätään kitisemään useasti.....

... kun kerran linjoilla olen. Meille tuli äsken postissa ne Libero-kerhosta saadut pupusadetakki ja hiirihanskat. Olin positiivisesti yllättynyt, vaikutti sellaselta pehmeältä kankaalta ja vuorikin tuntui hengittävältä. Olin odottanu jotain halpismuovivirityksiä. Eli veri nais noin niin kuin ilmatteeks saatuna! Onko kellään syksyltä jo käyttökokemuksia? Ei varmaankaan, kun noiden koko näyttää aikas isolta, ehkä ens syksynä ois koko kohdallaan.

KAUHUKOHTAUKSISTA: meillä neiti heräs toissa yönä huutamaan täyttä kurkkua, eikä rauhottunu sylissä hyssyttelyyn. Vasta rinta suuhun -tekniikka toimi. Eli liekö tämä nyt niitä kauhukohtauksia, joka aivojen kehitykseen myös liittyvät??

Josko minäkin pinoutuisin pitkästä aikaa...

Meille on tainnu mahatauti rantautua =(. Poika on tänään oksentanut kaks kertaa, heti ruokailun jälkeen. Maito on lentäny kaaressa. Soseet on pysyny sisällä. Nyt on nukkunu 1h45min päikkäreitä. Täytyy nyt katella pikkusen kuntoa ja antaa sit vaik nokkamukista vettä, jos ei aito pysy sisällä. Onko jollain kokemusta, voiko tän ikäisille antaa jo apteekin tuotteita esim. Osmosal-juomaa?

Gallupeista:

Imetys: Imetin n. 4kk. Maidontuotanto vain hiipui ja lopulta poika vaan kiljui jokaisen syötön jälkeen, joten opeteltiin pullolle. En siis jaksanu sitä et imettäisin ja antaisin lisäksi pullosta.

Ensiaskelkengät: Meillä on pojalle talvikengät, mut ollaan käytetty niistä ehkä kaks tai kolme kertaa. On kokoa 20 eli taitaa olla liian pienet tai ainakin hankalat laittaa jalkaan.

Muita gallupin aiheita ei tuu mieleen, vaikka niitä varmaan olikin. Pitäis varmaan kirjata ne paperille, niinkuin joku täällä jo aikaisemmin ehdotti.

Kyllä mua harmittaa, jos pojalla nyt on se mahatauti, jota vissiin on liikkeellä tällä hetkellä paljonkin. Just kun oli niin iloinen mieli siitä, et tänään päästään taas tauon jälkeen muskariin, niin taitaapa jäädä. En uskalla mennä, kun en varmaksi tiedä, mistä pojan oksentelu johtuu. Muutenkin tuntuu taas siltä, että jaksaa olla pojan kanssa (siis ei tää milloinkaa oo liian raskasta ollu), mut olin lauantaina viettämässä ystäväni polttareita (olen kaaso). Eli olin koko päivän pois kotoa ja sain nauttia aikuisseurasta. Yöllä oli ihana tulla kotiin, kun mies ja poika nukkuivat sängyssä vierekkäin (poika oli kuulemma just itkenyt, niin mies oli ottanu viereen). Voi, ne näytti niin suloisilta!

No, lopetan ja meen kattoon poikaa, joka siis vaan vetää sikeitä.

Noopu ja Tuukka (18.3)

IMETYKSESTÄ: joo, imettelen. Meilläkin 8 kk iässä neiti ei päivällä ois huolinu tissiä sitten millään, mutta yritin aina vain tarjota heti päiväunien päälle, kun hän oli väsynyt. Ja illalla/yöllä se maistui kuitenkin, joten jotain sieltä vielä tuli. Nyt neiti ottaa jo päivälläkin useamman kerran rintaa, lähinnä ennen/jälkeen unien. Luin jälkeenpäin, ett 8 kk iässä lapsilla voi olla imemislakko, eli siitä ehkä oli meilläkin kyse. Tosin suunnittelin vähän vähentäväni imetystä tai lopettavanbi yöimetykset risaisten öiden vuoksi. Mutta toisaalta se on niin kätevä nukutus- ja rauhoituskeino, että mitäs sitte tehään kun se loppuu?!?!

RAUHOITTUMISESTA JA SYLITTELYSTÄ: meilläkin meno ja meininki jatkuu aamusta iltaan. Lähinnä väsyneenä neidin saa syliin pysähtymään, eilen hän niin somasti istui mun sylissä illalla. Muistelinkin just miehen kanssa niitä alkuaikoja, kun joutui koko ajan pitämään neitiä sylissä. Silloin sanoin miehelle, et joskus vielä tulee aika, kun neitiä joutuu maanittelemaan syliin ja meille tulee ikävä näitä vauvahetkiä. Ja nyt on se aika tullu, sniiiiiisk!

Jaha, paluu arkeen nostalgiasta, neiti tuuttaa ulkona vaunuissa. KARRRRMIVAA huutoa.

Koivupuu ja Maija s. 23.3.

Kylläpä on nyt hieman pirteempi olo,kun ei tarvinnu nousta kuudelta ylös vaikka Juuso heräsikin.Annoin maidon ja otin viereen nukkumaan ja nukkuikin puoli kymmeneen asti.Meilläkin on nyt välillä menty yksillä päikkäreillä ja välistä tarttee vielä illasta tunnin unet että jaksaa illan.

Meidän piti viikonloppuna vaihtaa makuuhuoneessa järjestystä niin että saatiin Juuson pinnis minun nukkumapuolelle kiinni.Juusolle on tulossa ylhäälle kaks uutta hammasta niin kitisee myös öisin.Mutta nyt on nukkunut kaks yötä hiiren hiljaa.Että jospa asialla oli jotain vaikutusta.Juusolla on siis nyt kuusi hammasta,kaks alhaalla ja neljä ylhäällä kuhan nuo nyt puhkeisivat.

Minä viime viikolla kyselin 10kk:n neuvolasta,että onko aihetta pinkkaan???Me nyt viime torstaina käytiin,paino oli 11kg 160g,hieman laskussa mut johtuu siis liikkumisesta,pituus oli 80cm ja siinä mennään edelleen +2 käyrällä niin kuin ollaan menty kokoajan.

G:Juuso sai joululahjaksi ensiaskelkengät ja ollaan niitä välillä käytetty.Juuso ei vielä oikein tykkää niistä,rupeaa itkemään kun laitetaan jalkaan mut kyllä sitten vähän kävelee ne jalassa.Ja siitä tykkää kun iskä pitää kainaloiden alta kiinni ja Juuso saa siitä potkia palloa eteenpäin.Ei vaan kauaa jaksa roikottaa ukkelia.Niin ja kengät on kokoa 21. Ilman kenkiä nousee kyllä tukea vasten seisomaan mutta kun rupee kävelyttään niin rupee varvastaan.Meillä terkka sano et jos ei 1-vuotis neuvolaan mennessä lakkaa varvastamasta niin sit täytyy tutkia asiaa..

No joo,en muista muita kysymyksiä ja nyt täytyy lähtee kauppaan ukkelin kans.Illalla mennään mun jumpan jälkeen käymään appiukon syntymäpäivillä pikasesti.

Suohomppeli81 ja Juuso 8.3

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat