Vierailija

Vaikka olen aina tiennyt että äidilläni on vähän turhankin vahvat mielipiteet joka asiasta niin silti minä tyhmä menin ja kerroin hänelle ongelmistamme!!!

Kerroin että harkitsemme lapsettomuushoitoja kun mieheni siittiöissä on sen verran vikaa että ns. luomusti raskautuminen on hankalaa. Toki mahdollista mutta aikaa siihen voi mennä paljon ja me emme tästä enää nuorene. Nyt ikää 31v.

Meillä on jo yksi lapsi ja toista olemme yrittäneet kaksi pitkää vuotta. Vuosi sitten sain keskeytyneen keskenmenon. Vauvakuume on siltikin kova ja nyt elämme muutenkin sellaista vaihetta elämässämme että joko se lapsi " tehdään" tai sitten ei! Parin vuoden kuluttua se ei enää ole mahdollista kun minunkin pitää alkaa omaa työelämään siirtymistä miettimään ja toteuttaa se. Emmekä muutenkaan haluaisi venyttää tätä asiaa enää yhtään enempää.

Kyllähän minä sen tiedän että hoidoillakaan emme välttämättä sitä lasta saa mutta hyvät mahdollisuudet kuitenkin on! Ja tietenkin minua ja miestäni tämä asia mietityttää paljon kun ei mitään kokemusta tämmöisestä ole.

Äitini siis lähes tyrmistyi kuultuaan asiani. Hänen mielestään EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA KANNATA sellaisiin hoitohin lähteä!!! Että mitä jos saankin keskenmenon taikka lapsi onkin sairas yms.? Taikka minulle käy jotain ikävää tai sitten parisuhteeseeni tulee ongelmia tämän asian vuoksi? Äiti painotti moneen kertaan näitä asioita ja sitä että kuinka meitä sitten kaduttaisi kaikki. Että kuinka pitäisi nyt vain odottaa ja antaa ajan kulua. Ja kuinka pitäisi muistaa että luonto on asian näin järjestänyt ja vetipä vielä jumalankin keskusteluun mukaan vaikka kovin uskonnollinen ihminen ei koskaan ole ollut! Siis ei ainuttakaan positiivista asiaa sanonut lapsettomuushoidoista. Jaksoi jankuttaa siitäkin että kuinka meillä on jo yksi lapsi että mitä syytä on olla harmissaan?

En kyllä tajua alkuunkaan että miksi näin negatiivisesti suhtautui, ei kuitenkaan ole kovin vanha ihminen, alle 60 vuotias. Ja hyväksyy esim. hoidot lesbopareille ihan täysin.

Kyllähän mä sen tajuan että omaa elämää tässä eletään mutta valitettavasti tuo äiti kuitenkin saa aina minut sekaisin ja pahoitettua mieleni kun kysyn mielipidettä tai muuten vain kerron huolistani yms. :(

Kommentit (7)

Kai äitisi tietää, ettei hedelmöityshoidolla tule yhtään sen todennäköisemmin vammaisia lapsia kuin luomullakaan. Outoja mielipiteitä.

Oma äitini valitti sitä ettei hänestä tule varmasti koskaan isoäitiä, vaikka tiesi, että kävimme hedelmöityshoidossa. Kyllä tunsin itseni huonoksi tyttäreksi :(

Lähdin kotoa pois jo 16 vuotiaana toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ja sille tielle jäin. Oli tosiaan aika vapautunut olo. Mutta kun äiti on hallinnut koko perhettä lapsuudesta lähtien niin valitettavasti hänen mielipiteensä vaikuttavat minuun vaikka kuinka yrittäisin olla ajattelematta niitä. Ja yritin kyllä kertoa hoidoista sen mitä tiesin mutta turha sen ihmisen mieltä on muuttaa, ei onnistu! Nyt vain mietin että mitä jos tulen raskaaksi niin miten äitini siihen tulee suhtautumaan? Lapsellemme oma mummo on kuitenkin tosi tärkeä ja usein meillä käykin kyläilemässä...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sen mielestä homoksi voi kasvattaa ja se ei kuulemma hyväksyisi jos joku hänen lapsista haluaisi korjata sukupuolensa. Hedelmättömyyshoidoistakin on oma vankka mielipide.

Mä en voi käsittää, miten se voi edes toimia sosiaalialalla ja todella hartaasti toivon, ettei omia mielipiteitään siellä toitota ihmisille, jotka joutuu asiakkaina olemaan.

minun äiti on myös hyvin negatiivinen ja kommentoi joka asiaa jos antaa kommentoida. en hänelle meidän asioista enää kerro ja hän on ymmärtänyt niitä olla suuremmin kysymättä.

Äitini on myös " sosiaalialalla" eli lastenhoitaja lastentarhassa ja hänellä on todella suvaitsemattomia käsityksiä ihmisistä. Esimerkiksi kirkosta eronneita ja " mielisairaita" (nykyäänhän joka toinen on hetkellisesti mielisairas) hän ei suvaitse.. Olen ajatellut, että hänen suvaitsemattomuutensa johtuu hänen peloista ja kokemattomuudestaan. Vaikka äiti on ulospäin reipas ja menestyvä ihminen, sisältä hän on kuitenkin todella arka itsestään ja sitä kautta sitten kaikesta muusta..

Minua todella häiritsee, että tällaiset ihmiset saavat olla kasvatustehtävissä..

Ärsyttää itseäkin vanhempien puuttuminen elämääni vaikka olen nuorena naimisiin mennytki ja ollut kotoa pois 8vuotta.Meillä on uusi talo jossa on jotain keskeneräistä. Aina kun tulevat meille,jaksavat huomauttaa jostain asiasta. Eli tällaisia äitejä piisaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat