Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei!

Mulla on alkamassa nyt 5 rv (5+0) ja mietin missä vaiheessa alkuraskauden ultraan voi mennä? Mulla oli syyskuussa tuulimunaraskaus ja tästä raskaudesta en osaa ollenkaan nauttia ja iloita kun plko tuulimunasta on niin suuri. Olisi helpottavaa saada tietää onko kohdussa elämää vai ei! Eli missä vaiheessa te olette käyneet alkuraskauden ultrassa?

Kommentit (2)

Mä olin alkuraskauden ultrassa, kun viikkoja oli kuusi. Pääsin sinne terveyskeskuksen kautta, kun pelkäsin silloin kohdun ulkoista raskautta vatsakipujen takia. Silloin ei lääkäri pystynyt (kuulemma huonojen laitteiden takia) sanomaan tarkkaa raskauden kestoa, myöhemmin laskimme, että silloin oli kuitenkin viikkoja kuusi. Kuvassa näkyi ruskuaispussin lisäksi jo pienen pieni sikiön alku ja sydänäänetkin näkyivät heikosti. Itse kuvittelin tuolloin olevani jo seitsemän viikkoa raskaana, mutta epäsäännöllisen kiertoni vuoksi arvioni oli viikon pielessä.

Toivottavasti tästä on apua ja tsemppiä! Pidän peukkuja, että kaikki on siellä hyvin.

T. Soile ja papu 22+2

Jos todelliset viikot on 6+3 tai enemmän, niin pitäisi näkyä, mutta koska on mahdotonta tietää luomuraskaudessa tarkkaa todellisten viikkojen määrää ennen sitä ultraa, niin kandee mennä vasta rv 7 lopulla tai rv 8, jottei pety, jos sikiö onkin hieman nuorempi, ja vielä ei mitään näykään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat