Vierailija

Ajattelin mennä peruskurssille ja kyselisin kokemuksia, hyviä/huonoja? Kurssi on aika kallis, onkohan sen arvoinen...Onko pilates todella niin tehokasta ja keholle hyvää tekevää vai vain ylimainostettua?

Kommentit (1)

Minulla on ne Mari Winsorin videot ja täytyy sanoa, että hyviä ja tehokkaita liikkeitä. Muutamassa viikossa lähti useita senttejä juuri nimenomaan reisistä, pakaroista, vatsasta, jotka esim. minulla ovat ongelmakohtia. Päivät jaksoi paremmin ja ryhti parani selkeästi! Suosittelen.

Pilates tunneilla en ole koskaan käynyt, mutta olen käsittänyt, että ne ovat pitkälle Marja Putkiston kehittämiä tunteja. En henkilökohtaisesti pidä Putkiston kehittämästä Pilateksesta, mikäli ne ovat samanlaisia kuin hänen kirjansa. Liikaa hengittämisharjoituksia...vaikkakin se on oleellinen osa Pilatesta. Mari Winsorin videot ovat tykimpiä ja tehokkaita. Tämä nyt on makuasia ja voi olla, että jos kävisin Putkiston Pilates tunneilla, olisin toista mieltä :-)

Pidän erityisesti pakarat/reidet -videosta, sekä 20-minuutin perussetistä, jossa on mukana myös vatsa. Kun nuo kaksi yhdistää, saa mukavan n. 1h pituisen kotijumpan. Videot ovat englanninkielisiä ja niitä on saatavana myös DVD-levyinä, ohjelmia on aloittelijoille ja edistyneille.

Aluksi liikkeet olivat sellaisia, etten olisi missään perustunnilla saanut niitä tehtyä, enkä olisi kehdannutkaan, koska lattiasta nouseminen oli erittäin vaikeata. Sitten kun edistyin niin, että perussetit menivät hienosti, olisin voinut jopa osallistua joihinkin tunteihin, eikä se ole poissuljettua vieläkään...kunhan tunnit olisivat todellakin alkuperäisen tekijän, eli Joseph Pilateksen kehittämien liikkeiden toisintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat